Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Tilläggas till de där ska väl även att Printz nästan alltid lirar bp, även lassen med. Sen lirar printz aldrig pp, så han e inte inne på så många, så jag tycker absolut inte man ska stirra sig blind på sånt, även om Printz kanske inte börjat säsongen allt för bra!
Här inne är det som vanligt gnällande på backarna.
Men är det verkligen inge som är bekymrad över vad våra så kallade målgörare har presterat? Så här blekt ser resultat efter 10 matcher
Widing 1+3, Ekman 2+1 Kempe 0+1 Ölvestad 2+2.
Men ändå envisas ni med att fortsätta och gnälla på backarna. Pricken över i:et var när Printz inte lyckades sätta dit friläget mot Linköping, genast var det någon som reagerade, samme person hade dock inga åsikter när Widing, Ekman och Mackan missade sina straffar vilket jag tyckte var konstigt för som jag ser det var det också friläge.
Nu påstår jag inte att våra backar är särskilt bra just nu, men det är å andra sidan inte forwarden heller.
Tycker det är dags att somliga härinne blir lite mer nyanserade vi vet att ni inte gillar Printz-Eklund-Deilert-Lassen och Claesson. Så om ni nu ska fortsätta med gnället så sprid gracerna över alla spelarna så kanske ni lura några att tro att ni begriper er på hur hockey ska spelas.
Hardy tar ut laget och avgör hur mycket speltid spelarna skall få eller när någon skall bänkas.
Jag hyser betydligt större tilltro för Hardys kunnighet, än för vissa eldsjälar här inne.
Nu spottar vi i händerna och tar nya tag
Men är det verkligen inge som är bekymrad över vad våra så kallade målgörare har presterat? Så här blekt ser resultat efter 10 matcher
Men ändå envisas ni med att fortsätta och gnälla på backarna. Pricken över i:et var när Printz inte lyckades sätta dit friläget mot Linköping, genast var det någon som reagerade, samme person hade dock inga åsikter när Widing, Ekman och Mackan missade sina straffar vilket jag tyckte var konstigt för som jag ser det var det också friläge.
Nu påstår jag inte att våra backar är särskilt bra just nu, men det är å andra sidan inte forwarden heller.
Tycker det är dags att somliga härinne blir lite mer nyanserade vi vet att ni inte gillar Printz-Eklund-Deilert-Lassen och Claesson. Så om ni nu ska fortsätta med gnället så sprid gracerna över alla spelarna så kanske ni lura några att tro att ni begriper er på hur hockey ska spelas.
Hardy tar ut laget och avgör hur mycket speltid spelarna skall få eller när någon skall bänkas.
Jag hyser betydligt större tilltro för Hardys kunnighet, än för vissa eldsjälar här inne.
Plusminusstatistiken gäller endast när båda lagen har lika många spelare på isen och när det laget som har färre spelare på isen gör mål.Elajtaren skrev:Tilläggas till de där ska väl även att Printz nästan alltid lirar bp, även lassen med. Sen lirar printz aldrig pp, så han e inte inne på så många, så jag tycker absolut inte man ska stirra sig blind på sånt, även om Printz kanske inte börjat säsongen allt för bra!
Är det inte lite elakt att ge Ölvestad rollen som målgörare?janne08 skrev:Här inne är det som vanligt gnällande på backarna.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Håller med, jag är väldigt nöjd med Ölvestad om han gör 10+15 typ. Att han gjorde 17 ifjol berodde ju bara på en sjuuuuk kväll uppe i Örnsköldsvik.
Expert.
Undertecknad har sågat Widing längs med fotknölarna i alla fall.
Problemet är att samtliga backar tenderar att krångla till det när de har pucken i egen zon.
En passning sedan skall trissan vara ute. Nu håller de på och duttar så länge att de blir fast- checkade istället.
Om detta sedan beror på att de är svaga med puck, att vi har för dåliga centrar som skall ta emot passningen eller en kombination av båda två vill jag låta vara osagt, men det offensiva spelet startar med backar som måste kunna sätta igång spelet på ett snabbt och säkert sätt. Detta sker tyvärr inte denna säsong.
Detta gäller alltså inte för en back utan för HELA backbesättningen.
Den back som imponerat minst på mig är Lassen som tyvärr helt verkar sakna passningsförmåga. Backar från Allsvenskan och DIF är ingen bra kombination.
Dessutomslås det alldeles får många dåliga passningar som antingen blir rena indianare eller leder till så stora problem för den spelare som skall ta emot pucken att motståndarna hinner fram och låsa fast dem.
Ett bra offensivt spel kräver att du har backar som kan starta upp det hela. ust nu har vi inte det och därför blir både offensiven och defensiven lidande. Att sedan hela laget måste böra åka grillor råder det inte heller någon tvekan om.
Problemet är att samtliga backar tenderar att krångla till det när de har pucken i egen zon.
En passning sedan skall trissan vara ute. Nu håller de på och duttar så länge att de blir fast- checkade istället.
Om detta sedan beror på att de är svaga med puck, att vi har för dåliga centrar som skall ta emot passningen eller en kombination av båda två vill jag låta vara osagt, men det offensiva spelet startar med backar som måste kunna sätta igång spelet på ett snabbt och säkert sätt. Detta sker tyvärr inte denna säsong.
Detta gäller alltså inte för en back utan för HELA backbesättningen.
Den back som imponerat minst på mig är Lassen som tyvärr helt verkar sakna passningsförmåga. Backar från Allsvenskan och DIF är ingen bra kombination.
Dessutomslås det alldeles får många dåliga passningar som antingen blir rena indianare eller leder till så stora problem för den spelare som skall ta emot pucken att motståndarna hinner fram och låsa fast dem.
Ett bra offensivt spel kräver att du har backar som kan starta upp det hela. ust nu har vi inte det och därför blir både offensiven och defensiven lidande. Att sedan hela laget måste böra åka grillor råder det inte heller någon tvekan om.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då är det bara att hoppas på att det inte blir Ragges sista match någonsin på Lördag. Låt nu axeln hålla, snälla!Paerka skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7959353.ab
Känns mycket spännande måste jag säga.
DIF!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En lite längre intervju med Owuya:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7965881.ab
Ger ett lite mer seriöst intryck av honom, skön läsning. Hoppas han får fortsätta utvecklas och under en längre tid klarar att spela på en hög nivå.
Ger ett lite mer seriöst intryck av honom, skön läsning. Hoppas han får fortsätta utvecklas och under en längre tid klarar att spela på en hög nivå.
"Mark Owuya är på väg att växa ifrån smeknamnet Idol-Mark."-daniel- skrev:En lite längre intervju med Owuya:
Det är väl bara Aftonhoran som kallar honom det?
Tja, om backarna spelar illa kan inte anfallarna anfalla för pucken måste hela tidens vinnas tillbaka i egen zon efter oförklarliga felpass, tappade puckar etc. Då är det svårt för forwards att prestera. Lika svårt är det att prestera som forward när en viss back blir utvisad allt som oftast. Så, för att kunna göra mål, ofta, krävs en stabil bakgrund i hårda, smarta backar som kan leverera smarta passningar och som inte går bort sig i egen zon.janne08 skrev:Här inne är det som vanligt gnällande på backarna.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Hoppas han blommar ut rejält, är less på att det verkar ha blivit någon form av tradition här på forumet att totalsåga våra målvakter. Känns som Mark har bra förutsättningar till att bli en bra keeper. Han verkar ha vilja, dedikation, storlek och ett jävla självförtroende, hoppas våra målvaktstränare kan göra mycket för hans utveckling.-daniel- skrev:En lite längre intervju med Owuya:
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Ni (stålmannen mestadels) som tjatar om att "byta bort" Widing? Tror ni att det är NHL elller? Hur ofta sker spelarbyten mellan klubbar i Elitserien? Och speciellt efter TIO JÄVLA MATCHER?
När man dessutom tydligen har pungat ut 300k för Widing, tror ni inte då att man har mer tålamod än 10 matcher med en sådan värvning? Dessutom är han ju knappast ensam om att ha underpresterat om man säger så.
Nä, vakna upp ur eran drömvärld för helvete. Man blir ju mörkrädd....
När man dessutom tydligen har pungat ut 300k för Widing, tror ni inte då att man har mer tålamod än 10 matcher med en sådan värvning? Dessutom är han ju knappast ensam om att ha underpresterat om man säger så.
Nä, vakna upp ur eran drömvärld för helvete. Man blir ju mörkrädd....
Jag tycker att man kan börja diskutera eventuella petningar efter >25% av säsongen. Har du inte börjat leverera enligt förväntningar och anställningsavtal måste det ske omförhandling eller något.
Jag hoppas alla nyförvärv börjar lira hockey som vi önskar att de ska lira hockey och att de byter ut dumskallen mot smartskallen, speciellt BomBom.
Jag hoppas alla nyförvärv börjar lira hockey som vi önskar att de ska lira hockey och att de byter ut dumskallen mot smartskallen, speciellt BomBom.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Visst har Widing varit en riktig besvikelse såhär långt, men är ännu mer besviken på Nisse som verkligen varit usel. Till skillnad från Widing kämpar han knappt. Boumedienne är också en riktig flopp såhär långt.
Just nu känns ju inte dessa värvningar direkt klockrena (särskilt som Hannula nu är klubblös) men jag tror de kommer växa. I alla fall Widing och Ekman. Boumedienne tror jag inte är bättre.
Tror Nisse lider av att lira center och att Widing lider av att spela med en trög felplacerad Nisse.
Förresten, vad skönt Staffan Kronwall är. Totalsågar hela laget i första matchen som vi dessutom vinner. Grym skön inställning!
Just nu känns ju inte dessa värvningar direkt klockrena (särskilt som Hannula nu är klubblös) men jag tror de kommer växa. I alla fall Widing och Ekman. Boumedienne tror jag inte är bättre.
Tror Nisse lider av att lira center och att Widing lider av att spela med en trög felplacerad Nisse.
Förresten, vad skönt Staffan Kronwall är. Totalsågar hela laget i första matchen som vi dessutom vinner. Grym skön inställning!