Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

Bjurre skrev:Byt Widing mot Bremberg
Jag älskar Linkan, men vad fan ska vi med honom till just nu? Han är kanske den sämsta spelaren man kan ha i ett lag under en motgång.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Ja det visade han ju under "krisåren" då han bar DIF själv och räddade oss från kvalserien. Verkligen kass under motgång..
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

android skrev:Ja det visade han ju under "krisåren" då han bar DIF själv och räddade oss från kvalserien. Verkligen kass under motgång..
Jag menar, varför ska vi ha in ännu en glidare och lirare, när det är hårdjobbande, rejäla spelare (backar) vi behöver? Linkan har gjort 0+1 på åtta matcher.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Mäklaren skrev:
android skrev:Ja det visade han ju under "krisåren" då han bar DIF själv och räddade oss från kvalserien. Verkligen kass under motgång..
Jag menar, varför ska vi ha in ännu en glidare och lirare, när det är hårdjobbande, rejäla spelare (backar) vi behöver? Linkan har gjort 0+1 på åtta matcher.
Håller med fullständigt!
Det vi behöver är en back som vågar stå upp, vågar göra skitjobbet! Vi är för snälla!
Skit i skönspelet ett tag och smäll på istället. Som jag sagt tusen gånger, funkar det bakåt kommer målen framåt!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Martin86

Inlägg av Martin86 »

Håller med sunne. Vi är alldeles för snälla framför båda målen, speciellt eget mål. De ska inte få stå några motståndare där. Det ska göra riktigt ont att stå framför vårt mål. Vi har i dagsläget inte de backar som klarar av att göra skit jobbet, det är därför det ser ut såhär.

Har man i grunden en bra defensiv med rejäla backar som står upp och en bra målvakt kommer oftast offensiven automatiskt. Måste också påpeka att Timmy P var en väldigt underskattad back under sin tid i DIF.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Våra backar borde lära sig av Douglas Murray och Lasse Björn..

http://svtplay.se/v/2179701/ishockey/mu ... 3,f,103693
ALLT FRAMFÖR SKA BORT
:)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är mycket som våra spelare borde lära sig av Douglas Murray.

Murray still gets caught up in the Stockholm hockey rivalries that he learned about as a boy.
His grandfather played for Djurgardens, one of the two Stockholm-based teams that divide the city's loyalties. Murray attended Djurgardens games with his grandfather and still refers to rival AIK as a team he genuinely hates.
AIK might be the only thing Murray hates about Stockholm
.

http://www.mercurynews.com/sharks/ci_16 ... source=rss
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Caveman skrev:Det är mycket som våra spelare borde lära sig av Douglas Murray.

Murray still gets caught up in the Stockholm hockey rivalries that he learned about as a boy.
His grandfather played for Djurgardens, one of the two Stockholm-based teams that divide the city's loyalties. Murray attended Djurgardens games with his grandfather and still refers to rival AIK as a team he genuinely hates.
AIK might be the only thing Murray hates about Stockholm
.

http://www.mercurynews.com/sharks/ci_16 ... source=rss
Murray är fan en gud. Vart sitter hatet i det laget vi har nu? Ser mer ut som ett lag som håller på ajk...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Hälften är väl råttor i dagens lag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

"Staffan Kronwall spelade inte för Abbotsford och söker en ny klubb i Europa."

Taget från Expressens artikel om AHL-spelarna. Behöver ju inte betyda så speciellt mycket, men samtidigt så känns det som att Calgary kanske faktiskt går med på att släppa honom...? Sen är det ju mycket som skall klaffa för att det skall bli spel för DIF den här säsongen.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Lite osäker om jag är inne på rätt tråd men skit samma =)

Har inte sett de två senaste matcherna där konkurrensen har blivit så hård att Hardy gett Tim minimalt eller ingen is-tid alls. Självklart finns det ju en chans att det inte är av sportsliga själv men det tror jag inte så det struntar vi i.

Ni som har sett de två senaste matcherna och kan yttra er, har de som faktiskt fått spela visat att det är rätt att hålla Tim utanför?

Min personliga åsikt gällande tidigare matcher har varit att Tim har försökt och försökt men att det inte lossnar för honom. Klart, han har fått en roll där det är tänkt att han ska jaga mycket och kanske inte producera så mycket (det finns det andra kedjor som ska) och det tycker jag han har gjort. Han har dragit på sig några enstaka utvisningar varav jag vet att iaf en har renderat i ett baklängesmål. Ser man dock på de två som han främst haft som kedjekamrater, Kempe och Eklund så kan jag inte se att dessa två gjort något som varit bättre. Mer åt det sämre hållet om man ser på saker som renderat i baklängesmål (främst då Kempe).
I senaste matchen så förstod jag att man spelade Falk som center och Eklund som forward, det är detta som gör mig definitivt väldigt frågande då diskussionen brukar vara att Eklund passar bättre som center men när han får gå ut på flajjen så börjar jag undra.

Kan självklart vara så att Hardy tänkt att rulla killarna men det är inte P10 detta, bästa laget ska spela anser jag själv.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Kronwall klar.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

erik_dif skrev:Kronwall klar.
Och så Ragge på det... Nu lyfter vi!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

källa?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är väl ingen mening att skriva bara sådär, säg i så fall att du hört det på ryktesvägen, läst det någonstans, eller om du mot alla odds faktiskt skulle vara Janne Järlefeldt och sitta och skriva här, säg det då...
Expert.
Låst