Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/10 2010

Inlägg av Mash »

Åh en sådan härlig dag!

Var dock inte på plats, vilket gör otroligt ont!

Positiva saker
--------------
3P (Alltid lika roligt)
Ett fungerande PP oftast.
En stabil Ridderwall!
Kedjorna (grymt nöjd med dom!)
Inställning och farten, den var grym idag. Alla såg hel taggade ut!

Negativt
--------------
För lite folk... Ska vi sjunka till gnagarnas publiksiffror som ligger på snitt 4800? Skärpning, nu fyller vi läktarna, 6500 borde man kunna skrapa ihop!

Nu är det så sjukt härligt med denna vinst, trodde det skulle bli tufft:lol: Nu vandrar vi vidare mot Södertälje, Färjestad och Linköping på bortaplan, på pappret ser det enkelt ut :)

Alltid Oavsett
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Skön match!

Feta + i matchen!
- Powerplay
- 5 olika målskyttar
- Kung Tjärnqvist fortsätter att briljera framför mål!
- Förstakedjan producerade!
- Andreas Holmqvist vågade skjuta! Fast det kanske bara var en illusion... Jag är tveksam hur som helst.
- Marcus Nilson är klar för fyra år framöver!
- Finnen med den korta stubinen (Ilkka Pikkarainen)!
- Ridderwall var stabil!

Feta - i matchen!
- Kempe, vad gör du människa? Jag lider med honom, men å andra sidan så tror jag att han kommer igång snart!
- Domaren vem det nu var. Mycket märkliga beslut idag.
- Perra Johnsson som har tagit över efter Challe... Saknade glada Challe i båset idag.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev: - Domaren vem det nu var. Mycket märkliga beslut idag.
Kuben tror jag :)
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

3P samt,

12 AIK

ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG<3
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker tvärtemot många här att Kempe gjorde sin bästa match för säsongen. Hade en hel del bra snurr och var delaktig i några långa anfall. Tar lite tid att anpassa sig till vårt spel och jag tycker han har farten som krävs för att kunna passa in.

Kempe har inte presterat sämre än Widing, Ekman och Josef utifrån mina förväntningar. Hoppas det lossnar för alla tre. Det kommer isåfall lyfta laget mycket.

Självmålet däremot .... :oops:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Alltså det är sånt som händer, så det kan man inte lasta honom för mycket för. Det jag däremot tycker är att man märker att han verkligen vill så jävla mycket och gör för svåra försök hela tiden... Med den forwardsuppsättningen vi har så kan han på sin höjd få några byten i en 4:e lina.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Vad Kempe gör på 1-2 målet vet jag inte, vem försöker han täcka av?

Nåväl, faktum är att Djurgården varit usla dom senaste matcherna och inte prestera någonting alls framåt, och Kempe är ju en ganska lätt spelare med bra snurr och han kommer trivas väldigt bra när vi kommer tillbaka till förra årets Djurgårdstakter med långa anfall.

Glömde sedan att återigen berömma Mathias Tjärnqvist, kan det verkligen vara så att han är Elitseriens bästa spelare när han står framför mål?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Vad Kempe gör på 1-2 målet vet jag inte, vem försöker han täcka av?
Han tror väl han hade en motståndare i ryggen, inte helt konstigt reagerat för en forward i egen zon...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Alltså det är sånt som händer, så det kan man inte lasta honom för mycket för. Det jag däremot tycker är att man märker att han verkligen vill så jävla mycket och gör för svåra försök hela tiden... Med den forwardsuppsättningen vi har så kan han på sin höjd få några byten i en 4:e lina.
Jag lastar honom verkligen inte för det målet.

Dessutom delar jag din uppfattning om en 4:e kedja med det spel han visar upp just nu. Men jag hoppas och tror att det lossnar. Killen har potential och borde kunna spela till sig en hel del istid.
Samtidigt har jag en känsla av att han ligger nära till en utlåning inom kort. Men några omgångar till tycker jag ändå att han borde få.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Dagens +:
Effektiviteten i PP.
Ottosson, 3 assist säger det mesta.
Jimmie, energin är tillbaka.
Röda tröjorna, magin finns kvar i dem.
Nilson, med den effekten som han hade på laget utan att ens vara på isen. Hur kommer det då se ut när han är med? :D
Riddarn, kändes som att puckarna fastade på honom lite bättre idag än vad de gjort tidigare.
Lassen, precis den back vi behöver. Passningssäker och lite elak framför eget mål.
Brodin, känns som en kamikaze pilot när han jagar motståndarna.
Bom Bom, extremt skicklig på att få puckarna på mål, kanske kan ha en lektion med Honken :wink: Dock måste han bli mer rejäl i egen zon.

