Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av tomten »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Boumedienne tycker jag spelar med mer bättre inställning än Andreas Holmqvist, som aldrig har gått in först i en närkamp. Då hjälper det inte att man gör något mål någon gång ibland eller slår en snygg passning var fjärde match. Man är ingen bra back om man inte är rejäl i defensiven.
Jag vet att du har ett inneboende hat mot Honken så orkar inte gå i klinch med dig angående detta, men tycker faktiskt inte att Bombom visat något änsålänge. Varken framåt eller bakåt, ser totalt loj & tam ut och tar konstiga beslut. Holmqvist vet man ju lite vart man har åtminstone (och han skall matchas med en bra defensiv back!).
Håller helt med dig Daniel. Så här långt framstår han som ett märkligt nyförvärv. Inte direkt usel, men inte heller bra. Inga speciella svagheter och inga styrkor.
Josef är medioker. Han har varit betydligt bättre så just nu funderar jag kring följande förklaringar till hans lama uppträdande.
- Spelar skadad (pga backbristen)
-Otränad
- Mätt och ointresserad, på väg utför (gör en Edvin Frylén, kommer till oss något år efter att bäst före datumet gått ut)

Återstår att se vilket det är.
Håller med. Boumedienne har sett riktigt dålig ut. Slö, gör individuella misstag och har ingen direkt kämparglöd.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Samtidigt så har Bombom en hel del hockey i sig. Kanske dags för uppryckning & läge att visa det mot gamla klubben SSK imorgon?
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Jag vet att du har ett inneboende hat mot Honken så orkar inte gå i klinch med dig angående detta, men tycker faktiskt inte att Bombom visat något änsålänge. Varken framåt eller bakåt, ser totalt loj & tam ut och tar konstiga beslut. Holmqvist vet man ju lite vart man har åtminstone (och han skall matchas med en bra defensiv back!).[/quote]
Håller helt med dig Daniel. Så här långt framstår han som ett märkligt nyförvärv. Inte direkt usel, men inte heller bra. Inga speciella svagheter och inga styrkor.
Josef är medioker. Han har varit betydligt bättre så just nu funderar jag kring följande förklaringar till hans lama uppträdande.
-Otränad
- Mätt och ointresserad, på väg utför (gör en Edvin Frylén, kommer till oss något år efter att bäst före datumet gått ut)

Återstår att se vilket det är.[/quote]

Håller med. Boumedienne har sett riktigt dålig ut. Slö, gör individuella misstag och har ingen direkt kämparglöd.[/quote

Jag tycker inte vi ska klanka ner på våra nyförvärv innan de etablerade spelarna har kommit igång med spelet, det kan inte vara lätt att komma in som ny och förväntas klara av spelet när inte ens de spelare som har varit med i detta spelsystem förut och inte presterar ett skit(innan timrå matchen då).

Det ska bli kul och se när detta lag har spelat ihop sig ordentligt efter 15-20 omgångar DÅ kan vi gnälla om de inte har höjt sig
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

crike skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
DIF SÖDERMALM skrev:Så jävla glad idag!Seger och kung Nilson tillbaka!!
Hörde lite surr om Andreas Lilja till DIF men det kan väl inte stämma eller?
Nån som har nån info?
Med tanke på vad den mannen har i sitt CV så passar han klart bättre in i en liten tattarförening från Solna
Det där förstår jag ärligt talat inte riktigt. Om vi synar alla killarna CV´n kommer vi nog hitta en hel del skit som säkert är i närheten av det där bara att det aldrig blivit offentligt pga motparten.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/vi- ... 395125.svd

Lilja är en bra spelare inget snack om saken och jag hade välkomnat honom till DIF. vad han gjorde 2005 med två polare och en brud på ett hotell bryr jag mig inte nämndvärt om.

PS. får hoppas att det var vad du menade annars är jag grovt ute och cyklar :)
Exakt vad är det som säger att de gjort fel? Att de blev anklagade för våldtäkt? Isåfall är det ju hemskt om det stämmer, men i övrigt kan jag inte se hur ett gangbang kan vara fel'? Ovechkin har alltid kul innan match för att dämpa stress, inte fan blir han anklagad?

Är det en sån där konservativ antalsfråga är det ju bara sorgligt. Låt folk knulla vilka dom vill och hur många dom vill, vad är tjafset?

Då är Brembergs snedfylla värre.
Säg den glädje som varar
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Djurgården jagar en till back, var så säkra. För ungefär 1 vecka sen Nobbade Nolan Pratt ett bud från Järlan. Det var för lite pengar tyckte han.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

samiam skrev:Jag vet att du har ett inneboende hat mot Honken så orkar inte gå i klinch med dig angående detta, men tycker faktiskt inte att Bombom visat något änsålänge. Varken framåt eller bakåt, ser totalt loj & tam ut och tar konstiga beslut. Holmqvist vet man ju lite vart man har åtminstone (och han skall matchas med en bra defensiv back!).
-Otränad

Återstår att se vilket det är.[/quote]

Håller med. Boumedienne har sett riktigt dålig ut. Slö, gör individuella misstag och har ingen direkt kämparglöd.[/quote

Jag tycker inte vi ska klanka ner på våra nyförvärv innan de etablerade spelarna har kommit igång med spelet, det kan inte vara lätt att komma in som ny och förväntas klara av spelet när inte ens de spelare som har varit med i detta spelsystem förut och inte presterar ett skit(innan timrå matchen då).

