Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Efter 10 spelade omgångar så har det funnits en del negativa saker, men samtidigt en del mer positiva.
-Vårt powerplay har sett riktigt vasst ut på sistone, och det bådar gott inför framtiden. Vi har i nuläget två ruskigt bra powerplayformationer som kommer kunna avgöra matcher, och det är en nyckel till framgång som vi faktiskt har saknat tidigare.
-Vårt boxplay har även det sett bättre och bättre ut, och vi har klarat av boxplayspelet mycket bra i våra två senaste matcher mot två powerplaystarka lag i form av Färjestad och Linköping.
Spelare som bara övertygar mer och mer är:
- Norman som kommer att bli hur grym som helst. Hoppas att vi får behålla honom även nästa säsong (vilket är högst troligt, men så som han spelar så vet man aldrig).
- Tjärnqvist styr puckar som en gud. Fortsätt så!
- Owuya har spelat upp sig ordentligt och jag hoppas att han petar Ridderwall nu så att Stefan inser att han måste kriga för att få stå några matcher. Då kan det nog bli bra på målvaktssidan. Jag har även gjort mig skyldig till en ursäkt till Owuya. Han spelar just nu på en nivå som jag aldrig tidigare har trott att han skulle nå, och det glädjer mig enormt att Mark bevisade för mig med dunder och brak att jag uppenbarligen hade helt fel. Keep up the good work!
- Cehlin och Krüger som imponerar... som alltid. Riktigt bra fart och viljan är enorm.
Det som gäller nu är att de rutinerade herrarna trampar igång och visar vart skåpet ska stå. Spelare som Ekman och Widing kommer att komma igång så småningom, och när de väl gör det så har vi en del hyfsade målskyttar att byta in när det behövs.
Nu ser vi fram emot lördagen då vi förhoppningsvis får se ett fulltaligt Djurgården med Ragge och Kronwall på backplats. Det vore utmärkt om vi nu, när laget troligtvis är helt spikat, kan få en drömstart och därmed ta med oss det spelet in till kommande matcher. Mest av allt så hoppas jag att Widing och Ekman får stänka dit en balja var, och självklart att Ragge håller.
Efter en seg inledning på säsongen 2010/2011 så börjar nu allt äntligen att ta fart, och med stora förhoppningar om att få fortsätta att kolla upp i tabellen samt att få släppa på bromsen så går jag ikväll till sängs, nöjd efter en krigarpoäng borta mot ett formstarkt Linköping. Spelet imponerade inte, men att ta poäng borta mot Linköping indikerar på att saker och ting är på väg i rätt riktning. Bra lag måste inte alltid spela bra för att ta poäng, och det faktumet hoppas jag att vi får se ofta i år när vi har tyngre dagar ute på isen.
-Vårt powerplay har sett riktigt vasst ut på sistone, och det bådar gott inför framtiden. Vi har i nuläget två ruskigt bra powerplayformationer som kommer kunna avgöra matcher, och det är en nyckel till framgång som vi faktiskt har saknat tidigare.
-Vårt boxplay har även det sett bättre och bättre ut, och vi har klarat av boxplayspelet mycket bra i våra två senaste matcher mot två powerplaystarka lag i form av Färjestad och Linköping.
Spelare som bara övertygar mer och mer är:
- Norman som kommer att bli hur grym som helst. Hoppas att vi får behålla honom även nästa säsong (vilket är högst troligt, men så som han spelar så vet man aldrig).
- Tjärnqvist styr puckar som en gud. Fortsätt så!
- Owuya har spelat upp sig ordentligt och jag hoppas att han petar Ridderwall nu så att Stefan inser att han måste kriga för att få stå några matcher. Då kan det nog bli bra på målvaktssidan. Jag har även gjort mig skyldig till en ursäkt till Owuya. Han spelar just nu på en nivå som jag aldrig tidigare har trott att han skulle nå, och det glädjer mig enormt att Mark bevisade för mig med dunder och brak att jag uppenbarligen hade helt fel. Keep up the good work!