Dagens -:
- Väldigt tomt framför vårt mål i BP vid vissa tillfällen. Backarna tenderar till att kliva för hårt mot forwards vilket öppnar upp i slottet. Det var även på så sätt som Timrås båda mål kom till.
- Personer i klacken som går och sätter sig på sittplats efter första perioden. Ni pissar på Djurgården!

Förövrigt så var det kul att se en riktigt aktiv Ohly på aktiv sittplats som stog upp hela matchen och vad jag kunde se sjöng med i de flesta sångerna. Dock så kanske han behöver börja träna lite mer nu när han har mer ledig tid efter valet för när han hoppade under "den som inte hoppar han är gnagarsvin" så dallrade det ganska rejält på magen... Dock kul att se att vi har topp-politiker som är så aktiva. De brukar ju tendera till att var lite stela av sig i offentliga sammanhang :wink:

Sammanfattningsvis: Åh en sådan härlig dag!
Senast redigerad av DIFnacka den 2010-10-05 22:58:05, redigerad totalt 1 gånger.
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

-daniel- skrev:
Edin skrev:Vad Kempe gör på 1-2 målet vet jag inte, vem försöker han täcka av?
Han tror väl han hade en motståndare i ryggen, inte helt konstigt reagerat för en forward i egen zon...

Han HADE en Timråspelare ett par meter från Riddarns högra stolpe så det var nog en reflex att försöka täcka av en passning som garanterat hade blivit mål i alla fall!
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Jag tycker faktiskt att det var bättre än väntat i klacken idag. Tyckte vi fixade en rätt skön stämning. Nu sjöngs äntligen sångerna i någorlunda bra tempo (Inte för snabbt som det alltid annars görs) och detta gjorde att vi kunde hålla ut sångerna mycket längre. Detta har jag alltid efterfrågat och det var skönt att vi kunde hålla i samma ramsa i iaf 3-4 minuter idag. Mer sånt! Blev kanske inte så bra ljudtoppar men så är det när det är lite folk. Fortfarande för många som står med händerna i fickorna hela matchen dessutom. Vi måste bli bättre på att hetsa varandra mer, säg åt alla som inte sjunger osv.

Nog om det, riktigt bra match idag. Nu kunde man känna igen laget från förra säsongen med längre anfall och rätt stabilt försvarsspel. Dessutom riktigt skönt att Jimmie fick göra mål, det var viktigt. Och såklart hyll till Mackan som är tillbaka. Nu har jag en riktigt bra känsla i kroppen.

Nu är det dags att ta över Slöddertälje!
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

Salas skrev:Skön match!

Feta + i matchen!
- Powerplay
- 5 olika målskyttar
- Andreas Holmqvist vågade skjuta! Fast det kanske bara var en illusion... Jag är tveksam hur som helst.
- Ridderwall var stabil!
Samt att han träffade mål! Fan så skönt med herr Nilson, självfallet. Hoppas att inte ekonomin påverkas allt för mycket, dock.
DIF
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Rös till lite idag när Widing, i sann DIF-anda, backcheckade som en dåre, smällde på Timrå-spelaren, tog pucken och drog upp ett anfall i väldig fart. Den killen visar verkligen att han bryr sig. Så länge han arbetar så här hårt för laget så är jag inte ett dugg orolig. Hans målskytte kommer att lossna även det.

Och tattare som Boork får säga precis vad de vill. Det är inte Widings fel att han blir erbjuden en fet lön.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

fern skrev:
Salas skrev:Skön match!

Feta + i matchen!
- Powerplay
- 5 olika målskyttar
- Ridderwall var stabil!
Samt att han träffade mål! Fan så skönt med herr Nilson, självfallet. Hoppas att inte ekonomin påverkas allt för mycket, dock.
Men jag höll på att få krupp på herrarna Widing och Holmqvist i spel 4-3 mot slutet, aaaaargh!

Lassen var grymt bra idag med tanke på att det var några veckor sen han spelade match sist, blev faktiskt riktigt imponerad. Vill också plussa för Brodin och Cehlin som trummar på och trummar på.

Grattis Ottosson till poäng 300!

Jimmies ben fick sånt där härligt spasmer innan hans mål hoppas det håller i sig.

Hade Kuben satsat pengar på Timrå ikväll eller? Herregud vilken människa till domare, den nivån han höll idag var pinsam. Ska bli kul och se om han får åka till AHL och vad reaktionerna kommer att bli där.

Härligt med Nilson.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar