Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFRobbex

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIFRobbex »

android skrev:Mer om Tim

"Tim Sandberg är också ett fynd. Fy fanken var bra han är. Nästan för bra. Nu vet jag inte hur avtalet med Djurgården ser ut, men fortsätter han leverera är det ju inte otänkbart att han dyker upp i Elitserien redan den här säsongen. Speciellt med tanke på att Djurgårdens målvaktsspel lämnat en del i övrigt att önska så här långt. " AB HA blogg.
Har varit och tittat på några av Sundsvall Hockeys matcher och Tim skulle kunna konkurerara ut riddarn tämligen enkelt. Tim har sett riktigt bra ut och det bevisar ju bara att han är bra då han vann matchen åt Sundsvall borta mot Rögle.
Ta hem Tim nu och skicka Mark till något allsvenskt lag eller till någon idol uttagning.
Lovar vi skulle börja vinna ifall Tim fick chansen.

Kanske dags för en banderoll med texten. " Hem med Sandberg" eller något.
Sen är det bara hoppas det vänder snart, annars kommer denna säsong bli väldigt väldigt jobbig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Men shit Owuya fick lite succérubriker om sig i allsvenskan för två år sedan också, se på honom nu.
Expert.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

SirDIFalot skrev:Men shit Owuya fick lite succérubriker om sig i allsvenskan för två år sedan också, se på honom nu.
Du kan ju ändå inte jämföra Owuya med Sandberg.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

DIFRobbex skrev:
SirDIFalot skrev:Men shit Owuya fick lite succérubriker om sig i allsvenskan för två år sedan också, se på honom nu.

Av vilken anledning?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFRobbex skrev:
När Owuya var 19 år hade han en räddningsprocent på 91.1% i allsvenskan och 92.1% i kvalserien. Tim Sandberg är nu 20 år och har inlett bra de sex första matcherna med en räddningsprocent på 91.1% (exakt det Owuya hade på en hel säsong)

Så jo, varför skulle de inte gå att jämföra? Det är inte Vladislav Tretjak som vi jämför med Sergei Naumov direkt.
Expert.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

SirDIFalot skrev:
DIFRobbex skrev:
När Owuya var 19 år hade han en räddningsprocent på 91.1% i allsvenskan och 92.1% i kvalserien. Tim Sandberg är nu 20 år och har inlett bra de sex första matcherna med en räddningsprocent på 91.1% (exakt det Owuya hade på en hel säsong)

Så jo, varför skulle de inte gå att jämföra? Det är inte Vladislav Tretjak som vi jämför med Tommy Salo direkt.
Kollar man till hur spelaren är, så ser Tim vassare ut än vad Owuya har gjort. Själv tycker jag Owuya ser stor och ostabil ut, känns inte som en riktig målvakt. Men kollar man på Tim, så ser han ut och agerar som en målvakt. Under dom matcher jag sett Tim lirat, så har han sett stabil ut. Dom returer han släpper går ut i sarghörnen och han är kvick i rörelserna.

Klart du har en poäng om att man kan jämföra dom. Var mer att jag tycker Sandberg är en bättre målvakt än Owuya, inte enligt statistik. Hoppas du förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Heaty »

Håller med om att han inte agerar som en målvakt, jag skulle vara skit nervös om jag var back och lirade med honom. Han uppträder alltid så osäkert i mål.
Sen det här med Tim är jag verkligen för, men är det inte bättre för hans egen utveckling att han får fortsätta nere i allsvenskan istället för att sitta och nöta bänk i elitserien?
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Heaty skrev:Håller med om att han inte agerar som en målvakt, jag skulle vara skit nervös om jag var back och lirade med honom. Han uppträder alltid så osäkert i mål.
Sen det här med Tim är jag verkligen för, men är det inte bättre för hans egen utveckling att han får fortsätta nere i allsvenskan istället för att sitta och nöta bänk i elitserien?
Håller fullständigt med där, men eftersom Riddarn nu måste vila, tror jag det ändå är dags att låta Tim göra en match.
Skulle nu Tim få chansen och göra det riktigt bra, kanske Riddarn skulle sporras att höja sig några snäpp. Riddarn kan ju inte känna sig allt för hotad som förstemålvakt med mark vid sin sida.

Eftersom vi nu inte verkar behöva en bättre målvakt så är det dags att vi börjar se oss om vilka målvakter vi har i leden. Ju fortare vi får in en av dessa 3 herrar som höjer sin lägsta nivå rejält, så kommer nog backarna bli bättre också. Nu sprider ju herrarna Ridderwall och Owuya puckarna hej vilt och släpper in det mesta.

Känns som dom flesta mål vi släppt in hittills är rejält enkla och dom mål vi gjort, har vi fått slita röven av oss för att få in.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nu har jag inte tittat så noga men varför har inte Nisse Ekman varit med dom 2 senaste matcherna för? Skada,sjuk eller bänkad?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Stocky skrev:Nu har jag inte tittat så noga men varför har inte Nisse Ekman varit med dom 2 senaste matcherna för? Skada,sjuk eller bänkad?
Förkyld.
i
Steef

Inlägg av Steef »

isolerad skrev:
Stocky skrev:Nu har jag inte tittat så noga men varför har inte Nisse Ekman varit med dom 2 senaste matcherna för? Skada,sjuk eller bänkad?
Förkyld.
"Förkyld."
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Nivån är under GF...
Djurgårdens IF
maria_159

Inlägg av maria_159 »

När kommer det nya introt???? Förra säsongens tycker jag var jätte bra
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

maria_159 skrev:När kommer det nya introt???? Förra säsongens tycker jag var jätte bra
Det är redan ett nytt, dock temporärt intro. Om du syftar på när det där nya "NHL introt" så skulle väl det komma efter jul (???) om jag inte minns fel. Oavsett så kommer det någon gång senare den här säsongen :D
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Dom sa att det skulle komma efter landslags uppehållet i november. Då är dom nya "NHL" grejerna installerade och klara vad jag har hört.
Skriv svar