Södertälje SK - Djurgårdens IF, 7/10 2010
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 7/10 2010
TRE solklara utvisningar inom loppet av sju minuter. Vi får inte ett skit.
Säg den glädje som varar
Totalvirrigt i egen zon kan beskriva det rätt bra.
Känns dessutom som att man spelar alldeles för svårt i egen zon och pucken kommer inte till spelare med farten uppe. Ölvestad har varit väldigt svag liksom Krüger. Kort sagt de bärande spelarna som skall vara lagets ryggrad är inte tillräckligt bra.
Mark inger ingen förtroende alls och backarna känns enormt osäkra med puck.
Mark håller för övrigt inte i elitserien. SSKs 2-1 mål skall han ut och bara stöta bort pucken.
Att SSK sedan har toktur med studsen innan kanske också bör tilläggas.
Såg inte förra matchen och jag måste säga att det jag sett av Lassen så här långt så är det Allsvensk klass på den backen. Fullständigt bortgjord vid 1-0 och har nog stått för fler indianare än passningar till rätt adress.
KOmmer det in en back samt att Ragge kommer tillbaka kanske det går att få ordning på detta ändåför det sjuka är att det offensiva spelet faktiskt ser rätt hyggligt ut, bara det att vi inte skuter tillräckligt mycket.
Känns dessutom som att man spelar alldeles för svårt i egen zon och pucken kommer inte till spelare med farten uppe. Ölvestad har varit väldigt svag liksom Krüger. Kort sagt de bärande spelarna som skall vara lagets ryggrad är inte tillräckligt bra.
Mark inger ingen förtroende alls och backarna känns enormt osäkra med puck.
Mark håller för övrigt inte i elitserien. SSKs 2-1 mål skall han ut och bara stöta bort pucken.
Att SSK sedan har toktur med studsen innan kanske också bör tilläggas.
Såg inte förra matchen och jag måste säga att det jag sett av Lassen så här långt så är det Allsvensk klass på den backen. Fullständigt bortgjord vid 1-0 och har nog stått för fler indianare än passningar till rätt adress.
KOmmer det in en back samt att Ragge kommer tillbaka kanske det går att få ordning på detta ändåför det sjuka är att det offensiva spelet faktiskt ser rätt hyggligt ut, bara det att vi inte skuter tillräckligt mycket.
-
- Säsongskort: Ja
widing snälla. Han kan inte göra mål fy fan
Djurgårdens IF
Widing är riktigt dålig.... känns som han knappt försöker åstakomma något.
Vad är de för jävla inställning av laget???
Vad fan håller de på med? De håller inte o säga att ragge inte är med längre..Ja han är viktig men vi kan fan inte stå och falla med en jävla spelare.
Nu får de fan vara nog.
Inte en jävel är godkänd idag, hoppas verkligen de tar sig i kragen.
Vad fan håller de på med? De håller inte o säga att ragge inte är med längre..Ja han är viktig men vi kan fan inte stå och falla med en jävla spelare.
Nu får de fan vara nog.
Inte en jävel är godkänd idag, hoppas verkligen de tar sig i kragen.
Man sitter ju och skäms framför tv,n . Visa hjärta och börja spela ishockey för fan !
Han är då inte sämre än våran andra målis.Mäklaren skrev:Tim är långt ifrån bra.DIFRobbex skrev:Hahaha, mark, mark, mark... Ta hit Tim nu ! Han gör det så mycket bättre än mark.
Återigen en fullständigt bedrövlig insats. Timråmatchen förändrade inte ett piss. Vi är fortfarande sämst
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Vi blir återigen totalt förnedrade av ett jävla skitlag utan någon som helst spetsspelare i hela laget. Vi förmår inte, trots underläge med 3-1, att skapa EN ENDA jävla målchans under sista 20 minuterna. Backarna har jag nämnt i mina tidigare inlägg. Spelare som Oscar Eklund, Lassen och Printz var så dåliga idag (som vanligt) att man undrar om vi ens ska kunna vinna en enda match denna säsong. Jag kan inte se att detta lag ska kunna vända detta. Vi kommer, som bäst, att hamna nia eller tia om denna backuppsättning består. Målvakterna är lika dåliga de. Fruktansvärt instabila, även om Mark lyckades göra några räddningar i sista perioden.
De enda godkända som jag ser det idag är Mackan, Honken och till viss del Jimmie. Stora, feta, understrukna minus till Oscar Eklund, Stefan Lassen, Otto, Krüger samt Boumedienne.
De enda godkända som jag ser det idag är Mackan, Honken och till viss del Jimmie. Stora, feta, understrukna minus till Oscar Eklund, Stefan Lassen, Otto, Krüger samt Boumedienne.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Vafan tar vi inte ens en timeout och försöker vinna ?
Mäklaren har helt rätt. Tyvärr.
Och inte blev jag gladare nu när jag insåg att vi har Färjestad och Linköping i de två nästkommande matcherna. Båda på bortaplan. Förmodligen står vi alltså på 7 poäng efter 10 matcher.
Shit, det här kan verkligen bli en riktig jävla mardrömssäsong.
Tre och nio på Hovet ikväll, förövrigt. Bra tryck...
Och inte blev jag gladare nu när jag insåg att vi har Färjestad och Linköping i de två nästkommande matcherna. Båda på bortaplan. Förmodligen står vi alltså på 7 poäng efter 10 matcher.
Shit, det här kan verkligen bli en riktig jävla mardrömssäsong.
Tre och nio på Hovet ikväll, förövrigt. Bra tryck...
FBK-DIF 10-0.
LHC-DIF 18-1.
LHC-DIF 18-1.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
NÄST sämst!kotten skrev:Återigen en fullständigt bedrövlig insats. Timråmatchen förändrade inte ett piss. Vi är fortfarande sämst

- Lee Harvey Oswald
Nej, inte riktigt.Mäklaren skrev:Världens sämsta backuppställning genom tiderna.BOMBOM BOUCHARD skrev:SjälvförtroendetLeijon skrev:Någon som har en kort förklaring varför det går precis som det gör just nu?!
Men den är helt klart jämförbar med säsongen 05/06.
Då var Leksand & ssk så tokdåliga att DIF bara inte kunde missa en 10:e plats.
Nu känns det mer öppet & ovisst, vi har alltså inom en vecka förlorat både mot aik & ssk.
Det är en bedrift i sig.
Återigen, än mer tydligt nu iom med Mackans intåg.
DIF 10/11 är ett så sanslöst felkomponerat lag, från 1:a till sista nyförvärvet.
En skadad klassback.
En hyfsad backup keeper + en Dembo-kopia ( - bra avgörande räddningar)
Ett hyfsat om än lite uddlöst anfall.
Försök koka ihop ett tätt lagspel med det materialet...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan