Välkommen hem Staffan!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen hem Staffan!

Inlägg av -daniel- »

Håller lite med angående Ragge, men frågan är som sagt om det påverkar hans skada så mycket att vänta? Jag tror att det är bättre att försöka sig på några byten i en match inom en snar framtid för att se vart han står och om det fungerar.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Mäklaren skrev: Haha, din gamle räv. Kul att du skriver här inne och bidrar med lite irrationalitet. Oscar är ''pucken-i -rundeln-så-ingen-forward-hinner-dits'' mästare, men verkar tro att han är Lidström. Jag hoppas han bänkas.
Det är tur du säljer kåkar till Monas män däruppe och inte tränar hockeylag i huvudstan!
Nyktra till och sätt dig för tusan inte bakom ratten imorgon bitti!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Tror fan det härligaste är att Falk inte behöver spela back mer.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Härlig nyhet men WTF fick jag inget sms för? Välkommen hem herr Kronwall! Trevlig nyhet efter en tråkig jobbdag i Finland!
2014-04-07, vad hände?
BIBO

Inlägg av BIBO »

underbart! saknade dock också smset.. såg det på facebook först och trodde polaren drev
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jo tack för Falken behövs verklingen som center.

NU har vi i alla fall två naturliga centrar med lite rutin i Falk och Otto.

Vidhåller att man borde se sig om och undersöka möjligheten att byta bort Widing mot annan spelare.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

odburt skrev:
Mäklaren skrev: Haha, din gamle räv. Kul att du skriver här inne och bidrar med lite irrationalitet. Oscar är ''pucken-i -rundeln-så-ingen-forward-hinner-dits'' mästare, men verkar tro att han är Lidström. Jag hoppas han bänkas.
Det är tur du säljer kåkar till Monas män däruppe och inte tränar hockeylag i huvudstan!
Nyktra till och sätt dig för tusan inte bakom ratten imorgon bitti!
Hur fan kan ni försvara Eklunds insatser. Sitter ni och onanerar till fjolårets slutspelsbilder därhemma istället för att kolla på denna säsongs matcher, eller vad är det frågan om? Mäklaren har helt rätt när det gäller Oscars minst sagt tveksamma rundeldumpande i egen zon. Ingen potential och är långt ifrån elitserieklass. Tyvärr bortkastande av resurser att satsa på den killen såpass som DIF gjort. För mig går både Claesson och Deilert före honom. Framförallt den förstnämnda.

Härligt med Kronwall! En riktigt bra breddlirare.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:
alskar_dif skrev:Varför lämna Red Wings? En av världens bästa backar i Elitserien? :?
Kan vi inte ha öråd (fast forumråd) så alla kan rösta på en ban för "alskar_dif"?
Äh, han är kul att garva åt ibland..

Edit: Även om trådnamnet borde gett honom en hint om att det inte var Niklas.
Nu är detta lite off topic, men jag måste flika in med ett fint PM från alskar_dif.
"Höj nivån på dina inlägg!" :lol:

För att återgå till ämnet så tycker jag att det ska bli grymt kul att få se Staffan på Lördag (om han nu blir spelklar). Förväntningarna är höga, iaf från min sida.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev: Kan vi inte ha öråd (fast forumråd) så alla kan rösta på en ban för "alskar_dif"?
Äh, han är kul att garva åt ibland..

Edit: Även om trådnamnet borde gett honom en hint om att det inte var Niklas.
Nu är detta lite off topic, men jag måste flika in med ett fint PM från alskar_dif.
"Höj nivån på dina inlägg!" :lol:
För att inte tala om de hot om våld och könsord han skickar via PM, som "Vågar du möta mig 1 mot 1?" och dylikt. Det är lika roligt varje gång.

Staffan tar fram stora bössan 3.33.
Säg den glädje som varar
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Riktigt kul! Trodde verkligen inte att vi skulle få hem mackan och kronwall :)
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Kronwall - Josef
Holmqvist - Lassen
Printz - Eklund

Ragge kommer ALDRIG komma tillbaks.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

alskar_dif skrev:
Ragge kommer ALDRIG komma tillbaks.
Okej, kul att du vet det.

Och för det andra, varför har du en bild på två random personer från en fight som ägde rum för massvis med år sedan mellan bajen baby squad och baby boys, dvs Hammarby och aik slåss med varandra?

Edit; Imponerande att du listat dig själv som "säsongare" när du bor i Köpenhamn också.
Expert.
lefflan

Inlägg av lefflan »

FY FAN VAD KUL! härlig start på dagen.. Saker driver mig om dagarna å ett utav dom är djurgården!
Zaeta

Inlägg av Zaeta »

Välkommen hem Staffan!

Detta värmer i ett DIF-hjärta: "Staffan Kronwall, 28, är Djurgårdens senaste stjärnvärvning. Nu kan SPORT-Expressen avslöja att backen nobbade mångmiljonbud från KHL för att få spela i Dif. - Nu när det löste sig med Calgary så var det bara Djurgården som gällde, säger agenten Claes Elefalk"
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djurgarden
Alltid Oavsett
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev: Hur fan kan ni försvara Eklunds insatser. Sitter ni och onanerar till fjolårets slutspelsbilder därhemma istället för att kolla på denna säsongs matcher, eller vad är det frågan om? Mäklaren har helt rätt när det gäller Oscars minst sagt tveksamma rundeldumpande i egen zon. Ingen potential och är långt ifrån elitserieklass. Tyvärr bortkastande av resurser att satsa på den killen såpass som DIF gjort. För mig går både Claesson och Deilert före honom. Framförallt den förstnämnda.
Förstår verkligen inte vad folk ser i Claesson. Ja han har rätt storlek och är tuff men går ju bort sig X antal gånger per match... Fredrik kan säkert växa in i rollen om han får spela lite mer (kanske utlånad?) men inget jäkla snack om att Oscar är klasser bättre i nuläget. Han har knappast varit felfri heller i säsongsinledningen men tycker ändå att han varit tämligen stabil.
Skriv svar