Södertälje SK - Djurgårdens IF, 7/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
samiam

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 7/10 2010

Inlägg av samiam »

Remy Lebeau skrev:Helt obegripligt hur man kan förlora på ett sådant sätt mot skitlag som ssk och aik. Nu väntar färjestad och linköping. Vi behöver minst 3 poäng men det känns som en utopi just nu..
Djurgården brukar ju ha lättare mot bättre/offensivare lag så kanske de här 2 bortamatcherna bara är bra att få just nu, så slipper man möta lag som har 5 spelare i den egna målgården
DIF kommer vara nummer 1 igen
V-sign
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av V-sign »

Vi kan ha 7 poäng efter 10 omgångar! Sug på den!

Om det är fallet finns det inget annat att göra för ledningen än att sparka tränarna....

Detta är ett totalt jävla superfiasko. Spelarna verkar ju dessutom inte ens bry sig.

Är så sjukt jävla besviken att jag grinar snart!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja jag är faktiskt inte ett dugg orolig. Vändningen kommer att ske och vi kommer att sluta minst fyra.
Att sparka tränarna är det absolut sämsta man kan göra i det här läget. Det har aldrig fungerat och kommer inte göra det heller.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

V-sign skrev:Vi kan ha 7 poäng efter 10 omgångar! Sug på den!

Om det är fallet finns det inget annat att göra för ledningen än att sparka tränarna....

Detta är ett totalt jävla superfiasko. Spelarna verkar ju dessutom inte ens bry sig.

Är så sjukt jävla besviken att jag grinar snart!
Ta inte i så du skiter regnbågar.... Sparka tränare åt alla håll och kanter är något sunkföreningar som frölunda och ssk sysslar med.
100% DJURGÅRDSJ***L
janne08

Inlägg av janne08 »

Mäklaren skrev:
janne08 skrev:
Mäklaren skrev:Vi blir återigen totalt förnedrade av ett jävla skitlag utan någon som helst spetsspelare i hela laget. Vi förmår inte, trots underläge med 3-1, att skapa EN ENDA jävla målchans under sista 20 minuterna. Backarna har jag nämnt i mina tidigare inlägg. Spelare som Oscar Eklund, Lassen och Printz var så dåliga idag (som vanligt) att man undrar om vi ens ska kunna vinna en enda match denna säsong. Jag kan inte se att detta lag ska kunna vända detta. Vi kommer, som bäst, att hamna nia eller tia om denna backuppsättning består. Målvakterna är lika dåliga de. Fruktansvärt instabila, även om Mark lyckades göra några räddningar i sista perioden.

De enda godkända som jag ser det idag är Mackan, Honken och till viss del Jimmie. Stora, feta, understrukna minus till Oscar Eklund, Stefan Lassen, Otto, Krüger samt Boumedienne.

Vi vet ju vad Mäklaren om våra backarna, men det här är ett riktigt klassinlägg läs noga :D
De e nästan så man pinkar på sig av skratt :)
Vad har du för invändningar, Janne Schaffer?

Först måste jag tacka dig för att du kallar mig för Janne Schaffer känner mig hedrad :D
Nu några Mäklarcitat från dagens match

1.”Som vanligt Sveriges sämsta försvar”

2.”Ragge med en arm är bättre än alla backar vi har just nu”

3.”Att vi sedan har de bästa anfallsspelarna, det spelar då ingen roll”

4.”Är Oscar Eklund sämre än André Mattsson?”

5.”Världens sämsta backuppställning genom tiderna”

Du kan väl inte mena att du ger Honken godkänt, såg du inte powerplayet när Videll satte 1-2 pucken vem var på banan då ?, vem blev frånåkt 2 gånger i 1:a och såg ut som han hade en gummisnodd fastsatt bak på skidskorna.
Och till sist om jag såg rätt så gjorde DIF endast 1 mål.

Citerar Niklas Falk ” de lag som gör flest mål vinner”
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Usch, nä fy fan.... En bedrift att lyckas torska den här matchen. Mest orolig för Krüger om ja ska va ärlig, fy helvete va usel han var idag.

Känns så bittert att torska mot skitlag, speciellt när vi har 2 riktigt jävla tunga bortamatcher framför oss. :|
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag tror att herr Jan Banan lever i någon slags fantastivärld, där DIF är bäst trots att man bevisligen, på alla plan, är sämst. Såna som du, som inte vågar titta sig själv i spegeln och tror att allting kommer att lösa sig, det är såna personer som är farliga att ha i ett lag. Som tur är så spelar inte du i dagens DIF, även om jag tror att du, efter din fantastiska insats i Torsk på Tallinn, hade gjort bättre ifrån dig än många i dagens lag.

Sedan kanske inte Mäklarens inställning är något man vill ha heller, men han rycker åtminstone inte på axlarna när föreningen man älskar mest skämmer ut sig fullständigt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: Ja jag är faktiskt inte ett dugg orolig. Vändningen kommer att ske och vi kommer att sluta minst fyra.
Att sparka tränarna är det absolut sämsta man kan göra i det här läget. Det har aldrig fungerat och kommer inte göra det heller.
Mmmh,

Det finns en otäck statistik
(nästan lika läskig som den att förlorade hemmamatcher i VM/EM kval mot huvudkonkurrenten ALLTID leder till missad kvalificering till huvudturneringen)
som säger att det lag som ligger sist/näst sist efter 10-15 omgångar ligger där även efter 55 spelade omgångar.
Så DIF har några matcher på sig att få ordning på försvarsspelet, det är ju där det skiter sig i match efter match.
Med dagens trupp finns det tyvärr ingenting som pekar på en bättring.
Vinsten mot TIK var en tillfällig ljusning där vi trots 3p bjöd TIK på en hel drös målmöjligheter som dom inte lyckades omsätta i mål.

Hoppas givetvis att du med ditt lugn får rätt, men det ser mer än nattsvart ut.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2010-10-07 21:38:06, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
janne08

Inlägg av janne08 »

Mäklaren skrev:Jag tror att herr Jan Banan lever i någon slags fantastivärld, där DIF är bäst trots att man bevisligen, på alla plan, är sämst. Såna som du, som inte vågar titta sig själv i spegeln och tror att allting kommer att lösa sig, det är såna personer som är farliga att ha i ett lag. Som tur är så spelar inte du i dagens DIF, även om jag tror att du, efter din fantastiska insats i Torsk på Tallinn, hade gjort bättre ifrån dig än många i dagens lag.

Sedan kanske inte Mäklarens inställning är något man vill ha heller, men han rycker åtminstone inte på axlarna när föreningen man älskar mest skämmer ut sig fullständigt.
ja du e rolig du :D
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

samiam skrev:
Remy Lebeau skrev:Helt obegripligt hur man kan förlora på ett sådant sätt mot skitlag som ssk och aik. Nu väntar färjestad och linköping. Vi behöver minst 3 poäng men det känns som en utopi just nu..
Djurgården brukar ju ha lättare mot bättre/offensivare lag så kanske de här 2 bortamatcherna bara är bra att få just nu, så slipper man möta lag som har 5 spelare i den egna målgården
Samtidigt är färjestads forwards klasser bättre än vad vi har mött hittils. Mot sämre lag kan man göra missar man ändå vinna matchen. Mot bättre lag blir man oftast straffad direkt.

Vi får svaret på lördag..
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2010-10-07 21:44:58, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Att ha bra forwards är självklart trevligt, men jag hade hellre sett 5 spelare på isen som håller elitserieklass istället för 3 st som håller för KHL samt 2 som håller för division 1.
Det börjar ärligt talat bli katastrof på backsidan. En ny back måste in till varje pris, och väntan på Staffan som troligtvis inte kommer hem i år kan bli kostsam.

Jag är dock inte orolig inför framtiden. Visst ser det inte bra ut idag, men jag är övertygad om att spelet börjar klicka ordentligt om en 5-6 omgångar.
Många spelare kan så oerhört mycket bättre än vad de hittills har visat, t.ex. Boumedienne, Ekman, Widing, Ölvestad, Ottosson, Ridderwall och Krüger för att nämna några.
Hela laget har 2-3 växlar till att lägga i, och det gäller bara att hitta växelspaken inom en snar framtid så att vi slipper en kamp om slutspelsplatserna in i det sista.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Remy Lebeau skrev:
samiam skrev:
Samtidigt är färjestads forwards klasser bättre än vad vi har mött hittils. En del misstag resulterar inte alltid i ett mål i baken, men mot bättre lag kan varje misstag vara förödande.

Vi får svaret på lördag..
Med lite flyt kan vi komma undan med en 8-1-förlust.
janne08

Inlägg av janne08 »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev: Ja jag är faktiskt inte ett dugg orolig. Vändningen kommer att ske och vi kommer att sluta minst fyra.
Mmmh,

Det finns en otäck statistik
(nästan lika läskig som den att förlorade hemmamatcher i VM/EM kval mot huvudkonkurrenten ALLTID leder till missad kvalificering till huvudturneringen)
som säger att det lag som ligger sist/näst sist efter 10-15 omgångar ligger där även efter 55 spelade omgångar.
Så DIF har några matcher på sig att få ordning på försvarsspelet, det är ju där det skiter sig i match efter match.
Med dagens trupp finns det tyvärr ingenting som pekar på en bättring.
Vinsten mot TIK var en tillfällig ljusning där vi trots 3p bjöd TIK på en hel drös målmöjligheter som dom inte lyckades omsätta i mål.

Hoppas givetvis att du med ditt lugn får rätt, men det ser mer än nattsvart ut.
Statistik är bra men den stämmer inte alltid.
Just idag skiljer det 4 poäng mellan en 5:e plast och en 11:e plats.
Personligen tycker jag att det är för tidigt att hoppa ur brallan !
Dessutom måste vi börja göra mål och sluta skylla allt på backarna

Nej nattsvart ska du inte behöva se det, upp med hakan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är mer frustrerad än orolig. Så satans mycket potential, men VARFÖR lossnar det inte? Darrigt & virrigt försvars / målvaktsspel i all ära, men man skall göra mål i hockey också.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Jag är mer frustrerad än orolig. Så satans mycket potential, men VARFÖR lossnar det inte? Darrigt & virrigt försvars / målvaktsspel i all ära, men man skall göra mål i hockey också.
I all ära? Haha.
Skriv svar