Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kentta »

Klart dom kommer pajja så mycket dom kan, beroende på resultat. Tror dock att vi kommer safta på med mer säkerhet än vad gnhet gjorde, men fan att det ska bli såhär pga ett derby. Fyfan säger jag bara.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Inte ett uttalande från JK ang förra derbyt. Tycker det e lite märkligt?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

DIFVästertorp skrev:Inte ett uttalande från JK ang förra derbyt. Tycker det e lite märkligt?
Vad vill du exakt att de ska säga?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
DIFVästertorp

Jag kanske e överdriven men tycker man ska fördöma såna saker mer och verkligen förklara hur mycket det förstör för klubben. Får man en person att lyssna så har man vunnit en hel del. Men jag är inte så insatt i deras arbete så jag kanske inte ska uttala mig. Däremot tror jag derbyt kommer bli jobbigt
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

DIFVästertorp skrev:Jag kanske e överdriven men tycker man ska fördöma såna saker mer och verkligen förklara hur mycket det förstör för klubben. Får man en person att lyssna så har man vunnit en hel del. Men jag är inte så insatt i deras arbete så jag kanske inte ska uttala mig. Däremot tror jag derbyt kommer bli jobbigt
Tycker att JK redan klargjort vid flera tillfällen att de tar avstånd från våld och huliganism.
Sen tror jag inte heller att en fördömande text efter varje incident skulle hjälpa särskilt mycket.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Var och fick lite perspektiv på saker och ting igår. Hade sådan riktigt jäklas abstinens efter live hockey att jag var och kollade på Babyhökarna mot Bandyklubben. För övrigt Malmö Arena är ett riktigt föredöme i hall-väg, en sådan hade jag gärna sett DIF spela i.

Iaf, i hemmaklacken stod det ca 200-300 pers (är inte den bästa på att uppskatta sådant där) och på matchen var det 11,100 totalt sett. Jag tror jag hörde första "ramsan" när det stod 6-2 innan dess hade det bara varit saker i stil med "sittplats är ni klara" och "alla som älskar Malmö klappar nu". Var rent ut sagt riktigt jäkla patetiskt. Det som finns på Hovets kortsida under DIF´s matcher är något som jag har svårt att se kan nämnas i samma andetag när man pratar om klackar som något annat i Sverige.

Tack till alla er som gör matcherna till en riktig fest!
DIFVästertorp

Snazzi skrev:
DIFVästertorp skrev:Jag kanske e överdriven men tycker man ska fördöma såna saker mer och verkligen förklara hur mycket det förstör för klubben. Får man en person att lyssna så har man vunnit en hel del. Men jag är inte så insatt i deras arbete så jag kanske inte ska uttala mig. Däremot tror jag derbyt kommer bli jobbigt
Tycker att JK redan klargjort vid flera tillfällen att de tar avstånd från våld och huliganism.
Sen tror jag inte heller att en fördömande text efter varje incident skulle hjälpa särskilt mycket.
Inte efter varje incident såklart men efter det jag har hört så var det något helt sjukt mycket som hände där. Det jag menade från första början var att jag hoppas vi slipper massa bråk och skit på vårt hemmaderby. Ser inte ett dugg fram emot det tyvärr. Blir väl gå hem i paus eller nått
Djurgårdens IF
Mash

Inlägg av Mash »

Även jag sitter och funderar över att gå 4/11. Självklart vill jag se matchen, är så sjukt sugen på revansch men vem vet vad som händer när slutsignalen går och DIF har vunnit? Ni som var där senast, hur var det? Stämningen i klackarna och sånt där. Hur pass mycket ''okänt'' folk (såna som är där för att bråka och förstöra matcherna) stod det i klacken?

Jag hoppas innerligt att ledningen tänker till ordentligt och ordnar en mycket bättre säkerhet än vad gnaget gjorde :)

FORZA DIF!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Mash skrev:Även jag sitter och funderar över att gå 4/11. Självklart vill jag se matchen, är så sjukt sugen på revansch men vem vet vad som händer när slutsignalen går och DIF har vunnit? Ni som var där senast, hur var det? Stämningen i klackarna och sånt där. Hur pass mycket ''okänt'' folk (såna som är där för att bråka och förstöra matcherna) stod det i klacken?

Jag hoppas innerligt att ledningen tänker till ordentligt och ordnar en mycket bättre säkerhet än vad gnaget gjorde :)

FORZA DIF!

Det var mycket hat till en början, såklart. Redan på uppvärmningen sprang 10-20 pers från våran klacksektion över till den andra (där AIK stod) och började hetsa och rycka i deras ark-tifo. Detta var så fullkomligt idiotiskt planerat av säkerhetsansvarige så jag finner inga ord. Att det ens var möjligt att springa över till andra sidan 45 min innan match är enligt mig en stor miss. Sett över hela var det faktist vi som betedde oss väldigt illa, tyvvär. Man ska inte dra alla över en kant förståss men det var en snubbe i vår klack som kastade in en bengal under nationalsången, det var folk i vår klack som betedde sig illa mot ordningsvakterna, och det var folk från vår klack som stormade andra sidan under uppvärmning. Det krävs ingen större intelligens för att räkna ut att alla de tre uppsåten kommer från samma kärna som jag inte vill nämna vid namn. Tråkigt för oss supportrar som bara är där för att stötta laget.

