Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lajjnus

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av lajjnus »

Stocky skrev:Ja det är just en såndär inställning som Claesson visar upp som är helt ovärdelig. Noll respekt kör bara över skiten, spelar ingen roll om han är finne, norrman eller heter Davidsson i efternamn. Han kommer bli riktigt rolig att följa!
Håller med dig helt och hållet. Hoppas innerligt att Claesson fortsätter utvecklas till att bli en riktigt duktig back. Med den attityden kommer han att bevisa stoltheten i att bära den vackraste av sköldar på sitt bröst. Förhoppningsvis får han med andra på tåget. Givetvis ska inte alla ut och fightas, som Claesson nu ville, men att visa noll respekt och ha ett strongt djurgårdshjärta är något jag vill att alla spelare i vår klubb skall ha.
Användarvisningsbild
dutti
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dutti »

Jag instämmer i hyllningarna av Claesson.. 17 bast och ändå så trygg ute på isen, i elitserien! Det är fan sinnessjukt. Han och Lassen va ju våra bästa backar på försäsongen, i mitt tycke..

Jag hoppas verkligen han fortsätter på den här vägen, han kan gå långt.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Svårt detta med att konstruera linor. Vi har väldigt stor bredd i offensiven och så vet vi ju alla hur Hardy byter varje match för att inte tala om byten. Men något liknande detta kanske? Svårt att inte sätta in Eriksson eller Kempe men se dom som kort att sätta in varstans bara. Dessutom är det bara ett bra problem att ha. Formen och hungern avgör om du spelar eller inte.

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ekman-Krüger-Widing
Tjärnqvist-Norman-Cehlin
Eklund-Falk-Brodin

Vad gäller backar så är det lite svårare att säga, ska jag sätta backpar för vad vi har nu, eller vad vi kan ha senare i säsongen? Jag väljer nog det senare för att det är väl lite skönare att vila ögonen på. Kommer Kronwall in om Ragge inte kan spela? Kommer han in ändå? Tar vi honom och sen visar det sig att Ragge kan spela trots allt? Ja, då får vi väl lägga in Kronwall någonstans där med. Claesson har varit en riktigt positiv överraskning. Han måste nästan vara med känns det som. Sätt in han mot backen som underpresterar och tar han chansen så får han fortsätta helt enkelt.

Ragnarsson-Holmqvist
Boumedienne-Lassen
Eklund-Printz

Powerplay, om det klickar, har möjlighet att vara riktigt vasst. Sett till bredden av forwards och att vi har, trots allt, spelskickliga backar som har kapacitet att styra ett powerplay.

PP1:
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ragnarsson-Holmqvist

PP2:
Ekman-Krüger-Tjärnqvist
Boumedienne-Widing

Två stycken, om allt klickar, riktigt bra uppställningar. Well, nu kanske inte detta inlägg krävde någon större tänkare för att få fram, men klockan är 01:12, jag är uttråkad och längtar till matchen imorgon och ett förhoppningsvis nytt DIF.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison/

Tycker dina kedjekonstruktioner var jävligt grymma!

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ekman-Krüger-Widing
Tjärnqvist-Norman-Cehlin
Eklund-Falk-Brodin

Förmodligen för att jag aldrig gillat Tim Eriksson, eller tyckt att Kempe visat någon potential i början. Men de där kedjorna skulle jag ge en hel del för att få igenom!
Expert.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jim Morrison, hade inte Hardy varit så jäkla cool kanske du kunde fått vara med där nere i båset. Klockrena linor och tankar runt om dem. Känns som om denna trupp har en enorm potential med alla friska och hela, med tre linor och två backpar som alla kan producera och sen har vi två jobbiga jävlar i Brodin och Printz som krydda på det. Räkna inte bort Djurgårn i april!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har en känsla av att Jimmie, Otto & Tjärna kommer få fortsätta spela (åtminstone initialt).

Vet inte hur man skulle formera resten av laget, tror Hardy vill testa Ekman & Mackan i samma lina.

Varför inte Widing - Mackan - Ekman (eller eventuellt Nisse som center)?

Således:
Jimmie - Otto - Tjärnqvist
Widing - Nilson - Ekman
Krüger - Norman - Cehlin
Fimpen - Falk - Brodin

Jag säger inte att jag förespråkar den här uppställningen men har en känsla av att det kommer se liknande ut ifall Mackan & Nisse spelar ikväll.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Känns lite som det ja... onödigt att splitta Jimmie - Otto - Tjärna nu när Tjärnqvist har blivit återfödd på något sätt. Känns också som att Mackan och Nisse kommer få lira tillsammans.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

SirDIFalot skrev:Jim Morrison/

Tycker dina kedjekonstruktioner var jävligt grymma!

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Ekman-Krüger-Widing
Tjärnqvist-Norman-Cehlin
Eklund-Falk-Brodin

Förmodligen för att jag aldrig gillat Tim Eriksson, eller tyckt att Kempe visat någon potential i början. Men de där kedjorna skulle jag ge en hel del för att få igenom!
Widing i 4:e, Tjärnkvist in i stället.
Brodin och Cehlin ska spela tillsammans. Dom skapar tryck i anfallszon i stort sett varje byte! Splittra inte på dom! Och Widing måste prestera bättre!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
lilleman

Grattis Andreas Holmqvist!

Inlägg av lilleman »

Vill passa på att säga grattis till Andreas som blev pappa inatt.

Grattis Honken!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Rallarn

Re: Grattis Andreas Holmqvist!

Inlägg av Rallarn »

gz
Användarvisningsbild
Enbom

Re: Grattis Andreas Holmqvist!

Inlägg av Enbom »

Grattis! Använd inte kniven vid hans framtida kalas! :D
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Så du tror han presterar bättre om han får minimalt med speltid i fjärdekedjan?
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Enbom skrev:Så du tror han presterar bättre om han får minimalt med speltid i fjärdekedjan?
Jag tycker den som är bästa ska spela oavsett lön eller meriter!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Självklart, men om du vill att han ska prestera, borde han inte få ännu mer istid då?
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Enbom skrev:Självklart, men om du vill att han ska prestera, borde han inte få ännu mer istid då?
Jo det klart att han behöver mer istid för att prestera, men har har haft 7 matcher på sig.
Han bör kunna prestera bättre på 7 matcher, dags att visa lite nu!
Skriv svar