Idag vinner vi mot FBK på bortais för första gången sen 2007. Då har man fan rätt att vända kappan!

Nej, för det är det mest lämpliga ord för att beskriva i princip allihop. Det syns ju inte minst på matcherna när vi har 5500 på våra matcher. Så det är PRECIS så det är, varken mer eller mindre. Hade FBK kvitterat här nu hade INGEN nämnt att Kempe såg pigg ut, att Nisse var bra osv. Ett ynka mål hindrar er från att vända åsikt fullständigt.Kentta skrev:Amen sluta snacka om kappvändare, man måste väl få uttrycka sin glädje efter en oväntad vinst, även om det har funnits tvivel innan?
Kan du se in i framtiden eller?Blå Helgonet skrev:Otroligt viktigt seger.
Mark Owuya, tur eller skicklighet, känns inte relevant då tre pinnar kammades hem från en arena vars bortasegrar de närmaste åren kan räknas på en hand.
Råttjävlarna som bekant sitter orubbliga på hatets piedestal,
men fjolliga kaffebönorna är ju inte långt ifrån ens favoritantagonister.
Jaja, jag kan ju bara stå för mig själv, och jag är fan ingen jävla kappvändare, det ska du ha klart för dig.DIF_Soldier skrev:Nej, för det är det mest lämpliga ord för att beskriva i princip allihop. Det syns ju inte minst på matcherna när vi har 5500 på våra matcher. Så det är PRECIS så det är, varken mer eller mindre. Hade FBK kvitterat här nu hade INGEN nämnt att Kempe såg pigg ut, att Nisse var bra osv. Ett ynka mål hindrar er från att vända åsikt fullständigt.Kentta skrev:Amen sluta snacka om kappvändare, man måste väl få uttrycka sin glädje efter en oväntad vinst, även om det har funnits tvivel innan?
Hehe..DIF_Soldier skrev: Fyfan vilka kappvändare alla här inne är. Skamligt. Men skönt med en seger. Marcus Nilson är den spelare som kan hålla i puck och lugna ned i ett powerplay som verkligen har saknats. Det här laget har ett enormt sparkapital och när vi nu fått in Ledaren i laget kan vi börja producera. Det kommer inte bli sämre direkt när en viss lagkapten så sakteliga återkommer.
I första perioden Ja, i det 2 sista NEJ.Kall-El skrev:Mark må ha räddat en hel del puckar, men inte fasen sprider han något större lugn kring sig.
Tycker snarast han flänger runt på isen rätt bra och ibland begriper jag inte hur han lyckas stoppa puckarna från att gå in.
.
Tagga ned några hack hörrö Kentttttta. Jag säger bara som det är - man väljer att hylla när det går bra och undviker att lyfta fram det som var bra när det går emot. Kempe sågades vid fotknölarna förra matchen. Varför? Inte var det för att han var dålig? Nej, för att vi förlorade. Men nej, han var kass trots att han var den bästa spelaren på planen. Det är just det här jag menar.Kentta skrev:Jaja, jag kan ju bara stå för mig själv, och jag är fan ingen jävla kappvändare, det ska du ha klart för dig.DIF_Soldier skrev:Nej, för det är det mest lämpliga ord för att beskriva i princip allihop. Det syns ju inte minst på matcherna när vi har 5500 på våra matcher. Så det är PRECIS så det är, varken mer eller mindre. Hade FBK kvitterat här nu hade INGEN nämnt att Kempe såg pigg ut, att Nisse var bra osv. Ett ynka mål hindrar er från att vända åsikt fullständigt.Kentta skrev:Amen sluta snacka om kappvändare, man måste väl få uttrycka sin glädje efter en oväntad vinst, även om det har funnits tvivel innan?
Lee Harvey Oswald skrev:I första perioden Ja, i det 2 sista NEJ.Kall-El skrev:Mark må ha räddat en hel del puckar, men inte fasen sprider han något större lugn kring sig.
Tycker snarast han flänger runt på isen rätt bra och ibland begriper jag inte hur han lyckas stoppa puckarna från att gå in.
.
Men killen har en något okonventionell målvaktsstil, ser lite trög & lufsig ut, som sista 3min av ett drygt träningspass
Frågan du ska ställa dig är VARFÖR du envist måste trampa på våra tår, onda som inte onda.Jag måste ha trampat på en öm tå här. Det är kul när det märks så jävla tydligt att det jag säger stämmer när man tar till tämligen värdelösa argument och påhopp. Att jag bor i Finspång har ingenting med att göra att jag har rätt.
Det har jag absolut inte sagt någonting om. Jag diskuterar bara forumskribenternas beteende i jämförelse med olika matchutgångar, och jag tycker att det är dags att bli lite mer nyanserad.Magnutz skrev:Frågan du ska ställa dig är VARFÖR du envist måste trampa på våra tår, onda som inte onda.Jag måste ha trampat på en öm tå här. Det är kul när det märks så jävla tydligt att det jag säger stämmer när man tar till tämligen värdelösa argument och påhopp. Att jag bor i Finspång har ingenting med att göra att jag har rätt.
Vi vann i dag, vi tog tre viktiga självförtroendepoäng mot ett alltid starkt FBK, vi tog tre seriepoäng.
Alla i laget var inte bäst i Sverige idag men laget som helhet var flera nivåer bättre än senast det begav sig!