Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kagen

Inlägg av Kagen »

Nu har ju Luleå gjort precis det du menar att DIF inte ska göra - Luleå har haft en ren juniorformation.

Tanken är rätt cool egentligen. Tänk dig om du var en duktig 19 årig hockeyspelare och finns chansen att tillsammans med några jämnåriga kompisar själv bilda en formation. Det blir upp till er vad ni gör av det. Snacka om att det bildas ett kompisgäng i gänget, ni blir en enhet. Ni kan snacka ihop er, köra extra träningar, drömma gemensamma NHL-drömmar och alltid finns det tränare som backar upp och äldre lagkamrater att vända sig till.

Om juniorerna spelar med varandra så kan de inte gömma sig - det är upp till dem själva att leverera. De gånger de gjort mål har de varit höga av glädje, ena junioren passar fram till den andre som lägger upp åt den trejde - pang - bom - smackebonk och så var självaste Frölunda besegrat med 8-2 och några juniorspelare hade ett minne för livet och självförtroende upp över öronen.

Visst ibland har någon av dem fått hoppa in i första och andra kedjan men då har det varit pga skada/sjukdom och sådana tillfällen uppstår alltid under en ES-säsong.

Det svåra blir andra året - risken finns att de får för lite speltid då de inte varvar med J-20 spel. Det är ett problem och där hade Luleå nog gärna sett att Piteå fick spela i Allsvenskan för dessa unga spelare får ju gå väldigt fritt mellan en As. klubb och Es. klubben.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Kagen skrev:Don_T..

..jag glömde Marcus Nyberg - Alltså åtta Luleåspelare födda 1986 eller 1987 med två-årskontrakt i A-laget.

Som sagt, vari ligger kortsiktigheten.. :wink:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=128535

Saxat:

Luleå HC
Utländska spelare (8 st)

Tero Leinonen - Finland, Jaroslav Obsut - Slovakien, Pekka Saravo - Finland, Pavel Skrbek - Tjeckien, Martin Chabada - Tjeckien, Kalle Kerman - Finland, Thomas Koch - Österrike och Jesse Niinimäki - Finland

Juniorer (4 st)

Mattias Modig, Magnus Isaksson, Robin Lindqvist och Linus Omark

Källa: Luleå Hockey!!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Kall-El skrev:Vilka fem då?

Själv ser jag ett klart just nu och det är Skelefteå...
8 Timrå
9 MoDo
10 Malmö
11 Skellefteå
12 Mora
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kagen

Inlägg av Kagen »

Don_T skrev:

..jag glömde Marcus Nyberg - Alltså åtta Luleåspelare födda 1986 eller 1987 med två-årskontrakt i A-laget.

Saxat:

Luleå HC
Utländska spelare (8 st)

Tero Leinonen - Finland, Jaroslav Obsut - Slovakien, Pekka Saravo - Finland, Pavel Skrbek - Tjeckien, Martin Chabada - Tjeckien, Kalle Kerman - Finland, Thomas Koch - Österrike och Jesse Niinimäki - Finland

Juniorer (4 st)

Men för tusan Don_T du är ju aktiv på Svenskafans med och du vet att den där artikeln fick på foten där. Du sade att Luleå agerar kortsiktigt - ditt inlägg ovan - hur rött och fint du än målat det och hur många utropstecken du än använder - styrker ju inte din tes.

Sanning: Luleå HF's A-lag har 8st spelare födda 1986 eller 1987 kontrakterade de kommande två åren.

Att Luleås hemsida inte stämmer är en gammal nyhet, felaktiga faktauppgifter duger liksom inte även om du upprepar dem. Inte sällan har det blivit något litet fel så en spelare är 86 cm lång och väger in på 196kg, det är inte sant i den verkliga världen för det och ibland undrar jag om inte föreningen gör det medvetet för att ge fansen något att skratta åt under SS. Luleå listar t.ex Tomas Wallgren som född 1980 - han är född 1986.

Att Luleå har många(?) utländska spelare behöver inte heller vara kopplat till kortsiktighet. Klubben har en lång historia av finska profiler som spelat många år i klubben, Jarmo Myllys och Mika Nieminen för att nämna ett par.

Nu har den hårdskjutande landslagsbacken Jaroslav Obsut nyligen skrivit på ett treårskontrakt och då har han redan gjort två år i klubben - är det kortsiktighet? För Pavel Skrbreks del gäller i stort sett samma sak, är det kortsiktighet?

Jag kan överhuvudtaget inte se den direkta kopplingen mellan utländskt = kortsiktigt som du försöker göra.

