Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Marcus Sörensen 5+7 på 8 matcher
Weigel och Åberg 2+6 på 8 matcher

På backsidan är Jesper Eriksen bäst med 1+6på 8 matcher. Philip Holm har 2+3 på 8. Holm leder också +/- ligan överlägset med +12.

Due-Boje har 91.36 efter 7 matcher. (bäst i serien bland dom som spelat 6 eller fler matcher.

DIF J20 har 19.57% i PP och 78.05% i BP

Man leder även serien 1p före Saik. Dock kan Brynäs gå upp på samma poäng då dom har spelat en match mindre än DIF.

J18

Mattias Kalin har 5+7 på 5 matcher. Sjöholm, Christoffer har 5+4 och Kalle Tornainen 4+4.

På backsidan har Victor Björkung 1+6 och Alexander Falk 1+4.
Kalle Tornainen har +7.

Målvaktsidan har väl inte börjat lysande. Tobias Sandberg har en snittprocent på 83,10 på 4 matcher.

Bra PP dock med 38,46% och BP på 80,77%

Man leder serien 3p före SSK och har inte förlorat poäng än så länge.
Född till sportchef.
Birden

Inlägg av Birden »

Två danskar kommer på provspel till Djurgårdens j20 lag. Martin och Mikkel Højberg vet inte så mycket om dessa två förutom att dom är tvillingar. Deras stats är i mitt tycke inte så jätte imponerande men så är ju inte stats allt. Men när man tänker på deras stats så ställer jag mig frågan är det nåt samarbete på g? där den danska klubben skickar hit lite bra talangfulla spelare. Som får se hur det är i Sverige och veta hur nära/långt ifrån dom är dom svenska spelarna. Medans Djurgården lånar ut spelare som kanske inte riktigt håller på a lags nivå än. Som tex Alexander deilert.

Bara spekulationer från min sida angående samarbete. Men vi får väl se om dom är tillräckligt bra. Dom kommer hit på söndag och är kvar tills på onsdag.

Stats:
Martin Højberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33491
Mikkel Højberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33493

Källa: http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/ny ... kalopgoer/
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Birden skrev:Två danskar kommer på provspel till Djurgårdens j20 lag. Martin och Mikkel Højberg vet inte så mycket om dessa två förutom att dom är tvillingar. Deras stats är i mitt tycke inte så jätte imponerande men så är ju inte stats allt. Men när man tänker på deras stats så ställer jag mig frågan är det nåt samarbete på g? där den danska klubben skickar hit lite bra talangfulla spelare. Som får se hur det är i Sverige och veta hur nära/långt ifrån dom är dom svenska spelarna. Medans Djurgården lånar ut spelare som kanske inte riktigt håller på a lags nivå än. Som tex Alexander deilert.

Bara spekulationer från min sida angående samarbete. Men vi får väl se om dom är tillräckligt bra. Dom kommer hit på söndag och är kvar tills på onsdag.

Stats:
Martin Højberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33491
Mikkel Højberg http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33493

Källa: http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/ny ... kalopgoer/
Danska ligan är inte tillräckligt bra för att vi ska skicka dit lovande spelare, inte ens nära.

De där grabbarna ska provträna, det händer ofta att spelare provtränar. Jag tror inte vi behöver dra några växlar av det.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Våra J18-krigare spöade råttorna med 5-1! :-) Kul att det blir som det ska i NÅGOT derby...
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Fick ett tips ifrån en annan Djurgårdare att om man vill se Leksand - DIF (J20) idag 13.30, så går den live på:

http://connys-tv.blogspot.com/
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ryktas om att det blev slagsmål i spelargången under dagens match mot Mora ;)
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Utveckla?

Kan tänka mig att Mitman var inblandad..

J18 sköt 71 skott i sin match idag. Hur hinner man ens det?
Född till sportchef.
sandrablom

Inlägg av sandrablom »

android skrev:Utveckla?

Kan tänka mig att Mitman var inblandad..

J18 sköt 71 skott i sin match idag. Hur hinner man ens det?
Jarå, visst var han inblandad.
''En grabb gick in i ryggen i mitte (spelargången) sen knuffade han till mitte lite sedan var det ON! Grabben torskade med lite blod som droppade från någon ansiktsdel. Thats it ;)'' - taget från facebook.

EDIT: Ska väl kanske tillägga att det är Eric Anderberg som har kommenterat på Mitmans status.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Liten genomgång hitills då. Bra av J18 att spöa J20. Någon som vet något mer om den matchen? Den hade varit rolig att se.

Annars riktigt bra start av båda juniorlagen. Måns Kruger börjar verkligen komma igång.

J20.
DIF toppar J20 Norra och är väl i princip klara för topp-8 (16 poäng före femman).
Man har 19.74%(25.00% är bäst i serien) i PP och 80.00 i BP (89.06)

Marcus Sörensen toppar poängligan i J20 Norra med 23 poäng (8+15) på 16 matcher. Weigel ligger 8 med 16 (3+13) poäng. Flest mål i DIF har Arvid Strömberg gjort med 8 mål på 14 matcher. Bäst i den kategorin är Modos Jesper Olofsson med 18 kassar på 15 matcher.

Erik Gustafsson ligger trea i backarnas poängliga med 10 (1+9) poäng.

