Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Kronwall är väl endå väldigt skade-drabbad ?
Om jag förstod det rätt så var Mackan finansierad med hjälp av sponsorer då de lönepengarna gick till Widing(Som lär försvinna nästa säsong?) och om vi nu skulle få Kronwall så betalas han väl till stor del av pengarna från Ragges försäkring? Kan tänka mig att om man får hem Kronwall så ser man nog det dessutom som en långsiktig värvning och en spelare som lär spela ett antal år i DIF.Kentta skrev:Nej inget är väl konkret klart med Kronwall, dock så pågår det förhandlingar mellan honom och nån klubb det blir klart inom 24 timmar om jag läste rätt. Finns väl goda chanser att det kan vara DIF, förstår dock inte hur vi kommer ha råd..lefflan skrev:Djurgården vann här om dagen och marcus nilson är tillbaka.. och så får man se nu att ragnarsson kanske spelar snart och att kronwall dessutom är klar för dif eller hur ligger det till? läser olika här på forumet.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Tror verkligen inte att det är DIF som det handlar om. Enda ledtråden som pekar mot oss är att det är så tyst om det. Alla andra klubbar gillar ju att gå ut med rykten själva (Vi vill ha FOPPA!).
Född till sportchef.
-
Jag är rätt säker på att vi förhandlar med Staffan,och är övertygad om att han spelar redan på Lördag...en fågel som viskade i örat ha haandroid skrev:Tror verkligen inte att det är DIF som det handlar om. Enda ledtråden som pekar mot oss är att det är så tyst om det. Alla andra klubbar gillar ju att gå ut med rykten själva (Vi vill ha FOPPA!).
Nån som tänkt på att Tjärna SR kommer nästa år istället för Josef?
Riddarn sticker och ersätts av Tellan!
Undrar vilket nummer Staffan får 4:an e ju upptagen som bekant!
44?
Alltså, näe, har lite svårt att tro när folk bara ploppar upp här och var och skriver att han är klar och vi förhandlar osv. Den enda jag kan tro på när de gäller rykten här på forumet är väl Frasse, och han hade ju inget hört..DIF SÖDERMALM skrev:Jag är rätt säker på att vi förhandlar med Staffan,och är övertygad om att han spelar redan på Lördag...en fågel som viskade i örat ha haandroid skrev:Tror verkligen inte att det är DIF som det handlar om. Enda ledtråden som pekar mot oss är att det är så tyst om det. Alla andra klubbar gillar ju att gå ut med rykten själva (Vi vill ha FOPPA!).
44?

Man blir ju förhoppninsfullDIF SÖDERMALM skrev:Jag är rätt säker på att vi förhandlar med Staffan,och är övertygad om att han spelar redan på Lördag...en fågel som viskade i örat ha haandroid skrev:Tror verkligen inte att det är DIF som det handlar om. Enda ledtråden som pekar mot oss är att det är så tyst om det. Alla andra klubbar gillar ju att gå ut med rykten själva (Vi vill ha FOPPA!).
44?

Född till sportchef.
-
Det är klart!Staffan lirar på lördagandroid skrev:Man blir ju förhoppninsfullDIF SÖDERMALM skrev:Jag är rätt säker på att vi förhandlar med Staffan,och är övertygad om att han spelar redan på Lördag...en fågel som viskade i örat ha haandroid skrev:Tror verkligen inte att det är DIF som det handlar om. Enda ledtråden som pekar mot oss är att det är så tyst om det. Alla andra klubbar gillar ju att gå ut med rykten själva (Vi vill ha FOPPA!).
44?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Någon som helst liten form av källa tack? Känner ni någon i DIF hockey? Polare med Staffan? Vad som helst?
Expert.
-
Han jag känner sitter med i sportkommitten i DIF Hockey.SirDIFalot skrev:Någon som helst liten form av källa tack? Känner ni någon i DIF hockey? Polare med Staffan? Vad som helst?
Dock är det ju Tommy Engström som förhandlar i dessa avseenden.
Jag bedömer honom som mkt trovärdig och säker källa.
- SirDIFalot
TackDIF SÖDERMALM skrev:Han jag känner sitter med i sportkommitten i DIF Hockey.SirDIFalot skrev:Någon som helst liten form av källa tack? Känner ni någon i DIF hockey? Polare med Staffan? Vad som helst?
Dock är det ju Tommy Engström som förhandlar i dessa avseenden.
Jag bedömer honom som mkt trovärdig och säker källa.

