Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
jool08

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av jool08 »

Visst vore det härligt om allt fungerade direkt och alla producerade från omgång 1? Och visst vore det trevligt om alla var skadefria och spelade på topp från september till april? Men så fungerar det aldrig i verkligheten! Förra året var det Nilson, Tjärna och målvakterna som startade trögt och det gnälldes om här. I år är det Ekman och Widing som det gnälls om, precis som förra året så är det de rutinerade nyförvärven som börjar trögt. Men jag inbillar mig att det är ganska svårt att komma in i ett nytt lag som förväntad frontfigur. En avvägning mellan att anpassa sig till det redan fungerande laget och att sätta sin egen (tidigare framgångsrika) prägel på laget. Tycker att det är trams att prata om att bänka/trada/sparka den här typen av spelare. De måste få tid att hitta sin plats i laget. Det är de killarna som är våra trumfkort, som kommer smygande och når toppformen runt jul och efter det. Utan den extra växeln tar det stopp där!
Skillnaden mot laget för några säsonger sedan är just att vi har den här typen av potential som kan växa och ge en extra dimension när avgörandet närmar sig.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skön intervju med Staffan. Vi spelade bra i 15 min. Så talar en vinnarskalle. Sådana kommentarer ger mig fan rysningar. Detta efter en klart godkänd insats där både Boorken, Tompa och Petter gav oss rejält med beröm.

När hade vi senast en så här bra laguppställning på papperet?

Ragge, Nilson och nu Staffan är "hyffsade" förstärkningar. Nu fattas bara en guldmålvakt. Tyvärr ser jag varken Riddarn eller Mark som det idagsläget. Men vem vet, kanske kan någon av dessa genomgå en metamorfos likt retursläpparen nr 1, Wesslau. Då jävlar blir det......

Gonatt....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Känns bättre nu än för ett litet tag sen. Staffan, Ragge, Mackan.. fantastiskt!

Målvakterna... Ja, jag hoppas i alla fall på att båda spelar bättre och bättre. Jag hoppas att vi får en vägg till slut.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

nån mer än jag som tycker nisse är/har varit jäkligt blek?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

m0ng00se skrev:nån mer än jag som tycker nisse är/har varit jäkligt blek?
Nisse har varit nästintill bedrövligt dålig, han kan så otroligt mycket mer. Hoppas dock det lossnar för honom likt det gjorde för Mackan förra säsongen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BomBom vågar inte glida längre sen kung Ragge och Kronwall kommit in. Skönt. Han visade igår (visserligen mot ett uselt lag) att han har en hög nivå i sig.

Widing hade kunnat göra fyra poäng igår. Tänker främst när han skulle servera Mackan öppen kasse, fick flera sekunder på sig och sikta, men missar. Samt ett par passningar från Mackan där han har öppen kasse. Tänk om grabben får lite självförtroende. Igår tyckte jag visserligen att han knappt kämpade..

Angående Ekman. Dom senaste 5 åren har man läst i tidingarna att han har blivit petad eller nedskickat till andralaget i början av säsongen, sedan efter nån månad så är rubrikerna istället "Ekman avgjorde, Ekman gjorde hattrick, Ekman bla bla". Hoppas det blir så i DIF också..
Han går ju i alla fall motståndarna på nerverna.

Kronwall blir ju verkligen hyllad till skyarna. Tycker ändå att han gjorde en del misstag och såg ganska stabbig ut. Inte speciellt snabbt förstapass heller. Där är Ragge kung. Men han spelar i alla fall resolut och med pondus, tar väl lite tid att anpassa sig också.

Mark gjorde en OK match. Borde haft en chans på deras andra, men är ett ganska lurigt skott.

Märklig petning av Brodin. Topp-5 än så länge denna säsong i mina ögon.

Jag skulle gärna se detta laget i nästa fight:

Ölvestad - Ottosson - Tjärna (Bra kedja som är jobbiga att möta, får ner pucken och kan göra mål)

Mackan - Kruger - Cehlin (Cehlin växer. Kruger behöver komma igång lite. Cehlin har hyfsad näsa för målet, tre starka sargspelare)

Kempe - Norman - Ekman (Ekman får en ledarroll, ännu en jobbig kedja att möta med spetskompetens, kempe har verkligen spelat upp sig, Norman är så klok)

Widing - Falken - Brodin (Falken säkrar bakåt, Widing och Brodin ska tacklas, driva på mål, avsluta, få med sig utvisningar och kanske hänga någon)

Nu har vi ju sådan bredd på anfallet så man kan ju labrorera hur mycket som helst. Hetast för dagen ska lira. Punkt.