Ett knippe DIFspelare i topp på +/- ligan. Dom tolv första platserna är vigda åt DIF och allra bäst är Philip Holm och Weigel med +18.

Due-boje ligger tvåa i målvakternas % liga med 93.10% på 13 matcher och även två i GAA med 1.93/match

J18
J18 toppar sin serie J18 Elit Östra.
DIF har 30,65 i PP och 83,33 i BP
Mattias Kalin toppar poängligan med 23 (6+17) poäng på 13 matcher. Alexander Falk toppar backarnas poängliga med 14 (6+8) poäng.
Jacob Dahl har bäst +/- i laget med +17

Tobias sandberg ligger 11 i målvaktsligan med 87.63%, i GAA ligger han femma med 2,67.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

För övrigt, vad kan det bero på att våra backar inte kan sista steget? Eklund, Deilert m fl. Varför får vi inte fram bra juniorbackar? Claesson kan ju vara undantaget som bekräftar regeln, återstår att se.

Men Saik, dom får ju bara fram backar. Vad är annorlunda med deras juniorverksamhet? Eller är det tillfälligheter?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:För övrigt, vad kan det bero på att våra backar inte kan sista steget? Eklund, Deilert m fl. Varför får vi inte fram bra juniorbackar? Claesson kan ju vara undantaget som bekräftar regeln, återstår att se.

Men Saik, dom får ju bara fram backar. Vad är annorlunda med deras juniorverksamhet? Eller är det tillfälligheter?
Jäkligt bra fråga som jag tänkt en hel del själv på, och det är helt klart konstigt. Ofta handlar det ju om generationer och vilka "idoler" spelarna hade när de växte upp, vet inte om det fanns backar av bra dignitet i SAIK-land som de här grabbarna såg upp till när de var knattar eller om det helt enkelt bara är en fråga om slumpen.

Sen är det ju så rent allmänt att det alltid ställs hårdare krav på defensiven i hockey. Så fort man gör ett misstag i defensiven straffas man oerhört hårt medan man i jämförelse knappast gnäller lika mycket om exempelvis Cehlin bränner 9 av 10 frilägen framåt. Gör Eklund eller Deilert en markeringsmiss så är de helt plötsligt sämst i världen. Men det ligger väl lite i sakens natur och knappast något som kan förklara skillnaden mellan Stockholm och Skellefteå när det gäller backar från egna leden...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Man kan ju fråga sig om det är utbildningen som det är fel på eller "råmaterialet". Att få in Ragge att coacha juniorbackarna ett par ggr i veckan kanske kan göra underverk. Få dom att förstå hur dom måste jobba och varför. Gubben vet ju onekligen vad som krävs. Sverige producerar ju bra backar nuförtiden (Hedman, Adam Larsson, Ekman-Larsson, Erik Karlsson) etc. Men inte DIF inte.

Jag funderar lite på hur DIF skulle kunna utveckla sina juniorer genom att spela mot internationellt mostånd mera. Man var ju i Boston och lirade förra året.

Nu är ju serien ganska lång, men att lägg träningsläger och försäsongsmatcher på andra sidan pölen är nog inte helt fel. Att "scouta" USAs juniorverksamhet är nog inte heller helt fel. Deras backar i senaste J20-VM var ju fenomenala. Snabba, tuffa, bra skott, bra förstapass. Allihopa. Hur fan går det till. Visst att dom har en större pool att plocka talanger ur, men någonting har dom ändrat i sitt upplägg.

DIF kommer inte helt plötsligt komma ikapp typ HV och Färjestad rent ekonomiskt på ett par år, så fortsatt talangutveckling krävs.

Sedan hoppas jag fan att a-lagsspelarna bidrar till juniorutvecklingen. Widing som tjänar 300 loppor borde kunna ha en liten utbildning med juniorerna om hur man skjuter hårt efter sin egen träning. Spelarna tränar 2 timmar om dagen, låt dom göra lite nytta ytterliggare två timmar några dagar i veckan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Urbom hade ju varit hyfsad om han inte dragit så tidigt...vi hade Nemeth på kroken också i samma veva som han gick till AIK förövrigt.

Jag tror inte att det är utbildningen förövrigt utan råmaterialet, det är inte så att vi har 15-16 åringar som dominerar i J-landslagen för att sen falna heller.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ludwig Blomstrand och Zibanejad har just nu lekstuga i J18-landslaget mot USA.

24.48 1 - 1 EQ SWE 21. ZIBANEJAD, Mika

28.10 2 - 1 EQ SWE 16. NERMARK, Joachim
(15. BLOMSTRAND, Ludwig)

31.20 3 - 1 EQ SWE 15. BLOMSTRAND, Ludwig

Matchen pågår. 3-1 till Sverige i andra.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

android skrev:Ludwig Blomstrand och Zibanejad har just nu lekstuga i J18-landslaget mot USA.

24.48 1 - 1 EQ SWE 21. ZIBANEJAD, Mika

28.10 2 - 1 EQ SWE 16. NERMARK, Joachim
(15. BLOMSTRAND, Ludwig)

31.20 3 - 1 EQ SWE 15. BLOMSTRAND, Ludwig

Matchen pågår. 3-1 till Sverige i andra.
Måste ha blivit ett riktigt "fint" slagsmål i slutskedet av matchen med tanke på alla utvisningar för roughing. :D
Skriv svar