Nånting säger mig att ifall vi skulle förnedra Gnaget, på samma sett de förnedrade oss, så kommer någonting gå VÄLDIGT illa. Det känns som vår förening och våra supportrar var starka nog att ta en sånhär förlust, även fast det var mot våra värsta antagonister. Istället för att spåra ur totalt så lämnade människor läktarplats långt innan det var slut. Så det är bara att hoppas på att säkerhetsansvarig i DIF jobbar lite hårdare än den som hade hand om det förra derbyt. Jag är i alla fall på plats. Det var en magisk inramning den 28e och det var faktist kul att få lite motstånd läktarmässigt även i hockeyn.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mash skrev:Även jag sitter och funderar över att gå 4/11. Självklart vill jag se matchen, är så sjukt sugen på revansch men vem vet vad som händer när slutsignalen går och DIF har vunnit?(1) Ni som var där senast, hur var det? Stämningen i klackarna och sånt där.(2) Hur pass mycket ''okänt'' folk (såna som är där för att bråka och förstöra matcherna) stod det i klacken? (3)
FORZA DIF!
1. Tror inte det finns någon som vet.
2. Det var ungefär som ett derby brukar vara. Kanske inte det bästa stället om man inte tål hat.
3. Möjligen att polisen skulle kunna ha någon uppskattning på hur många kategori C som var på plats. Annars kanske säkerhetsansvarig i DIF eller aik har någon uppskattning.

Ärligt talat, köper man biljett till ett derby så kan man inte förvänta sig en mysig tillställning där popcornen är kvällens stora nöje. Självklart vill inte jag heller att det ska vara stökigt inne på arenan, men nu är det faktiskt ett derby mot laget 90% av alla DIF hatar mest, och tvärtom. Känns som att man får ha med det i beräkningen när man köper biljett.
Mash

Inlägg av Mash »

Snazzi skrev:
Mash skrev:Även jag sitter och funderar över att gå 4/11. Självklart vill jag se matchen, är så sjukt sugen på revansch men vem vet vad som händer när slutsignalen går och DIF har vunnit?(1) Ni som var där senast, hur var det? Stämningen i klackarna och sånt där.(2) Hur pass mycket ''okänt'' folk (såna som är där för att bråka och förstöra matcherna) stod det i klacken? (3)
FORZA DIF!
1. Tror inte det finns någon som vet.
2. Det var ungefär som ett derby brukar vara. Kanske inte det bästa stället om man inte tål hat.
3. Möjligen att polisen skulle kunna ha någon uppskattning på hur många kategori C som var på plats. Annars kanske säkerhetsansvarig i DIF eller aik har någon uppskattning.

Ärligt talat, köper man biljett till ett derby så kan man inte förvänta sig en mysig tillställning där popcornen är kvällens stora nöje. Självklart vill inte jag heller att det ska vara stökigt inne på arenan, men nu är det faktiskt ett derby mot laget 90% av alla DIF hatar mest, och tvärtom. Känns som att man får ha med det i beräkningen när man köper biljett.
Jo precis även jag förstår det men att det ska förekomma bråk och annat som inte tillhör sporten är bara idiotiskt.

Tack för svaren, jag kommer komma oavsett vad som händer men ville bara ha lite koll :)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Vad hände idag? Period 1 & 2 var ju fruktansvärt sömniga, man kunde ju tro att hälften hade däckat eller led av en fruktansvärd bakfylla. När Martin klev in i tredje blev det dock en jävla drag!

Sedan var ju aktiv begravning särskilt usla (Blue Brigade givetvis undantaget). Inte ens Ohly körde helhjärtat.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Edin skrev:Vad hände idag? Period 1 & 2 var ju fruktansvärt sömniga, man kunde ju tro att hälften hade däckat eller led av en fruktansvärd bakfylla. När Martin klev in i tredje blev det dock en jävla drag!

Sedan var ju aktiv begravning särskilt usla (Blue Brigade givetvis undantaget). Inte ens Ohly körde helhjärtat.
Sitter Ohly på Aktiv? Aldrig sett.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ja det var sista gången man var på "aktiv" sittplats, hädanefter kommer jag troligtvis sitta på vanlig sittplats där man kan sitta ner och vara tyst med gott samvete. Maken till sämre tillställning på den sektionen har jag aldrig sett.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kentta skrev:Ja det var sista gången man var på "aktiv" sittplats, hädanefter kommer jag troligtvis sitta på vanlig sittplats där man kan sitta ner och vara tyst med gott samvete. Maken till sämre tillställning på den sektionen har jag aldrig sett.
Och du gjorde ditt för att bättra stämningen?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar