Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Byström
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Byström »

Byström skrev:
Soulsic skrev:
Byström skrev: Igår var låten där igen! Den spelades i den första periodpausen efter att Bumpy Ride dunkat i högtalarna. Strax därefter kom highlightsen från dem andra matcherna. Någon som vet vad låten heter?
Kan det vara Taio Cruz - Dynamite? Tyckte jag hörde den och den har inte nämnts här tidigare vad jag ser.
Nej det är inte rätt låt. Låten har överlag inte så mycket text och jag kan vara fel ute men frågan är om det inte är någon text alls. Refrängen (eller det det blir lite mer drag) var iallafall textlös. Usch, jag hatar detta när man inte vet vad låten heter... :(
Tänkte göra ett sista försök till att få reda på låten. Det är alltså en mer instrumental låt och jag skulle tro att det kan vara synth som spelas i refrängen, inte helt säker dock. Det är text fram tills dess och det sista innan refrängen låter väl ungefär, någon text.. AIAI. Vore hemskt snällt om någon vet vad låten heter och ursäkta mitt tjat.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tänkte göra ett sista försök till att få reda på låten. Det är alltså en mer instrumental låt och jag skulle tro att det kan vara synth som spelas i refrängen, inte helt säker dock. Det är text fram tills dess och det sista innan refrängen låter väl ungefär, någon text.. AIAI. Vore hemskt snällt om någon vet vad låten heter och ursäkta mitt tjat.
Det är väl inte Swedish House Mafias låt du pratar om?

http://www.youtube.com/watch?v=uCWFPtYC ... re=related

EDIT: Såg nu att du skrivit tidigare att det inte var den, sorry!
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Apropå sökande av låtnamn så undrar jag vad låten som spelas under uppvärmningen heter som inte innehåller någon text utan bara har en ganska tung melodi som vevas om och om igen. Tack på förhand.
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Byström skrev:
Byström skrev:
Byström skrev: Igår var låten där igen! Den spelades i den första periodpausen efter att Bumpy Ride dunkat i högtalarna. Strax därefter kom highlightsen från dem andra matcherna. Någon som vet vad låten heter?
Nej det är inte rätt låt. Låten har överlag inte så mycket text och jag kan vara fel ute men frågan är om det inte är någon text alls. Refrängen (eller det det blir lite mer drag) var iallafall textlös. Usch, jag hatar detta när man inte vet vad låten heter... :(
Maila info@difhockey.se och ställ din fråga. Borde inte ta lång tid för dem att skicka playlist.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Är det någon här inne som kan besvara varför butikspersonalen i DIFs concept store är så fruktansvärt arroganta & dryga? Igår när jag och min kompis frågade om derbybiljetter till hemmaderbyt så råkade vi säga fel, vi frågade om biljetter till den 11e november (matchen är den 4e) och hon me blont hår suckar drygt "haha, vad fan är det som händer den 11e" och kollar runt bland sin personal för att se om dom skrattar med. Då säger jag "Vi menar den fjärde såklart, det är lätt att blanda ihop datumen när den spelas den 4/11".
Då säger hon, om ni hade varit uppdaterade på hemsidan hade ni sett att vi inte säljer biljetterna här utan det sköts online på difhockey.se, samtidigt som hon ger en nonchalant blick och använder en dryg ton genom hela samtalet.

Jag vet inte om fler av er har upplevt att personalen där beter sig nonchalant o.sv men jag tycker det är trist som fan!
Losing all hope was freedom.
DJUU

Inlägg av DJUU »

Raus skrev:Är det någon här inne som kan besvara varför butikspersonalen i DIFs concept store är så fruktansvärt arroganta & dryga? Igår när jag och min kompis frågade om derbybiljetter till hemmaderbyt så råkade vi säga fel, vi frågade om biljetter till den 11e november (matchen är den 4e) och hon me blont hår suckar drygt "haha, vad fan är det som händer den 11e" och kollar runt bland sin personal för att se om dom skrattar med. Då säger jag "Vi menar den fjärde såklart, det är lätt att blanda ihop datumen när den spelas den 4/11".
Då säger hon, om ni hade varit uppdaterade på hemsidan hade ni sett att vi inte säljer biljetterna här utan det sköts online på difhockey.se, samtidigt som hon ger en nonchalant blick och använder en dryg ton genom hela samtalet.

