Södertälje SK - Djurgårdens IF, 7/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 7/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

Caveman skrev:
DIF_Soldier skrev:
Mario Kempe var riktigt bra idag och förtjänar mer speltid. Hans vilja har gått över i vilja med smartness som han saknat tidigare.
Hur kan ni påstå att Mario Kempe var riktigt bra? Visst, han gjorde någon snygg dragning, men killen är verkligen helt ofarlig och saknar allt som kan liknas vid spelsinne.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Jockmaniac skrev:Sämst i DIF är idag utan tvekan Hardy.
Helt klart, han gjorde ju inte ens ett mål!
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:
DIF_Soldier skrev:
Mario Kempe var riktigt bra idag och förtjänar mer speltid. Hans vilja har gått över i vilja med smartness som han saknat tidigare.
Hur kan ni påstå att Mario Kempe var riktigt bra? Visst, han gjorde någon snygg dragning, men killen är verkligen helt ofarlig och saknar allt som kan liknas vid spelsinne.
Jag påstår det därför att hans kedja var den enda som skapade tryck i anfallszon, och att det var han som höll i spelet. Man höll sig dock längs sargerna för ofta men Mario försökte bryta mönstret genom att gå in på mål med pucken. Allt jag säger är att den bästa i ett dåligt lag ska spela mer.
Säg den glädje som varar
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Boumedienne är inte den backklippa jag trodde han skulle vara!
Seg, stel och allmänt dålig är mitt intryck, visst han kan dra till från blå, men det är defensiven som måste bli bättre!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag började skriva på det här forumet förra året, så hade ingen aning om att det var så här galet jävla gnälligt när det gick dåligt. Trodde inte det var möjligt att Hardy kunde få så mycket skit som han fått efter åtta omgångar.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Angende Kempe, någon snygg dragning såg jag inte till, men däremot så åkte han skridskor, han tacklade, spelade fysiskt och fick ibland bra snurr i anfallszonen. Eftersom dom flesta gjorde en svag insats så märkte man av Kempe och hans slit. Han skulle behöva få göra ett mål (ja, jag vet att han gjorde självmål mot TIK).
Senast redigerad av Caveman den 2010-10-07 23:32:26, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Någon snygg dragning såg jag inte till, men däremot så åkte han skridskor, han tacklade, spelade fysiskt och fick ibland bra snurr i anfallszonen. Eftersom dom flesta gjorde en svag insats så mårkte man av Kempes och hans slit. Han skulle behöva få gjöra ett mål (ja, jag vet att han gjorde självmål mpt TIK).
Helt klart hans bästa match hittills. Nog för att han inte varit bra, men ingen mening att fortsätta gnälla på honom när han visar förbättring. Killen är ung, klart han kan visa sig vara en bra värvning fortfarande.
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

SirDIFalot skrev:Jag började skriva på det här forumet förra året, så hade ingen aning om att det var så här galet jävla gnälligt när det gick dåligt. Trodde inte det var möjligt att Hardy kunde få så mycket skit som han fått efter åtta omgångar.
Vad jag vet så är de som gnäller mest inte ens här när det går bra...
____

Fortfarande är det slarv och små detaljer i spelet som gör att det ser ut som det gör.

Drop-pass bakom eget mål - slarv.
Försöka slå en genomskärare när det står 3 motståndare i vägen - slarv.
Ridderwall ur position när han håller i knoppen på klubban och slänger den bakom mål - slarv.
Passningar som går 1 meter brevid spelaren den är tänkt för - slarv.

Tightas allt till och allt sköts noggrannare (=man ska glömma att man var finallag förra året och så mycket bättre än alla andra) så kommer även spelet se mycket bättre ut och målen bakåt minska. Efter 8 omgångar förra säsongen hade vi 11 poäng, 4 poäng fler än just nu. Jag minns också att vi alltid höjde oss mot bättre motstånd. Fortfarande roteras det i femmor och det känns inte som en bra idé, försök få en kontinuitet i laget istället.

Till sist, bara jag som minns en finsk klassmålvakt som släppte in tre puckar på mindre än två perioder förra omgången efter att ha blivit inbytt?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Kanske kan vara läge att spela enklare.

T ex att alltid lägga sarg ut när vi har pucken i egen zon.

Dessa ideliga droppassningar som hamnar fel får mig att vilja slita av mig håret.

Ut med pucken ur egen zon.

Stäng igen mittzon.

Ner med pucken djupt och jobba på som små blå...
Hade DIF varit ett vanligt lag med en "vanlig" tränare så hade detta säkert fungerat.
Men i Hardys hockeybibel står det tydligt:
I Skolen icke kasta puck på måfå.

Vi ska alltså inte lämna över pucken till motståndarna utan hålla den inom laget.
Gärna passa tillbaka & börja om när inte det första snabba uppspelet fungerar, vilket får ödesdigra konsekvenser med nuvarande backar som inte kan behandla puck under stress.
Vi ställer till det för oss själva i onödan.
Att torska mot genuina pisslag som aik & ssk är ett kvitto på detta...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller med om att Kempe gjorde en bra match igår, åtminstone hans bästa hittils. Det som jag dock irriterar mig på är att han knappt tittar upp utan försöker ALLTID gå själv och göra 2 backar på egen hand... men han hade bra inställning, fortsätt så.

Efter att ha sovit på saken så har jag bara ett ord för hela tillställningen igår:
Bajs.

Nya tag på lördag, kör över kaffekopparna från Karlstad.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:
DIF_Soldier skrev:
Vilken match såg du? Kempe var den enda som var på isen i Djurgården.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

kotten skrev:Vilken match såg du? Kempe var den enda som var på isen i Djurgården.
Han spelade med stor energi som det brukar heta, men det hände inte så mycket framåt. Fast det gjorde det visserligen inte från någon annan heller.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vem som helst kan åka runt och göra misslyckade dragningar i anfallszon. Kempe saknar helt och hållet spelsinne och det är en gåta att han får spela istället för Tim eller någon junior.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Mäklaren skrev:Vem som helst kan åka runt och göra misslyckade dragningar i anfallszon. Kempe saknar helt och hållet spelsinne och det är en gåta att han får spela istället för Tim eller någon junior.
Jag tycker snarare det är Tim som brukar vara experten på att snurra och få det att se snyggt ut men egentligen inte åstadkommer ett smack. Kempe hade flera lyckade stunder igår. Tycker inte alls han förtjänar den häxjakt som uppstått på det här forumet, då det finns spelare som gör det betydligt värre.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Vem som helst kan åka runt och göra misslyckade dragningar i anfallszon. Kempe saknar helt och hållet spelsinne och det är en gåta att han får spela istället för Tim eller någon junior.
Du har bestämt dig redan innan match, att Kempe spelade istället för Tim är inget konstigt då Tim har varit riktigt jävla dålig. Men bestämmer man sig innan matchen vem som gör en bra/dålig match då förstår jag att det blir svårt för dig att förstå hockey. I Kempe finns det potential och han var i bland dom bästa igår i ett för övrigt svagt Djurgården.
Skriv svar