Hur kan ni påstå att Mario Kempe var riktigt bra? Visst, han gjorde någon snygg dragning, men killen är verkligen helt ofarlig och saknar allt som kan liknas vid spelsinne.Caveman skrev:DIF_Soldier skrev:
Mario Kempe var riktigt bra idag och förtjänar mer speltid. Hans vilja har gått över i vilja med smartness som han saknat tidigare.
Södertälje SK - Djurgårdens IF, 7/10 2010
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 7/10 2010
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt klart, han gjorde ju inte ens ett mål!Jockmaniac skrev:Sämst i DIF är idag utan tvekan Hardy.
DIF!
- DIF_Soldier
Jag påstår det därför att hans kedja var den enda som skapade tryck i anfallszon, och att det var han som höll i spelet. Man höll sig dock längs sargerna för ofta men Mario försökte bryta mönstret genom att gå in på mål med pucken. Allt jag säger är att den bästa i ett dåligt lag ska spela mer.Mäklaren skrev:Hur kan ni påstå att Mario Kempe var riktigt bra? Visst, han gjorde någon snygg dragning, men killen är verkligen helt ofarlig och saknar allt som kan liknas vid spelsinne.Caveman skrev:DIF_Soldier skrev:
Mario Kempe var riktigt bra idag och förtjänar mer speltid. Hans vilja har gått över i vilja med smartness som han saknat tidigare.
Säg den glädje som varar
Boumedienne är inte den backklippa jag trodde han skulle vara!
Seg, stel och allmänt dålig är mitt intryck, visst han kan dra till från blå, men det är defensiven som måste bli bättre!!
Seg, stel och allmänt dålig är mitt intryck, visst han kan dra till från blå, men det är defensiven som måste bli bättre!!
- SirDIFalot
Jag började skriva på det här forumet förra året, så hade ingen aning om att det var så här galet jävla gnälligt när det gick dåligt. Trodde inte det var möjligt att Hardy kunde få så mycket skit som han fått efter åtta omgångar.
Expert.
Angende Kempe, någon snygg dragning såg jag inte till, men däremot så åkte han skridskor, han tacklade, spelade fysiskt och fick ibland bra snurr i anfallszonen. Eftersom dom flesta gjorde en svag insats så märkte man av Kempe och hans slit. Han skulle behöva få göra ett mål (ja, jag vet att han gjorde självmål mot TIK).
Senast redigerad av Caveman den 2010-10-07 23:32:26, redigerad totalt 2 gång.
- SirDIFalot
Helt klart hans bästa match hittills. Nog för att han inte varit bra, men ingen mening att fortsätta gnälla på honom när han visar förbättring. Killen är ung, klart han kan visa sig vara en bra värvning fortfarande.Caveman skrev:Någon snygg dragning såg jag inte till, men däremot så åkte han skridskor, han tacklade, spelade fysiskt och fick ibland bra snurr i anfallszonen. Eftersom dom flesta gjorde en svag insats så mårkte man av Kempes och hans slit. Han skulle behöva få gjöra ett mål (ja, jag vet att han gjorde självmål mpt TIK).
Expert.
Vad jag vet så är de som gnäller mest inte ens här när det går bra...SirDIFalot skrev:Jag började skriva på det här forumet förra året, så hade ingen aning om att det var så här galet jävla gnälligt när det gick dåligt. Trodde inte det var möjligt att Hardy kunde få så mycket skit som han fått efter åtta omgångar.
____
Fortfarande är det slarv och små detaljer i spelet som gör att det ser ut som det gör.
Drop-pass bakom eget mål - slarv.
Försöka slå en genomskärare när det står 3 motståndare i vägen - slarv.
Ridderwall ur position när han håller i knoppen på klubban och slänger den bakom mål - slarv.
Passningar som går 1 meter brevid spelaren den är tänkt för - slarv.
