Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/10 2010
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/10 2010
Tre otroligt positiva nyheter samma dag;
- Nu är det gamla DIF som vi har lärt oss älska tillbaks på allvar
- M. Nilson -- synd att du inte lyckades i NHL denna gång men du är grymt välkommen hem
- Lassen -- Du är bättre än jag någonsin kunnat drömma om, i premiären dessutom! Snabb, smart, tuff. Fortsätt så här så blir du en "Ragge JR" i min bok.
- Nu är det gamla DIF som vi har lärt oss älska tillbaks på allvar
- M. Nilson -- synd att du inte lyckades i NHL denna gång men du är grymt välkommen hem
- Lassen -- Du är bättre än jag någonsin kunnat drömma om, i premiären dessutom! Snabb, smart, tuff. Fortsätt så här så blir du en "Ragge JR" i min bok.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Positivt:
3P!
Bitvis bra snurr i anfallszon.
Ölvestad är tillbaka i gammal 09/10 form!
Ridderwall ser samlad & lugn ut, inget fladder.
Krüger börjar komma smygandes tillbaka spelmässigt.
Lassen var bättre än väntat.
Bra skottvilja & rörelse i PP (utom i det sista parodiska 4-3
)
….& så Mackan förstås
Negativt.
Försvarsspelet….My God!
Bitvis total förvirring.
I 1:a perioden såg DIF ut som ett div.1 lag.
Några tappra men förutsägbara anfallsförsök varvade med uppställda
rundningskoner i egen zon, TIK formligen flög förbi oss.
Här finns att jobba på.
3P!
Bra skottvilja & rörelse i PP (utom i det sista parodiska 4-3

….& så Mackan förstås
Negativt.
Försvarsspelet….My God!
Bitvis total förvirring.
Här finns att jobba på.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Väldigt bra sammanfattat, vill även tillägga plus till Printz, Oscar Eklund och Widing, tycker att alla tre kämpar på bra och gör ett riktigt gediget arbete.Lee Harvey Oswald skrev:Positivt:
3P!
Bra skottvilja & rörelse i PP (utom i det sista parodiska 4-3)
….& så Mackan förstås
Negativt.
Försvarsspelet….My God!
Bitvis total förvirring.
Här finns att jobba på.
Dock så blir det på tok för mycket hönsgård i försvaret stundtals, men det löser vi!
Härligt Djurgårn!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag fick ståpäls ala' 09/10 när jag såg Ölves tempoväxling i mittzonen som bäddade för hans första mål!
Hemkommen från Hovet och nu känns det bra. Vunnen match mot Timrå och välkommen hem Mackan.
Det jag dock vill ge en STOR känga till och det är jag inte ensam om är NEDRE delen utav klacken. Jag står själv på övre delen utav klacken och det är många som klagar en del på detta.
Ni sover stora delar utav matchen och när ni sjunger så tar ni inte ens i. Vad fan är det för något.
Min lillbrorsa gick ner i andra perioden för att försöka få fart på det och några fler sjöng med utan att överdriva något så stog det ca 10-15 pers i en klunga och inte sjöng alls och de tittade på honom och verkade mest undra vilket fån han var som försökte få fart på dem.
I klacken skall det sjungas annars kan ni gå till sittplats. TA I FRÅN TÅRNA och sjung....
Den lilla klicken aktiva sittplats vi har som alltid sjunger är helt underbara och många gånger bättre än delar utav klacken.
Vi spelade riktigt bra i framförallt andra och tredje och nu klättrar vi uppåt i serien.
Det jag dock vill ge en STOR känga till och det är jag inte ensam om är NEDRE delen utav klacken. Jag står själv på övre delen utav klacken och det är många som klagar en del på detta.
Ni sover stora delar utav matchen och när ni sjunger så tar ni inte ens i. Vad fan är det för något.
Min lillbrorsa gick ner i andra perioden för att försöka få fart på det och några fler sjöng med utan att överdriva något så stog det ca 10-15 pers i en klunga och inte sjöng alls och de tittade på honom och verkade mest undra vilket fån han var som försökte få fart på dem.
I klacken skall det sjungas annars kan ni gå till sittplats. TA I FRÅN TÅRNA och sjung....
Den lilla klicken aktiva sittplats vi har som alltid sjunger är helt underbara och många gånger bättre än delar utav klacken.
Vi spelade riktigt bra i framförallt andra och tredje och nu klättrar vi uppåt i serien.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lassen!!! Kändes enormt stabil, riktigt bra beslut. Spelade enkelt när det krävdes och med större mod och finess när det fanns lägen. Kommer bli riktigt vass känns det som.
Otto!!!! Jimmie!!!! Riddarn!!!! Mackan!!!!! Åååååh en sådan härlig daaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Otto!!!! Jimmie!!!! Riddarn!!!! Mackan!!!!! Åååååh en sådan härlig daaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Bra sagt, ligg på dem bara. Dessutom har du en rolig avatar.Taskman skrev:Hemkommen från Hovet och nu känns det bra. Vunnen match mot Timrå och välkommen hem Mackan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Alltså stort jävla minus till alla som luktar som inavlade jävla bönder på läktarna. Är det svårt att använda deodorant eller? Fy fan vad det luktar piss-svett där jag sitter (står).
Mitt i all otrolig glädje å alla positiva saker om Mackan å Lassen å kul målskyttar å härlig avslutning.
VARFÖR spelade inte Nisse??
Är det någon som vet, tror inte jag hittade något svar i denna tråd?
VARFÖR spelade inte Nisse??
Är det någon som vet, tror inte jag hittade något svar i denna tråd?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Haha, vad i helvete...-daniel- skrev:Alltså stort jävla minus till alla som luktar som inavlade jävla bönder på läktarna. Är det svårt att använda deodorant eller? Fy fan vad det luktar piss-svett där jag sitter (står).

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Lee Harvey Oswald
-daniel- skrev:Alltså stort jävla minus till alla som luktar som inavlade jävla bönder på läktarna. Är det svårt att använda deodorant eller? Fy fan vad det luktar piss-svett där jag sitter (står).
Hahaha

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Men alltså är helt jävla sant... luktar ingrodd otvättad gubbe. Fy fan. Blir galen. Har vart samma på varenda JÄVLA match. Förstör halva nöjet.
Jag skall trycka upp en T-shirt och dela ut: "AKTIV SVETTPLATS!".
Jag skall trycka upp en T-shirt och dela ut: "AKTIV SVETTPLATS!".
Sjukt skön och välbehövlig seger. Detta behövde vi! Men framförallt så behövde vi Marcus Nilson! Jävligt stort välkommen hem, Mackan, så jävla skönt!
Matchen tycker jag var sådär. Försvaret som vanligt en katastrof, men Lassen var en positiv överraskning. Dock så är jag så förbannat trött på att Oscar Eklund, Honken och Deilert aldrig kliver in först i en närkamp och ständigt skickar puckar i rundeln som bara går till motståndare. Kommer inte att hålla i längden.
Hur som helst, stora plus till Jimmie, Lassen, Tjärna och Cehlin/Brodin. Övriga får godkänt.
Matchen tycker jag var sådär. Försvaret som vanligt en katastrof, men Lassen var en positiv överraskning. Dock så är jag så förbannat trött på att Oscar Eklund, Honken och Deilert aldrig kliver in först i en närkamp och ständigt skickar puckar i rundeln som bara går till motståndare. Kommer inte att hålla i längden.
Hur som helst, stora plus till Jimmie, Lassen, Tjärna och Cehlin/Brodin. Övriga får godkänt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Även om han inte var bra så var det iaf kul att se oscar eklund stå upp mot timråspelarna idag. Sista målet var en riktig pärla. Dock orolig för Kempe. Kommer ingenstans
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Vill tacka Djurgården för en underbar avslutning på en otroligt viktig match!
Tänkte precis skriva ett inlägg i samma anda som Taskman precis gjorde.. men nu får jag väl tänka om lite
Vill bara be alla klacktattare, (dvs ni som köper en billig biljett och sen står där lugnt och tyst och bara funderar) att det är dags att vakna!! Man köper en klackbiljett för att man vill stå upp, hela matchen, och för att man vill sjunga för Djurgården! Från början till slut!!!
Passar inte dessa enkla alternativ så föreslås jag att man köper sittplats eller stannar hemma.
Vill tacka er tappra Djurgårdare som sjöng ikväll! Underbart att se så många komma trots 5 raka...
Vill också ge ett stort tack till er på Aktiv Sittplats! gänget som håller till högst upp i kurvan. GRYMMA har ni varit, hela tiden!!
Vill ändå avsluta med att tacka klacken som avslutade matchen i samma anda som Djurgården!!
Avslutningen var otroligt bra... Men vi vet, att vi kan Mycket Bättre!!
Tänkte precis skriva ett inlägg i samma anda som Taskman precis gjorde.. men nu får jag väl tänka om lite

Vill bara be alla klacktattare, (dvs ni som köper en billig biljett och sen står där lugnt och tyst och bara funderar) att det är dags att vakna!! Man köper en klackbiljett för att man vill stå upp, hela matchen, och för att man vill sjunga för Djurgården! Från början till slut!!!
Passar inte dessa enkla alternativ så föreslås jag att man köper sittplats eller stannar hemma.
Vill tacka er tappra Djurgårdare som sjöng ikväll! Underbart att se så många komma trots 5 raka...
Vill också ge ett stort tack till er på Aktiv Sittplats! gänget som håller till högst upp i kurvan. GRYMMA har ni varit, hela tiden!!
Vill ändå avsluta med att tacka klacken som avslutade matchen i samma anda som Djurgården!!
Avslutningen var otroligt bra... Men vi vet, att vi kan Mycket Bättre!!