På backsidan tycker jag att VF matchen var ok

Honken - Ragge (Andreas spelar alltid bättre med Ragge brevid sig)
Kronwall - Printz ( Tungt backpar, Kronwall får försöka sköta uppspelen)
BomBom - Eklund ( Eklund eller Lassen eller Claesson? Måste säkra hem för BomBom)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag tycker inte man ska sätta Krüger som center igen, han är mycket bättre som forward. Norman är man riktigt impad av vilken riv slit och samtidigt riktigt bra speluppfattning och händer. Kronwall tyckte jag löste alla hans svåra situationer riktigt bra igår, och satte aldrig en medspelare i en svår sitts. Ragnarssons spel har man saknat han är i en klass för sig i uppspelsnings fasen!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stocky skrev:Jag tycker inte man ska sätta Krüger som center igen, han är mycket bättre som forward. Norman är man riktigt impad av vilken riv slit och samtidigt riktigt bra speluppfattning och händer. Kronwall tyckte jag löste alla hans svåra situationer riktigt bra igår, och satte aldrig en medspelare i en svår sitts. Ragnarssons spel har man saknat han är i en klass för sig i uppspelsnings fasen!
Men Krüger har ju spelat center hela tiden? Med Norman och Cehlin som forwards?
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag satt igår under matchen och kunde inte låta bli att tänka på vilken vansinnig talang Norman är. Jag ser honom som ännu större talang än både Josefson och Krüger. Killen gör tamefan inte ett fel på matcherna. Otto och Mackan i all ära men det finns ingen spelare jag litar mer på än John när han har pucken som sista spelare. Han kan snurra, vrida och vända hur mycket han vill, grabben tappar ju aldrig pucken ändå. Makalöst smart spelare! Sen sliter han, tacklar och krigar som ett djur i anfallszonen trots att han han är så liten och lätt jämfört med de flesta andra. Tyvärr lär vi inte få behålla honom länge alls så vi får passa på och njuta nu.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Jockmaniac skrev:Jag satt igår under matchen och kunde inte låta bli att tänka på vilken vansinnig talang Norman är. Jag ser honom som ännu större talang än både Josefson och Krüger. Killen gör tamefan inte ett fel på matcherna. Otto och Mackan i all ära men det finns ingen spelare jag litar mer på än John när han har pucken som sista spelare. Han kan snurra, vrida och vända hur mycket han vill, grabben tappar ju aldrig pucken ändå. Makalöst smart spelare! Sen sliter han, tacklar och krigar som ett djur i anfallszonen trots att han han är så liten och lätt jämfört med de flesta andra. Tyvärr lär vi inte få behålla honom länge alls så vi får passa på och njuta nu.
Instämmer helt och hållet i det du skriver. Jäklar, vilken fröjd det är att se honom spela. Så mogen och begåvad trots sin relativt unga ålder, dessutom ger han alltid 100%. Precis som du säger, all heder åt Josefson, Krüger, Cehlin etc, men det känns som John har något extra. Blir spännande att följa hans karriär!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jockmaniac skrev:Jag satt igår under matchen och kunde inte låta bli att tänka på vilken vansinnig talang Norman är. Jag ser honom som ännu större talang än både Josefson och Krüger. Killen gör tamefan inte ett fel på matcherna. Otto och Mackan i all ära men det finns ingen spelare jag litar mer på än John när han har pucken som sista spelare. Han kan snurra, vrida och vända hur mycket han vill, grabben tappar ju aldrig pucken ändå. Makalöst smart spelare! Sen sliter han, tacklar och krigar som ett djur i anfallszonen trots att han han är så liten och lätt jämfört med de flesta andra. Tyvärr lär vi inte få behålla honom länge alls så vi får passa på och njuta nu.
Håller med i hur moget och bra han spelar. Samma klokhet som Otto och Falk och ändå så ung. Mycket imponerande.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, Norman har varit grym ända sedan första matchen på försäsongen, om jag inte minns fel. Verkar vara en skön kille också, hoppas vi får har kvar honom ett par säsonger iaf och sedan får han nog en fin NHL-karriär om han växer till sig lite.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kul med en intervju med Widing.
Det känns verkligen som om att det lossnar för honom snart. Han trummar på som bara den och det är i nuläget små detaljer som bara ska slipas innan han hittar formen. Ska bli oerhört kul att se honom spela sen när han väl kommer igång, vilket jag som sagt tror att han gör snart.
Chilly

Inlägg av Chilly »

En tanke.

Ligger hemma och är sjuk och började fundera lite över årets trupp.
Jag kanske är naiv men jag fick en känsla av lugn och en stark tilltro
när man kollar på vad vi har för spelare.

Det vore väl fasiken också om vi inte skulle kunna gå hela vägen i år.
Tycker att det ser otroligt bra ut. Bättre än på många år!
Har även svårt att tvivla på Hardy.
Tror att han kommer få ihop laget tillslut.
Kan inte bara vara tillfälligheter som har gjort att han alltid är i topp med
de lag han har coachat.

Förra säsongen hade vi förvisso skrapat ihop 17 poäng
(3 poäng mer) efter 11 omgångar.
Men med tanke på hur många spelare vi har "bytt ut"
så ser det ungefär ut som förra årets inledning.
Alla vet vet ju hur det gick sedan! ;-)

Med andra ord så borde det lossna på allvar i slutet av november.
Från 26/11-9/1 2009, förlorade vi bara 3 matcher av 15!!!
Om upplägget är detsamma i år, är det inte orimligt att tro
att det blir ungefär så i år också.

Jag vet att statistik bara är historia men ändå.
"Hoppet är det sista som överger människan"

Marcus Ragnarsson - Andreas Holmqvist
----------------------------------------------------------------
2:a Nils Ekman - Nichlas Falk - Mathias Tjärnqvist

Josef Boumedienne - Staffan Kronwall
3:e Marcus Krüger - John Norman - Patrick Cehlin

Oscar Eklund - Stefan Lassen
4:e Mario Kempe - Christian Eklund - Daniel Widing

David Printz - Fredrik Claesson
Extra spelare: Daniel Brodin - Tim Eriksson - Stefan Söder

Alexander Deilert
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mer av den här viljan Widing! Ta en fight eller två för att komma igång.
Skriv svar