Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Fördelen med Mackan är att vi skulle få in en spelare som skulle kunna vara vår kapten om Kung Ragge inte kommer tillbaka (peppar, peppar). Just nu är vi lika mycket behov av Mackans talang på isen som hans ledaregenskaper.
Sen kan man ju givetvis inte värva för vilket pris som helst och jag förstår att Nilson inte vill spela för vilket pris som helst. Men jag hoppas verkligen de kan komma fram med en lösning som passar båda parter.
Sen kan man ju givetvis inte värva för vilket pris som helst och jag förstår att Nilson inte vill spela för vilket pris som helst. Men jag hoppas verkligen de kan komma fram med en lösning som passar båda parter.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Marcus visste exakt vad han gav sig in på. Visst, han är en klasspelare utan dess like, men om han har avböjt ett fyraårs-kontrakt så sent som i somras så kan han inte komma tillbaka i Oktober och förvänta sig att det ska finnas samma ekonomiska muskler.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vissa tycks glömma bort det faktum att det är en förhandling.
Klart som fan att han vill ha så mycket betalt som möjligt, även om han är Djurgårdare.(Ni får komma ihåg att Djurgårdare som supporter och spelare oftast inte är samma sak, med samma hjärta)
Dock är uttalandet i sig väldigt korkat. Men det behöver å andra sidan inte vara helt sant.
Jag tror vi ser Mackan i matchen mot Färjestad.
Klart som fan att han vill ha så mycket betalt som möjligt, även om han är Djurgårdare.(Ni får komma ihåg att Djurgårdare som supporter och spelare oftast inte är samma sak, med samma hjärta)
Dock är uttalandet i sig väldigt korkat. Men det behöver å andra sidan inte vara helt sant.
Jag tror vi ser Mackan i matchen mot Färjestad.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Fan har det inte kommit något svar om mackan än? kanske imorrn då? eller??
Josefson skickas ner till AHL men säger att det inte är aktuellt med DIF just enligt hans agent. Kan inte klistra in länk men finns på Expressen.se
2014-04-07, vad hände?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7898885.abJepe skrev:Josefson skickas ner till AHL men säger att det inte är aktuellt med DIF just enligt hans agent. Kan inte klistra in länk men finns på Expressen.se
Urbom fortfarande med, holy shit?
- Ritterwand
Exakt som jag sa när Josefson stack, med andra ord. Standard procedure för NJD.Jepe skrev:Josefson skickas ner till AHL men säger att det inte är aktuellt med DIF just enligt hans agent. Kan inte klistra in länk men finns på Expressen.se
-
Jag har haft en del mailkontakt med Marie Hallman(www.hockeymedmariehallman.se)de senaste dagarna, hon brukar ha rätt bra koll.
Hon är övertygad om att det kommer lösa sig med Nilson och har goda förhoppningar om Kronwall.
Troligt är att vi kommer ta in Nilson på lägre lön år 1 med kraftiga bonusar och ge Widings lön nästa år och ett par år till.
Jag frågade även om ryktet som florerar från 114,sammanfattningsvis Bullshit!
Avslutningsvis så måsteRidderwall bort efter denna säsong.
Hur långt kontrakt signade Tellan?tacksam för svar.
Kommentera gärna mitt inlägg i övrigt!
Hon är övertygad om att det kommer lösa sig med Nilson och har goda förhoppningar om Kronwall.
Troligt är att vi kommer ta in Nilson på lägre lön år 1 med kraftiga bonusar och ge Widings lön nästa år och ett par år till.
Jag frågade även om ryktet som florerar från 114,sammanfattningsvis Bullshit!
Avslutningsvis så måsteRidderwall bort efter denna säsong.
Hur långt kontrakt signade Tellan?tacksam för svar.
Kommentera gärna mitt inlägg i övrigt!
"DE HAR RÄTT ATT BLI UTLÅNADEJepe skrev:Josefson skickas ner till AHL men säger att det inte är aktuellt med DIF just enligt hans agent. Kan inte klistra in länk men finns på Expressen.se
Enligt avtalet mellan NHL och Svenska Ishockeyförbundet finns det reglerat att spelare som har kontrakt med sin svenska klubb, är under 22 år och inte valdes i draftens förstarunda har rätt att bli utlånade om de inte tar en ordinarie plats. Jacob Markström är ett exempel. Det är alla överens om."
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- SirDIFalot
Exakt. Josefson har dock en sån klausul att han får det. Dock vill han inte själv. Det var bara en back up grej från hans sida ifall det skulle gå överjävligt dåligt i farmarligorna därborta.Steef skrev:"DE HAR RÄTT ATT BLI UTLÅNADEJepe skrev:Josefson skickas ner till AHL men säger att det inte är aktuellt med DIF just enligt hans agent. Kan inte klistra in länk men finns på Expressen.se
Enligt avtalet mellan NHL och Svenska Ishockeyförbundet finns det reglerat att spelare som har kontrakt med sin svenska klubb, är under 22 år och inte valdes i draftens förstarunda har rätt att bli utlånade om de inte tar en ordinarie plats. Jacob Markström är ett exempel. Det är alla överens om."
Expert.
"Sedan finns det avtal, se nedan, mellan Europa och NHL som gör att Europa kan ta hem sina spelare om de är under 22 och har europakontrakt. Problemet är att kontraktet i sig är värdelöst. Ingen av de 30 svenskar i farmen just nu omfattas av de nya kontraktet. SIHA=elitserien."
Från Ros blogg i Aftonblaskan.
Från Ros blogg i Aftonblaskan.
Ja, men om Marie Hallman säger det så...DIF SÖDERMALM skrev: Jag frågade även om ryktet som florerar från 114,sammanfattningsvis Bullshit!
Snubben som kom med infon på 114 är absolut trovärdig. Sen hoppas jag att det bara är förhandlingssnack och att Mackan blir klar snart.
Må vara aningen OT, men varför kan inte tex. Nilson göra som den här Timrå-spelaren? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7899644.ab
Kanske inte av samma kaliber som Nilson, men ändå?
Kanske inte av samma kaliber som Nilson, men ändå?
-
Ärligt så tror jag betydligt mer på henne än nån snubbe på 114.... SAMMC skrev:Ja, men om Marie Hallman säger det så...DIF SÖDERMALM skrev: Jag frågade även om ryktet som florerar från 114,sammanfattningsvis Bullshit!
Snubben som kom med infon på 114 är absolut trovärdig. Sen hoppas jag att det bara är förhandlingssnack och att Mackan blir klar snart.
- SirDIFalot
Marie Hallman är en av de duktigaste journalisterna som vi har i Sverige, men hon är.. svårt att förklara. Kanske lite för nära kompis med spelarna och önskar alla sån lycka hela tiden, alla spelare är världens bästa snubbe typ. Tror aldrig hon skulle klara av att säga att Mackan inte skulle gå till DIF om inte pengarna var rätt, vilket Mackan till och med sagt själv.DIF SÖDERMALM skrev:Ärligt så tror jag betydligt mer på henne än nån snubbe på 114.... SAMMC skrev:Ja, men om Marie Hallman säger det så...DIF SÖDERMALM skrev: Jag frågade även om ryktet som florerar från 114,sammanfattningsvis Bullshit!
All respekt åt Hallman dock, extremt bra.
Angående killen på 114 är det svårt att säga hur trovärdigt det är, nu ska man väl inte outa vem han är för mycket men han har ju mer att göra med fotbollen än hockeyn, men skulle å andra sidan inte slänga ut sig nå skit på forumet av den här seriositeten utan anledning.
Expert.