Jag vet inte om fler av er har upplevt att personalen där beter sig nonchalant o.sv men jag tycker det är trist som fan!
Håller helt med, speciellt hon blonda. Vad fan är problemet med att vara lite trevlig liksom? Hon är verkligen ALLTID allmänt dryg och idiotförklarar folk som ställer frågor. Man blir inte direkt sugen på att gå dit och hämta biljetter/köpa saker. Skärpning!
Alltid oavsett
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Raus skrev:Är det någon här inne som kan besvara varför butikspersonalen i DIFs concept store är så fruktansvärt arroganta & dryga? Igår när jag och min kompis frågade om derbybiljetter till hemmaderbyt så råkade vi säga fel, vi frågade om biljetter till den 11e november (matchen är den 4e) och hon me blont hår suckar drygt "haha, vad fan är det som händer den 11e" och kollar runt bland sin personal för att se om dom skrattar med. Då säger jag "Vi menar den fjärde såklart, det är lätt att blanda ihop datumen när den spelas den 4/11".

Det här har varit på tapeten förut här på forumet! Jag vet att många mailade in till DIF, under förra säsongen om jag inte minns fel, och meddelade detta och sen dess så tycker jag att det blivit bättre. Just den blonda var väl det största problemet förr, tråkigt om hon ska börja igen.
100% DJURGÅRDSJ***L
DJUU

Inlägg av DJUU »

Har mailat DIF nu, hoppas fler gör samma sak.
Alltid oavsett
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Jag vet inte om jag orkar maila, känns bättre om jag går dit och pratar med henne mellan fyra ögon istället. Men hon verkar ju socialt missanpassad så det är väl ingen idé. Jag tror faktist butiken skulle sälja bättre ifall hon böts ut mot någon ung människa som verkligen gillar sitt jobb och som är trevlig mot Djurgårdsfamiljen.

EDIT: Ok, jag kanske överreagerar lite. Men igår reagerade både jag och min polare i rulltrappan påvägen upp på att dom var så otrevliga. Men hon den blonda kanske bara hade en dålig dag eller något, vad vet jag..
Senast redigerad av Raus den 2010-10-17 17:35:49, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känner inte igen beskrivningen på något sätt gällande servicen och bemötandet i DIF-butiken.. :?:

Båda kvinnorna som jobbar där har alltid varit GLADA och hjälpt till att ordna saker och ting som krånglat. Så ur mitt perspektiv är de värde ett par ROSOR båda två för bemötande och hjälpsamhet när man varit där och handlat eller hämtat biljetter
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

De är alltid otrevliga, ogästvänliga och allmänt dryga. De behandlar vanliga Djurgårdare som skit och bör själva ha skit.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

Mäklaren skrev:De är alltid otrevliga, ogästvänliga och allmänt dryga. De behandlar vanliga Djurgårdare som skit och bör själva ha skit.
Känner inte alls igen denna beskrivning, jag har alltid blivit bemött väldigt bra när jag besökt butiken. Stämmer det som sägs ovan, med dryga kommentarer osv, är det ganska trist.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Mash

Inlägg av Mash »

Även jag känner så när jag går dit, av killen blir man bemött bra och han kan man även prata med när man väntar på biljetten,varan etc.

Ni kan ju även gå dit, säga medvetet något helt fel så hon svarar drygt så att ni då kan bemöta henne på samma sätt :D Bara för att få henne inställd på hur fel hon gör ;)
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

Dem har vart trevligt mot mig också, men jag har sett hur hon den blonda har behandlat folk som kattskit. Nästa gång jag ser det, tänker jag sätta henne på plats. Mycket dryg och arogant människa
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Mäklaren skrev:De är alltid otrevliga, ogästvänliga och allmänt dryga. De behandlar vanliga Djurgårdare som skit och bör själva ha skit.
Den blonda tjejen är i princip alltid otrevlig, jag har personligen blivit dåligt bemött av henne flera gånger. Spelar ingen roll om man har en DIF halsduk eller inte… man blir ändå dåligt bemött. Man börjar ju undra vad har hon för problem? Det kanske dags att sluta jobba i butiken om man inte kan ha ett bra kundbemötande? Jag har även sätt att hon skäller ut sina kollegor, riktigt tråkigt. Mailade DIF förra säsongen om detta problem och de meddelade att de skulle framföra kritiken till de berörda. Men jag kan inte märka att det skett någon förändring….
Skriv svar