Det ska bli kul och se när detta lag har spelat ihop sig ordentligt efter 15-20 omgångar DÅ kan vi gnälla om de inte har höjt sig[/quote]

Efter matchen mot Timrå så tackade spelarna som vanligt klacken med att hoppa i plexigt o slå med klubborna i isen. Boumedienne såg oberörd ut, gick fram till sargen och titta lite på mot klackan. Han verkar ha så dålig inställning, han saknar hjärtat på isen!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Brutus

Inlägg av Brutus »

sunne skrev:
samiam skrev:Jag vet att du har ett inneboende hat mot Honken så orkar inte gå i klinch med dig angående detta, men tycker faktiskt inte att Bombom visat något änsålänge. Varken framåt eller bakåt, ser totalt loj & tam ut och tar konstiga beslut. Holmqvist vet man ju lite vart man har åtminstone (och han skall matchas med en bra defensiv back!).
-Otränad

Det ska bli kul och se när detta lag har spelat ihop sig ordentligt efter 15-20 omgångar DÅ kan vi gnälla om de inte har höjt sig[/quote]

Efter matchen mot Timrå så tackade spelarna som vanligt klacken med att hoppa i plexigt o slå med klubborna i isen. Boumedienne såg oberörd ut, gick fram till sargen och titta lite på mot klackan. Han verkar ha så dålig inställning, han saknar hjärtat på isen![/quote]

Hahaha ska man bedöma hur bra spelare är efter hur de uppträder efter en vinst? Ja det är väl tack vare det som Jimmie har klarat sig från kritik denna säsong... Han är ju alltid bäst eftersom han är så grym Djurgårdare! Stefan Bergtoft va bäst också när han lirade i DIF för han hade mest hjärta!
Nej det är nästan alltid de talangmässigt begränsade spelarna som framstår som de mest hängivna, men det är ju pga att de är just begränsade och måste ha den stilen för att lyckas. Alla lag behöver olika spelare i laget för att lyckas och alla kan inte vara av samma typ, men att säga att det tyder på dålig inställning bara för man inte slänger sig mot plexit vid klacken så fort man vinner är rent löjeväckande!
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Brutus skrev:
sunne skrev:
-Otränad

Det ska bli kul och se när detta lag har spelat ihop sig ordentligt efter 15-20 omgångar DÅ kan vi gnälla om de inte har höjt sig
Efter matchen mot Timrå så tackade spelarna som vanligt klacken med att hoppa i plexigt o slå med klubborna i isen. Boumedienne såg oberörd ut, gick fram till sargen och titta lite på mot klackan. Han verkar ha så dålig inställning, han saknar hjärtat på isen![/quote]

Hahaha ska man bedöma hur bra spelare är efter hur de uppträder efter en vinst? Ja det är väl tack vare det som Jimmie har klarat sig från kritik denna säsong... Han är ju alltid bäst eftersom han är så grym Djurgårdare! Stefan Bergtoft va bäst också när han lirade i DIF för han hade mest hjärta!
Nej det är nästan alltid de talangmässigt begränsade spelarna som framstår som de mest hängivna, men det är ju pga att de är just begränsade och måste ha den stilen för att lyckas. Alla lag behöver olika spelare i laget för att lyckas och alla kan inte vara av samma typ, men att säga att det tyder på dålig inställning bara för man inte slänger sig mot plexit vid klacken så fort man vinner är rent löjeväckande![/quote]

OK, kan hålla med dig lite. Men hjärta saknar han på isen i alla fall!
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ar-i-kvall

Intressant o veta hur kedjorna kommer att se ut!

Ölvestad - Otto - Nilsson
Ekman - Krüger - Tjärnkvist
Brodin - Norman - Cehlin
Widing - Fimpen - Tim
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Skulle gärna se detta lag ikväll:

Ölvestad - Otto - Tjärna

Widing - Mackan - Ekman

Cehlin - Krüger - Norman

Brodin - Falk - T. Eriksson
Stadion

Inlägg av Stadion »

Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Stadion skrev:Kung Ragge närmar sig comeback!

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... g-comeback
GILLA!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Byt Widing mot Bremberg
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Bara Järlan tar fram pengapungen och tar hem DOUGLAS MURRAY =) i värsta fall bara hyra han i några matcher så han hinner lära upp våra klena backar =) passa på medans han är i sverige och ta några hårda arbetspass med våra backar.

Risken är väl då att våra backar är trasiga allihopa.
Låst