Välkommen Marcus Nilson!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Marcus Nilson!
Härligt Mackan. Välkommen hem.
"Nu kör vi!".
"Nu kör vi!".
-
Grymt kul! Härligt jubel vid intervjun i pausen.
Varmt välkommen hem igen herr Nilson!
Varmt välkommen hem igen herr Nilson!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Välkommen tillbaka!!
Marcus Nilsons Järnkaminer! - Ölvestads järnkaminer!
Marcus Nilsons Järnkaminer! - Ölvestads järnkaminer!
"Whatever you want"
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Välkommen Mackan. Precis den positiva nyhet jag ville ha.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Remy Lebeau
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ner-kronor
SPORT-Expressen har tidigare berättat att Nilson kommer att få en stegrande lönebild under sina fyra år i klubben.
Enligt uppgifter får 32-åringen omkring 13 000 000 kronor för sina fyra säsonger. Snittlönen sett över fyra år ligger mellan 260 000-280 000 kronor i månaden.
Enligt uppgifter till SPORT-Expressen har Djurgårdens sponsorer gått in med pengar för att möjliggöra affären, eftersom klubben redan fyllt sin lönebudget.
- Det är ingen extern finansiär som gått in, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström."
Det är väl helt i linje med vad övriga stjärnorna tjänar i Elitserien. Inga konstigheter.
Välkommen tillbaka Marcus!
SPORT-Expressen har tidigare berättat att Nilson kommer att få en stegrande lönebild under sina fyra år i klubben.
Enligt uppgifter får 32-åringen omkring 13 000 000 kronor för sina fyra säsonger. Snittlönen sett över fyra år ligger mellan 260 000-280 000 kronor i månaden.
Enligt uppgifter till SPORT-Expressen har Djurgårdens sponsorer gått in med pengar för att möjliggöra affären, eftersom klubben redan fyllt sin lönebudget.
- Det är ingen extern finansiär som gått in, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström."
Det är väl helt i linje med vad övriga stjärnorna tjänar i Elitserien. Inga konstigheter.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kan man inte få reda på vilka sponsorer/företag som har hjälpt till att göra detta möjligt med Nilson? Jag vill nämligen shopa loss rejält i helgen och pengarna ska gå till ett av dessa företag! Dom ska ha lika mycket creed som DIF´s styrelse.
- -daniel-
Är också lite intresserad av hur sånt här fungerar... det ryktades ju om liknande upplägg för Nisses kontrakt. Tror DIFs framgång förra året möjliggjorde dessa satsningar i mångt & mycket; företagen insåg väl potentialen i "produkten" Djurgår'n Hockey.Stocky skrev:Kan man inte få reda på vilka sponsorer/företag som har hjälpt till att göra detta möjligt med Nilson? Jag vill nämligen shopa loss rejält i helgen och pengarna ska gå till ett av dessa företag! Dom ska ha lika mycket creed som DIF´s styrelse.
Men då kommer som sagt den stora frågan; är dessa något av de företag som är våra vanliga sponsorer? Måste väl vara så, antar jag.
Lite humor på kvällstimmen. Om fler tjejer tycker som författaren till denna blogg så kommer vi att få se fler tjejer i klacken de närmaste fyra åren...
http://openicehits.blogspot.com/2007/12 ... nnnia.html
Hur som helst, har gått omkring och visslat så där lyckligt på jobbet i dag, välkommen hem Mackan.

http://openicehits.blogspot.com/2007/12 ... nnnia.html
Hur som helst, har gått omkring och visslat så där lyckligt på jobbet i dag, välkommen hem Mackan.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Välkommen hem Marcus! Blev så j*vla glad igår, dels vinsten och sen när jag fick reda på att Nilson skulle tillbaka! Nu blir det annat spel

Haha, tur i oturen kan man väl säga?Berra skrev:Välkommen hem Mackan, jag blev så glad att jag nästan pussade på Lars Ohly (Det var han som stod närmast i korvkön:) Bara så sur att jag var och köpte korv då Mackan dök upp på skärmen.
Skön bild på Mackan på förstasidan. Får en känsla av rysk ubåtskapten. Väntar bara på kamrat Ragnarsson.
Gör torpederna redo, Full Fart Framåt! Allt som kommer i vår väg skall förintas!
DIF
Gör torpederna redo, Full Fart Framåt! Allt som kommer i vår väg skall förintas!
DIF
Håller med er båda, vill gärna veta vilka dessa sponsorer är. För de ska ha grymt tack för vad de gör. Sen till din fråga -daniel- så gissar jag på samma som du, att det är någon av de "vanliga sponsorerna".-daniel- skrev:Är också lite intresserad av hur sånt här fungerar... det ryktades ju om liknande upplägg för Nisses kontrakt. Tror DIFs framgång förra året möjliggjorde dessa satsningar i mångt & mycket; företagen insåg väl potentialen i "produkten" Djurgår'n Hockey.Stocky skrev:Kan man inte få reda på vilka sponsorer/företag som har hjälpt till att göra detta möjligt med Nilson? Jag vill nämligen shopa loss rejält i helgen och pengarna ska gå till ett av dessa företag! Dom ska ha lika mycket creed som DIF´s styrelse.
Men då kommer som sagt den stora frågan; är dessa något av de företag som är våra vanliga sponsorer? Måste väl vara så, antar jag.
Missade också när han presenterades stod i toakön, trodde först att det hade utbrustit något slagsmål eller liknande först. Men sen hörde jag nån som skrek att Marcus var klar.
2014-04-07, vad hände?
Grymt skönt när han tillkännagav detta i period-pausen och som folket säger, det var fan mer jubel då än på hela matchen!
Nån som vet om det blir reunion med Ottosson och Ölvestad eller hur kedjorna är tänkta nu när Mackan är tillbaka?

Nån som vet om det blir reunion med Ottosson och Ölvestad eller hur kedjorna är tänkta nu när Mackan är tillbaka?
- DIF_Soldier
Faktum är att det är i underkant vad stjärnorna tjänar. Skulle inte förvåna mig om ex. Davidsson tjänar mellan 5-600 000 i månaden, vilket kan vara mellan 24-30 miljoner kronor på fyra år.Remy Lebeau skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ner-kronor
"Enligt uppgifter får 32-åringen omkring 13 000 000 kronor för sina fyra säsonger. Snittlönen sett över fyra år ligger mellan 260 000-280 000 kronor i månaden."
Mackan är med andra ord ganska underbetald. Riktigt bra deal för DIF.
Säg den glädje som varar