- Cehlin och Krüger som imponerar... som alltid. Riktigt bra fart och viljan är enorm.
Det som gäller nu är att de rutinerade herrarna trampar igång och visar vart skåpet ska stå. Spelare som Ekman och Widing kommer att komma igång så småningom, och när de väl gör det så har vi en del hyfsade målskyttar att byta in när det behövs.
Nu ser vi fram emot lördagen då vi förhoppningsvis får se ett fulltaligt Djurgården med Ragge och Kronwall på backplats. Det vore utmärkt om vi nu, när laget troligtvis är helt spikat, kan få en drömstart och därmed ta med oss det spelet in till kommande matcher. Mest av allt så hoppas jag att Widing och Ekman får stänka dit en balja var, och självklart att Ragge håller.
Efter en seg inledning på säsongen 2010/2011 så börjar nu allt äntligen att ta fart, och med stora förhoppningar om att få fortsätta att kolla upp i tabellen samt att få släppa på bromsen så går jag ikväll till sängs, nöjd efter en krigarpoäng borta mot ett formstarkt Linköping. Spelet imponerade inte, men att ta poäng borta mot Linköping indikerar på att saker och ting är på väg i rätt riktning. Bra lag måste inte alltid spela bra för att ta poäng, och det faktumet hoppas jag att vi får se ofta i år när vi har tyngre dagar ute på isen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Given laguppställning om alla är med på lördag:
Owuya (Ridderwall)
Holmqvist - Ragnarsson
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Boumedienne - Kronwall
Widing - Ekman - Tjärnqvist
Lassen - Printz
Krüger - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Eriksson
Eklund/Claesson
Kempe/Fimpen
Ge Widing och Nisse tid att hitta varandra. Man såg klara tendenser i första perioden mot lhc, och i resterande perioder var inte den kedjan sämre än någon annan. Får vi dessutom lite stabila backar bakom våra forwards så kan det faktiskt ordna sig. Kronwall måste liras brevid Josef, då vi behöver någon stabil riktig back som nästintill kan spela för två. Spela honom med Deilert kan vara det största missen jag någonsin skådat sedan... Ja, petningen av Tim.
Owuya (Ridderwall)
Holmqvist - Ragnarsson
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Boumedienne - Kronwall
Widing - Ekman - Tjärnqvist
Lassen - Printz
Krüger - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Eriksson
Eklund/Claesson
Kempe/Fimpen
Ge Widing och Nisse tid att hitta varandra. Man såg klara tendenser i första perioden mot lhc, och i resterande perioder var inte den kedjan sämre än någon annan. Får vi dessutom lite stabila backar bakom våra forwards så kan det faktiskt ordna sig. Kronwall måste liras brevid Josef, då vi behöver någon stabil riktig back som nästintill kan spela för två. Spela honom med Deilert kan vara det största missen jag någonsin skådat sedan... Ja, petningen av Tim.
100% DJURGÅRDSJ***L
Holmqvist - Ragnarsson
Ölvestad - Ottosson - Nilson
Boumedienne - Kronwall
Ekman - Krüger - Widing
Printz - Falk
Eriksson - Norman - Tjärnqvist
Cehlin - C Eklund - Brodin
Extra: O Eklund, M Kempe
PP1
Honken-Ragge
Nilson-Otto-Tjärna
PP2
Josef-Staffan
Widing-Krüger-Ekman
Boumedienne - Kronwall
Ekman - Krüger - Widing
Printz - Falk
PP1
Honken-Ragge
Nilson-Otto-Tjärna
PP2
Josef-Staffan
Widing-Krüger-Ekman
Varför bänkar du Oscar Eklund? Har varit klart bättre än både Printz och Boumedienne?SugarRay skrev:Holmqvist - Ragnarsson
Boumedienne - Kronwall
Ekman - Krüger - Widing
Printz - Falk
PP1
Honken-Ragge
Nilson-Otto-Tjärna
PP2
Josef-Staffan
Widing-Krüger-Ekman
Sen tycker jag både Cehlin och Brodin är bättre än Tim!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
sunne skrev:Varför bänkar du Oscar Eklund? Har varit klart bättre än både Printz och Boumedienne?SugarRay skrev:Holmqvist - Ragnarsson
Boumedienne - Kronwall
Ekman - Krüger - Widing
Printz - Falk
PP1
Honken-Ragge
Nilson-Otto-Tjärna
PP2
Josef-Staffan
Widing-Krüger-Ekman
Sen tycker jag både Cehlin och Brodin är bättre än Tim!
Cehlin, Brodin, Kempe och valfri junior är alla bättre än Tim.
Bort med Widing tack, ge Kempe mer speltid. Satsa på att få in Sonnenberg eller liknande 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men herregud alla skriker ut med Widing åt alla håll men tror ni att det är så lätt? Jag antar att ni är sådana som sitter och lirar managerspel hela dagarna och tycker att ni är så duktiga för att ni lyckats ta guld. Vet att någon/några snackat om att byta bort honom. Har ni varit med om det i Elitserien den senaste tiden överhuvudtaget? Det här är inte NHL! Sen tror jag inte att DIF liksom jag vill ta bort Daniel heller. Ge honom lite tid! Till skillnad från vissa andra i laget(se Eklund, Kempe, Fimpen med mera) så glimtar han åtminstone till och visar vilken nivå han kan hålla. Även om de inte tjänar samma flis ska tilläggas.
100% DJURGÅRDSJ***L
Lätt har jag inte sagt. Utan nu var det mer önsketankar att de bara kunde dumpa honom och bli av med både lönen och Widing. Visst kan man ge han ett par matcher till, men börjar tröttna.
Kempe har imponerat betydligt mer på mig en Widing faktist.
Ärligt talat tycker jag att Widing bidrar mer, han kämpar och sliter som en varg medans jag tycker att Mario bara svänger runt med pucken, skvätter lite is. Visst är han bra på det tekniska, men han kommer sällan någonstans med pucken.Glory skrev:Lätt har jag inte sagt. Utan nu var det mer önsketankar att de bara kunde dumpa honom och bli av med både lönen och Widing. Visst kan man ge han ett par matcher till, men börjar tröttna.
Men herregud, hur kan man tycka att Kempe har imponerat?Glory skrev:Lätt har jag inte sagt. Utan nu var det mer önsketankar att de bara kunde dumpa honom och bli av med både lönen och Widing. Visst kan man ge han ett par matcher till, men börjar tröttna.

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Senast redigerad av Fricke den 2010-10-13 16:15:32, redigerad totalt 3 gång.
Visst, jag kanske har de senaste 2 matcherna extra färskt i huvet, då har han definetivt varit med på "den halvan" av laget som varit bäst.Mäklaren skrev:Men herregud, hur kan man tycka att Kempe har imponerat?Glory skrev:Lätt har jag inte sagt. Utan nu var det mer önsketankar att de bara kunde dumpa honom och bli av med både lönen och Widing. Visst kan man ge han ett par matcher till, men börjar tröttna.
Imponerat är väl fel ord, men många har varit mycket sämre en honom, om vi säger så

Widing - Falk - Krüger
Tjärnqvist - Norman - Ekman
Cehlin - Fimpen - Tim
Ragnarsson - Holmqvist
Kronwall - Eklund
Printz - Boumedienne
Widing - Falk - Krüger
Tjärnqvist - Norman - Ekman
Cehlin - Fimpen - Tim
Ragnarsson - Holmqvist
Kronwall - Eklund
Printz - Boumedienne
- Stockholmare
Jag skulle vilja göra ett förtydligande av detta. Tittar man enbart på +/- statistik per match(dock ej kumulativt) så är Printz(-0.8/match) en bättre spelare än Lassen(-1.25/match). Detta givet att båda spelar precis lika mycket per match vilket de givetvis inte gör så av datat ovan kan man alltså inte utläsa något definitivt.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
0 rows affected