Färjestads BK - Djurgårdens IF, 9/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Färjestads BK - Djurgårdens IF, 9/10 2010

Inlägg av Crashmash »

TV
Canal + Sport 1 16.00
Canal + Sport HD 16.00
Canal + Extra 1 16.00
C Sports

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

LAGUPPSTÄLLNING
30 Mark Owuya (GK)
1 Marcus Due-Boje (GK)

1:a
55 David Printz (LD)
21 Stefan Lassen (RD)
4 Marcus Nilson (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
19 Jimmie Ölvestad (RW)

2:a
7 Andreas Holmqvist (LD)
15 Oscar Eklund (RD)
41 Daniel Widing (LW)
3 Nils Ekman (CE)
17 Mathias Tjärnqvist (RW)

3:e
14 Fredrik Claesson (LD)
78 Josef Boumedienne (RD)
37 John Norman (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)

4:e
8 Alexander Deilert (LD)
26 Tim Eriksson (RD)
70 Mario Kempe (LW)
16 Nichlas Falk (CE)
20 Christian Eklund (RW)
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 9/10 2010

Inlägg av -daniel- »

Här blir det 6-0 och samtliga mål tabbar av en fladdrande Riddarn (eller har han fortfarande vattenskalle på lördag?).
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Här blir det 6-0 och samtliga mål tabbar av en fladdrande Riddarn (eller har han fortfarande vattenskalle på lördag?).
Japp, och det tragiska är att det inte längre är varken roligt eller ironiskt. Det är dagens bedrövliga sanning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snart tycker jag det är dags för Ragge att testa spel. Tror inte axeln håller, men det kommer den inte göra om 1 månad heller... chansa; håller det inte så vet Järlan åtminstone det och kan intensifiera letandet efter ny backklippa. Det behövs.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Snart tycker jag det är dags för Ragge att testa spel. Tror inte axeln håller, men det kommer den inte göra om 1 månad heller... chansa; håller det inte så vet Järlan åtminstone det och kan intensifiera letandet efter ny backklippa. Det behövs.
Håller med dig. Den lär knappast bli bättre om två veckor, därför anser jag att det är dags att köra nu! En skadad Ragge är bättre än alla våra backar och definitivt bättre än ingen Ragge alls.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så plågsamt uppenbart att vi behöver någon som styr o ställer bakifrån. Claesson är virrig och åker mest omkring och glor, Bombom ser ointresserad ut. Printz tar korkade utvisningar och är stabbig, Honken blandar bra spel med tafatta ingripande, Oscar blandar & ger. General Ragnarsson kan knappast göra de här grabbarna till NHL-klass men han kan åtminstone föregå med gott exempel och så att säga styra upp spelet från grunden.

Tror inte folk i regel förstår hur jävla viktig han är. Håller inte axeln så går vi en riktigt tung höst & vinter till mötes...
Affeblaffe

Inlägg av Affeblaffe »

Om någon skall besöka Karlstad, dra ett PM så möts vi upp och krökar innan.
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jag tycker det är underbart hur en spelare kan bli hyllad till jupiter en match till att bli halshuggen nästa. "6-0 efter en fladdrade Wesslau/Ridderwall/Hardy/Fantomen/Batman/Bamse/Frasse/Crashmash/Aftonbladet/vadmanmernukanskrivaförnåt"-snacket var tråkigt för 2000 år sedan så fattar inte varför folk drar upp det fortfarande, skärp er nu för fan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Crashmash skrev:Jag tycker det är underbart hur en spelare kan bli hyllad till jupiter en match till att bli halshuggen nästa. "6-0 efter en fladdrade Wesslau/Ridderwall/Hardy/Fantomen/Batman/Bamse/Frasse/Crashmash/Aftonbladet/vadmanmernukanskrivaförnåt"-snacket var tråkigt för 2000 år sedan så fattar inte varför folk drar upp det fortfarande, skärp er nu för fan.
Äh, har du fortfarande inte fattat att det är med glimten i ögat och en gliring till Emil Svelander?
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Hem med Sandberg omgående. Owuya är ju inte direkt mannen som man håller i handen när det skakar..... känns för övrigt som det kan bli en brutal våldtäkt i lila arena i morgon.. ont det gör ont..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Affeblaffe skrev:Om någon skall besöka Karlstad, dra ett PM så möts vi upp och krökar innan.
Se till att beställa in rejält, lär behövas för att döva smärtan senare på kvällen.
(Ridderwall kanske joinar om huvudvärken lagt sig lite)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Om Owuya står på lördag och fortsätter på den inslagna vägen (med andra ord; om Riddarn blir borta en längre tid) så tycker jag helt klart det är dags att testa Tim Sandberg. Han har ju imponerat storligen i Allsvenskan enligt all expertis... men är han redo att kastas in i hetluften på allvar? I ärlighetens namn så fick han inte så värst mycket att jobba med i storsatsningen mot HV för ett par säsonger sen när han fick göra ES-debut i sista perioden.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

-daniel- skrev:Äh, har du fortfarande inte fattat att det är med glimten i ögat och en gliring till Emil Svelander?
Jovisst förstår jag det, men att dra upp det i varje matchtråd är bara drygt och tråkigt.
Mash

Inlägg av Mash »

Fy fan vad mycket negativa vibbar det är! Fan ta och skärp er, säsongen har nyss börjat och ni gnäller om allt som finns att gnälla om. Jag håller med om att ett antal spelare inte spelar bra men blir det bättre när ni sitter och skriver om det? Tror det inte finns ett enda positivt inlägg efter en förlust, börja bete er som Djurgårdare och stå upp i vått och torrt.

Även de bästa har dåliga dagar, säsongen är lång och om ni ger upp hoppet nu så är ni fan mig f.d råttor... Stötta laget oavsett vad som händer, bevisa att ni är trogna Djurgårdare och lyft fram laget oavsett hur läget är!

Färjestad kan bli tufft, men ingenting är omöjligt, Timrå var en lätt match varför kan inte Färjestad också vara det? Hoppas bara att dom hittar spelet och lirar som dom kan göra. Nu är det dags att visa hur man spelar hockey så kämpa nu för fan!

Edit:
Både Nils Ekman och Marcus Ragnarsson tränade på Hovets is i dag.
- Nisse är tillbaka och med Ragge är det upp till honom. Vi vill inte forcera något.
För tillfället innebär det att Mark Owuya vaktar målet mot Färjestad. Backupen blir 17-årige Marcus Due-Boje från juniorlaget.
Senast redigerad av Mash den 2010-10-08 17:13:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Mash skrev: Detta låter härligt! :D
För tillfället innebär det att Mark Owuya vaktar målet mot Färjestad. Backupen blir 17-årige Marcus Due-Boje från juniorlaget.
Hur ska detta sluta :cry:
Haha, en hip-hopare och en junior. Hallelujah, som man hade sagt i Bibelköping. Tycker dock att det är kul för Due-Boje att få komma upp och "vara med". Vad jag förstått är han en jäkla talang(?). Kul om Owuya också skadar sig. In kommer då en totalt oerfaren 17-åring- en relativt intressant situation ändå enligt min mening. :)
Skriv svar