Tightas allt till och allt sköts noggrannare (=man ska glömma att man var finallag förra året och så mycket bättre än alla andra) så kommer även spelet se mycket bättre ut och målen bakåt minska. Efter 8 omgångar förra säsongen hade vi 11 poäng, 4 poäng fler än just nu. Jag minns också att vi alltid höjde oss mot bättre motstånd. Fortfarande roteras det i femmor och det känns inte som en bra idé, försök få en kontinuitet i laget istället.
Till sist, bara jag som minns en finsk klassmålvakt som släppte in tre puckar på mindre än två perioder förra omgången efter att ha blivit inbytt?
- Lee Harvey Oswald
Hade DIF varit ett vanligt lag med en "vanlig" tränare så hade detta säkert fungerat.Kall-El skrev:Kanske kan vara läge att spela enklare.
T ex att alltid lägga sarg ut när vi har pucken i egen zon.
Dessa ideliga droppassningar som hamnar fel får mig att vilja slita av mig håret.
Ut med pucken ur egen zon.
Stäng igen mittzon.
Ner med pucken djupt och jobba på som små blå...
Men i Hardys hockeybibel står det tydligt:
I Skolen icke kasta puck på måfå.
Vi ska alltså inte lämna över pucken till motståndarna utan hålla den inom laget.
Gärna passa tillbaka & börja om när inte det första snabba uppspelet fungerar, vilket får ödesdigra konsekvenser med nuvarande backar som inte kan behandla puck under stress.
Vi ställer till det för oss själva i onödan.
Att torska mot genuina pisslag som aik & ssk är ett kvitto på detta...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Håller med om att Kempe gjorde en bra match igår, åtminstone hans bästa hittils. Det som jag dock irriterar mig på är att han knappt tittar upp utan försöker ALLTID gå själv och göra 2 backar på egen hand... men han hade bra inställning, fortsätt så.
Efter att ha sovit på saken så har jag bara ett ord för hela tillställningen igår:
Bajs.
Nya tag på lördag, kör över kaffekopparna från Karlstad.
Efter att ha sovit på saken så har jag bara ett ord för hela tillställningen igår:
Bajs.
Nya tag på lördag, kör över kaffekopparna från Karlstad.
Vilken match såg du? Kempe var den enda som var på isen i Djurgården.Mäklaren skrev:Hur kan ni påstå att Mario Kempe var riktigt bra? Visst, han gjorde någon snygg dragning, men killen är verkligen helt ofarlig och saknar allt som kan liknas vid spelsinne.Caveman skrev:DIF_Soldier skrev:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Han spelade med stor energi som det brukar heta, men det hände inte så mycket framåt. Fast det gjorde det visserligen inte från någon annan heller.kotten skrev:Vilken match såg du? Kempe var den enda som var på isen i Djurgården.
Vem som helst kan åka runt och göra misslyckade dragningar i anfallszon. Kempe saknar helt och hållet spelsinne och det är en gåta att han får spela istället för Tim eller någon junior.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag tycker snarare det är Tim som brukar vara experten på att snurra och få det att se snyggt ut men egentligen inte åstadkommer ett smack. Kempe hade flera lyckade stunder igår. Tycker inte alls han förtjänar den häxjakt som uppstått på det här forumet, då det finns spelare som gör det betydligt värre.Mäklaren skrev:Vem som helst kan åka runt och göra misslyckade dragningar i anfallszon. Kempe saknar helt och hållet spelsinne och det är en gåta att han får spela istället för Tim eller någon junior.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Du har bestämt dig redan innan match, att Kempe spelade istället för Tim är inget konstigt då Tim har varit riktigt jävla dålig. Men bestämmer man sig innan matchen vem som gör en bra/dålig match då förstår jag att det blir svårt för dig att förstå hockey. I Kempe finns det potential och han var i bland dom bästa igår i ett för övrigt svagt Djurgården.Mäklaren skrev:Vem som helst kan åka runt och göra misslyckade dragningar i anfallszon. Kempe saknar helt och hållet spelsinne och det är en gåta att han får spela istället för Tim eller någon junior.