Expert.
Då kan det ju... vara sant.. Vilken tanke! Ragge och Kronwall i spel på lördag. Men inte hetsa upp sig för mycket nu innan allt e klart. Lugn nu.
Men grabbar, Kronwall och Ragge!!!

Men grabbar, Kronwall och Ragge!!!
- SirDIFalot
Hoppas alla inte har för höga förväntningar på Ragge. Han har inte spelat på ett halvår. Han är närmare 40 år. Vi vet inte om axeln håller för tre matcher i veckan, kan behöva vila igen senare. Dessutom är han så pass gammal att det förmodligen kommer dyka upp andra skador snart också. Sjukt, men trots ovanstående är han en galen förstärkning och vår bästa back haha....
Expert.
Spelade han inte nån match på försäsongen? Dessutom har han så mycket rutin så jag tror inte speluppehållet kommer synas på honom nämnvärt.SirDIFalot skrev:Hoppas alla inte har för höga förväntningar på Ragge. Han har inte spelat på ett halvår. Han är närmare 40 år. Vi vet inte om axeln håller för tre matcher i veckan, kan behöva vila igen senare. Dessutom är han så pass gammal att det förmodligen kommer dyka upp andra skador snart också. Sjukt, men trots ovanstående är han en galen förstärkning och vår bästa back haha....
Däremot är det väl tveksamt att han spelar hela säsongen. Kanske inte behöver matcha honom lika hårt som förra säsongen om vi nu får in Kronwall.
i
Vad jag vet så har Ragge inte lirat en match sedan sista finalen. Kan inte komma ihåg att jag sett honom under försäsongen..isolerad skrev:Spelade han inte nån match på försäsongen? Dessutom har han så mycket rutin så jag tror inte speluppehållet kommer synas på honom nämnvärt.SirDIFalot skrev:Hoppas alla inte har för höga förväntningar på Ragge. Han har inte spelat på ett halvår. Han är närmare 40 år. Vi vet inte om axeln håller för tre matcher i veckan, kan behöva vila igen senare. Dessutom är han så pass gammal att det förmodligen kommer dyka upp andra skador snart också. Sjukt, men trots ovanstående är han en galen förstärkning och vår bästa back haha....
Däremot är det väl tveksamt att han spelar hela säsongen. Kanske inte behöver matcha honom lika hårt som förra säsongen om vi nu får in Kronwall.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej, skadan har ju varit riktigt allvarlig fram till alldeles nyligen, han har bara tränat fullt ett par veckor, så självklart har han heller inte spelat några försäsongsmatcher..Kentta skrev:Vad jag vet så har Ragge inte lirat en match sedan sista finalen. Kan inte komma ihåg att jag sett honom under försäsongen..isolerad skrev:Spelade han inte nån match på försäsongen? Dessutom har han så mycket rutin så jag tror inte speluppehållet kommer synas på honom nämnvärt.SirDIFalot skrev:Hoppas alla inte har för höga förväntningar på Ragge. Han har inte spelat på ett halvår. Han är närmare 40 år. Vi vet inte om axeln håller för tre matcher i veckan, kan behöva vila igen senare. Dessutom är han så pass gammal att det förmodligen kommer dyka upp andra skador snart också. Sjukt, men trots ovanstående är han en galen förstärkning och vår bästa back haha....