Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFDIF »

eftersom Mackan har skrivit på ett 4års kontrakt så tror jag inte att han får mer än en medellön iår, fast får en grym summa pengar de 3 kommande åren istället.

Btw, Bara jag som tycker att Lassen va sjukt bra idag?
Onebom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Onebom »

DIFDIF skrev:eftersom Mackan har skrivit på ett 4års kontrakt så tror jag inte att han får mer än en medellön iår, fast får en grym summa pengar de 3 kommande åren istället.

Nej Lassen var riktigt bra! Det kan behövas en bra back med tanke på Printz onödiga utvisningar och missade uppspel.

Tycker även det är löjligt med allt gnäll kring Widing var det ingen som var på plats och såg hur han krigade idag. En sådan spelare är sjukt viktig för laget och när han väl hittar målet också kommer han kunna vara det som gör skillnaden.

Med alla nya alternativ som med Mackan så har vi sjukt starkt lag offensivt.
Nu gäller det bara att få ordning på defensiven.

För övrigt vet man inte om man ska skratta eller gråta åt stackars Kempe han sliter och sliter men inget går hans väg.Får hoppas det släpper snart.

Nu är det bara att Hoppas på Staffan också =)
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kronwall har skickats till Abbottsford.

Tydligen så har DIF inte startat en diskussion med Calgary ännu.

Vi får se var det här slutar...

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... sford.html
i
DIF SÖDERMALM

Inlägg av DIF SÖDERMALM »

Så jävla glad idag!Seger och kung Nilson tillbaka!!
Hörde lite surr om Andreas Lilja till DIF men det kan väl inte stämma eller?
Nån som har nån info?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF SÖDERMALM skrev:Så jävla glad idag!Seger och kung Nilson tillbaka!!
Nån som har nån info?
Med tanke på vad den mannen har i sitt CV så passar han klart bättre in i en liten tattarförening från Solna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF SÖDERMALM

Inlägg av DIF SÖDERMALM »

Exakt!plus att han har 0 förankring i DIF
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Vi måste verkligen värva en back, speciellt ni när vi fått ett bra lag framåt. För att dom ska lyckas framåt måste vi hålla tätt bakåt. Såg matchen igår och Holmqvist och Boumedienne håller inte!
Lassen var bra! Spelade med fart, vågade stå upp och spelade enkelt!

Något nytt om någon ny backvärvning?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sunne skrev:Vi måste verkligen värva en back, speciellt ni när vi fått ett bra lag framåt. För att dom ska lyckas framåt måste vi hålla tätt bakåt. Såg matchen igår och Holmqvist och Boumedienne håller inte!
Lassen var bra! Spelade med fart, vågade stå upp och spelade enkelt!
Nu kan väl ändå inte direkt gnälla på Holmqvist? Att han inte är en defensivt lagd back och är ultrastabil i egen zon vet vi, men framåt har han levererat hittils. Bombom har mycket kvar att bevisa, framförallt i inställning och vilja. Dessutom kräver jag att en spelare i hans kaliber skall kunna göra lite bättre, snabba uppspel.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Boumedienne tycker jag spelar med mer bättre inställning än Andreas Holmqvist, som aldrig har gått in först i en närkamp. Då hjälper det inte att man gör något mål någon gång ibland eller slår en snygg passning var fjärde match. Man är ingen bra back om man inte är rejäl i defensiven.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Mäklaren skrev:Boumedienne tycker jag spelar med mer bättre inställning än Andreas Holmqvist, som aldrig har gått in först i en närkamp. Då hjälper det inte att man gör något mål någon gång ibland eller slår en snygg passning var fjärde match. Man är ingen bra back om man inte är rejäl i defensiven.
Håller med! Är man back så är man! Se till att få defensiven att fungera först!
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

http://hockey.expressen.se/nhl/1.216205 ... elitserien

"Staffan Kronwall, b, Calgary
Kommentar: Vill inget hellre än att flytta hem till Europa. Dömd till en ny säsong i Abbotsford. Agenterna jobbar med att lösa problemet"

Hoppas lösningen talar för DIF!
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Onebom skrev:
DIFDIF skrev:eftersom Mackan har skrivit på ett 4års kontrakt så tror jag inte att han får mer än en medellön iår, fast får en grym summa pengar de 3 kommande åren istället.

Nej Lassen var riktigt bra! Det kan behövas en bra back med tanke på Printz onödiga utvisningar och missade uppspel.

Tycker även det är löjligt med allt gnäll kring Widing var det ingen som var på plats och såg hur han krigade idag. En sådan spelare är sjukt viktig för laget och när han väl hittar målet också kommer han kunna vara det som gör skillnaden.

Med alla nya alternativ som med Mackan så har vi sjukt starkt lag offensivt.
Nu gäller det bara att få ordning på defensiven.

För övrigt vet man inte om man ska skratta eller gråta åt stackars Kempe han sliter och sliter men inget går hans väg.Får hoppas det släpper snart.

Nu är det bara att Hoppas på Staffan också =)
Instämmer både gällande Lassen och Widing.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Boumedienne tycker jag spelar med mer bättre inställning än Andreas Holmqvist, som aldrig har gått in först i en närkamp. Då hjälper det inte att man gör något mål någon gång ibland eller slår en snygg passning var fjärde match. Man är ingen bra back om man inte är rejäl i defensiven.
Jag vet att du har ett inneboende hat mot Honken så orkar inte gå i klinch med dig angående detta, men tycker faktiskt inte att Bombom visat något änsålänge. Varken framåt eller bakåt, ser totalt loj & tam ut och tar konstiga beslut. Holmqvist vet man ju lite vart man har åtminstone (och han skall matchas med en bra defensiv back!).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF SÖDERMALM skrev:Så jävla glad idag!Seger och kung Nilson tillbaka!!
Nån som har nån info?
Med tanke på vad den mannen har i sitt CV så passar han klart bättre in i en liten tattarförening från Solna
Det där förstår jag ärligt talat inte riktigt. Om vi synar alla killarna CV´n kommer vi nog hitta en hel del skit som säkert är i närheten av det där bara att det aldrig blivit offentligt pga motparten.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/vi- ... 395125.svd

Lilja är en bra spelare inget snack om saken och jag hade välkomnat honom till DIF. vad han gjorde 2005 med två polare och en brud på ett hotell bryr jag mig inte nämndvärt om.

PS. får hoppas att det var vad du menade annars är jag grovt ute och cyklar :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
Jag vet att du har ett inneboende hat mot Honken så orkar inte gå i klinch med dig angående detta, men tycker faktiskt inte att Bombom visat något änsålänge. Varken framåt eller bakåt, ser totalt loj & tam ut och tar konstiga beslut. Holmqvist vet man ju lite vart man har åtminstone (och han skall matchas med en bra defensiv back!).
Håller helt med dig Daniel. Så här långt framstår han som ett märkligt nyförvärv. Inte direkt usel, men inte heller bra. Inga speciella svagheter och inga styrkor.
Josef är medioker. Han har varit betydligt bättre så just nu funderar jag kring följande förklaringar till hans lama uppträdande.
- Spelar skadad (pga backbristen)
-Otränad
- Mätt och ointresserad, på väg utför (gör en Edvin Frylén, kommer till oss något år efter att bäst före datumet gått ut)

Återstår att se vilket det är.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst