Frölundas kräftgång är nästintill värre än vanligt och publiken i Sveriges framstjärt börjar nu tröttna på riktigt. 7.501 respektive 7.578 på de två senaste matcherna är siffror som knappast ser bra ut för ett lag som legat stabilt vid 9.000-10.000 i snitt i många år nu. Ser för tillfället ingen ljusning i spelet så de kräsna skattefuskarna lär nog fortsätta stanna hemma.
Även vi har haft det jävligt motigt inledningsvis men vi har ett lag som med bara en uns inställning (med det även sagt att laget har pissat på oss med sin attityd hitills i år) borde kunna slå det mesta. M.a.o. segrarna kommer, var så säker!
Nu är det vår stora chans! Vi kan faktiskt med de fantastiska arbete DIF hockey och JK lägger ner vara uppe och hota Frölunda på allvar om seriesegern i Publikligan i år! Med ett par fullsatta derbyn och förhoppningsvis många utsålda matcher så kan vi bli mästare på första gången på väldigt väldigt länge (någonsin?)!
Jag uppmanar därför alla att verkligen ta er till Hovet! Kan du absolut inte (typ din egen begravning eller liknande) så sälj inte din biljett utan ge bort den till någon du verkligen vet kommer gå. Ta med en extra polare som inte går så ofta på någon vardagsmatch nu i oktober, november. Köp biljett långt i förväg till JKs dag för att bidra ytterligare till haussen och liknande matcher där trycket brukar vara stort. Nu gör vi allt för att höja vårat snitt från förra året ytterligare! Chansen finns fortfarande!
(Vet inte varför jag skrev det här i en ny tråd, kunde väl egentligen ligga i Säsongen 2010/2011 men men...)
Vinna publikligan?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Vinna publikligan?
Kan ju säga att man lika gärna kan ge bort biljetten om man inte kan gå (när det inte är en stormatch med mycket folk) då det finns massor av biljetter som skänks bort på DIFs olika forum.erik_dif skrev:Kan du absolut inte (typ din egen begravning eller liknande) så sälj inte din biljett utan ge bort den till någon du verkligen vet kommer gå.
Annars, bra tråd! Vad tror ni, 8094 på lördag?
DIF!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bra skrivet. Det gapar många stolar tomma som är säsongskort. Kan man inte gå så ser jag det som en självklarhet att man ger bort biljetten/biljetterna till en polare, granne, jobbakompis så vi fyller Hovet. Annars som du säger ta med en polare som inte går så ofta eller samma här jobbakompis, granne eller vad som helst. Få upp ögonen för DIF hockey för fler.
Fortsätt fyll Hovet!
Fortsätt fyll Hovet!
Mycket bra skrivet! Vinna publikligan vore inget problem för oss, bara kämpa och sjunga oss hesa för varje match.
Min biljett ger jag alltid bort om jag inte kan gå, ingen mening att ha den hemma när någon annan vill ha den
FYLL HOVET NU FÖR FAN OCH SJUNG UT FRÖLUNDA NU FÖR FAN!
Min biljett ger jag alltid bort om jag inte kan gå, ingen mening att ha den hemma när någon annan vill ha den

FYLL HOVET NU FÖR FAN OCH SJUNG UT FRÖLUNDA NU FÖR FAN!