Förresten, hur många spelare i DIF har kontrakt för två säsonger eller längre och hur många av dessa är 21 år eller yngre..?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Don_T skrev:
8 Timrå
9 MoDo
10 Malmö
11 Skellefteå
12 Mora
Önsketänkande.
rated_x

Inlägg av rated_x »

Kagen skrev:
Don_T skrev:

Saxat:

Luleå HC
Utländska spelare (8 st)

Juniorer (4 st)

Men för tusan Don_T du är ju aktiv på Svenskafans med och du vet att den där artikeln fick på foten där. Du sade att Luleå agerar kortsiktigt - ditt inlägg ovan - hur rött och fint du än målat det och hur många utropstecken du än använder - styrker ju inte din tes.

Sanning: Luleå HF's A-lag har 8st spelare födda 1986 eller 1987 kontrakterade de kommande två åren.

Att Luleås hemsida inte stämmer är en gammal nyhet, felaktiga faktauppgifter duger liksom inte även om du upprepar dem. Inte sällan har det blivit något litet fel så en spelare är 86 cm lång och väger in på 196kg, det är inte sant i den verkliga världen för det och ibland undrar jag om inte föreningen gör det medvetet för att ge fansen något att skratta åt under SS. Luleå listar t.ex Tomas Wallgren som född 1980 - han är född 1986.

Att Luleå har många(?) utländska spelare behöver inte heller vara kopplat till kortsiktighet. Klubben har en lång historia av finska profiler som spelat många år i klubben, Jarmo Myllys och Mika Nieminen för att nämna ett par.

Nu har den hårdskjutande landslagsbacken Jaroslav Obsut nyligen skrivit på ett treårskontrakt och då har han redan gjort två år i klubben - är det kortsiktighet? För Pavel Skrbreks del gäller i stort sett samma sak, är det kortsiktighet?

Jag kan överhuvudtaget inte se den direkta kopplingen mellan utländskt = kortsiktigt som du försöker göra.

Förresten, hur många spelare i DIF har kontrakt för två säsonger eller längre och hur många av dessa är 21 år eller yngre..?
måste bara säga att är man född 86 är man inte junior... i alla fall om man fyllt 20..
Kagen

Inlägg av Kagen »

rated_x skrev:måste bara säga att är man född 86 är man inte junior... i alla fall om man fyllt 20..
Jag har inte nämnt ordet junior.

Don_T sade att Luleå agerade kortsiktigt som värvade en massa utländskt. Jag visade att Luleå hade 8 st killar födda 86 el. 87 på två-årskontrakt och att flera av de utländska förvärven också har långtidskontrakt.
/Friedrich Nietzsche
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

Var inte det här Silly Season-tråden eller misstar jag den för något annat??
Kagen

Inlägg av Kagen »

När DIF-truppen sägs vara spikad så måste ju silly season ägnas till att spekulera i hur väl DIF står sig mot andra och hur de olika strategierna bedöms.

Don_T menar att DIF kommer ha minst fem lag bakom sig - fler om publiken bjuder till - vidare dömer han ut Luleå och Mora som agerandes kortsiktigt.

Nog är det Silly Season allt :wink:
/Friedrich Nietzsche
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag kan då rakt inte se 5 lag bakom oss den saken är säker.
lunkan7

Inlägg av lunkan7 »

Du är en hjälte DON T. I Luleå är det så mörkt och kallt att det är bara lyxsökande utlänningarr och infödda som vill flytta dit.
wille5

Inlägg av wille5 »

asså det här är en Silly Season tråd.....då ska man informera alla djurgårdare om dif har nån spelare på G :? inte skriva om nått annat skit som man totalt skiter i
Kagen

Inlägg av Kagen »

wille5 skrev:asså det här är en Silly Season tråd.....då ska man informera alla djurgårdare om dif har nån spelare på G :? inte skriva om nått annat skit som man totalt skiter i
Du menar som du gjorde precis nu? Truppen sägs vara spikad - men sure go ahead och spekulera om nyförvärv om du vill.
/Friedrich Nietzsche
wille5

Inlägg av wille5 »

Kagen skrev:
wille5 skrev:asså det här är en Silly Season tråd.....då ska man informera alla djurgårdare om dif har nån spelare på G :? inte skriva om nått annat skit som man totalt skiter i
Du menar som du gjorde precis nu? Truppen sägs vara spikad - men sure go ahead och spekulera om nyförvärv om du vill.

nej men asså jag snackar inte skit...för jag tycker verkligen inte att truppen är spikad ca 2 forward till så blir jag nöjd
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

De 2 anfallarna kommer heta Andreas Engqvist och Dick Axelsson.
Skriv svar