Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Daniel942 skrev:Då hoppas jag att det inte var dig jag såg sitta ner i en liten grupp på den raden förra gången mot Luleå. ;)
Haha, just specifikt mot Luleå stog jag ingenting, hade morsan och syrran med mig, dem uppskattar inte skriket ;).
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Heaty skrev:
Daniel942 skrev:Då hoppas jag att det inte var dig jag såg sitta ner i en liten grupp på den raden förra gången mot Luleå. ;)
Haha, just specifikt mot Luleå stog jag ingenting, hade morsan och syrran med mig, dem uppskattar inte skriket ;).
Stå ALLTID upp. Man sitter inte ner på AS. Du kan stå upp tyst, men självklart är sjunga att föredra. Annars har man inget på aktiv att göra om man sitter ner.
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Daniel942 skrev:
Heaty skrev:
Stå ALLTID upp. Man sitter inte ner på AS. Du kan stå upp tyst, men självklart är sjunga att föredra. Annars har man inget på aktiv att göra om man sitter ner.
Vad är det för folk som i allmänhet sitter på aktiv sittplats? Är det gamla rävar som har bestämt sig att ta det lite lugnare, eller är det turister som inte riktigt visste var dom skulle köpa säsongskort någonstans? I premiären var det väl ändå ganska bra drag på aktiv. Jaja, blir nog ett säsongskort där nästa säsong, då jävlar ska jag hetsa!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Fyfan va min ekonomi inte går ihop med hur många matcher jag vill gå på. SÅ jävla irriterande att säsongskorten i klacken var slut när jag kom hem från USA. HELVETE.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Challen skrev:Fyfan va min ekonomi inte går ihop med hur många matcher jag vill gå på. SÅ jävla irriterande att säsongskorten i klacken var slut när jag kom hem från USA. HELVETE.
Aktiv Sittplats kallas det :)
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:
Mash skrev: Aktivsittplats är riktigt dålig, det är ju fan som en sittplats! Jag står på rad nio, det är endast rad åtta som står upp 60min. Bakom finns det ett fåtal rader men oftast är det rad nio samt åtta som försöker få igång resten. Ibland lyckas det och ibland lyckas det inte...
Jag står på rad 7 med många andra.

Något jag måste missat ;)

Det är skönt att det finns personer som står upp på aktivsittplats, vore skönt om hela sektionen tillhörde klacken. Känns som det sitter gubbar och gummor som är runt 20 på as, men ändå så sitter de flesta och klappar med utan att sjunga. Förstår inte vad man gör på aktivsittplats eller i klacken om man inte vill sjunga...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mash skrev:
Daniel942 skrev:
Mash skrev: Aktivsittplats är riktigt dålig, det är ju fan som en sittplats! Jag står på rad nio, det är endast rad åtta som står upp 60min. Bakom finns det ett fåtal rader men oftast är det rad nio samt åtta som försöker få igång resten. Ibland lyckas det och ibland lyckas det inte...
Jag står på rad 7 med många andra.

Något jag måste missat ;)

Det är skönt att det finns personer som står upp på aktivsittplats, vore skönt om hela sektionen tillhörde klacken. Känns som det sitter gubbar och gummor som är runt 20 på as, men ändå så sitter de flesta och klappar med utan att sjunga. Förstår inte vad man gör på aktivsittplats eller i klacken om man inte vill sjunga...

Från Rad 19 & uppåt sitter vi lite äldre på Aktiv sittplats, vi som har suttit/stått där sedans F-kortet.
Det märkliga är att det då & då smyger in "turister" på denna sektion, man blir förbryllad ibland, sist var det någon som knackade mig på axeln och sa att jag skulle sitta ner, jag förklarade vänligt men bestämt att dom befann sig på just Aktiv Sittplats. Vet inte om det är folk som inte kan gå och därför ger/säljer bort sina biljetter utan att förklara vad det är för sektion.

Men jag/vi står inte upp hela tiden, vi sitter nog mer, det har vi betalt för att göra, vi är Aktiv Sittplats.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Var lite besviken på klacken som några sa då många sjöng bara litegran sen vart det tyst.

Jag plus framförallt de bakom mig högst upp försökte i alla fall sjunga och jag måste tacka de som var högst upp då de i alla fall försökte få igång det och ibland gick det.

Imorgon blir det högt upp igen med djurgårdtröjan på och då FAN skall vi sjunga!
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Alltså, folk måste ha missuppfattat vad AS är för något. Men behöver inte stå och sjunga hela matchen. Skulle jag vara ute efter det hade jag pyntat typ halva priset och ställt mig i klacken. Jag står upp och sjunger SFGD och i inledningen av matchern, jag står och sitter ner mest hela tiden, sjunger med i vissa hela sånger, växelsånger och ljudtoppar. Vid större matcher står jag såklart hela fighten.

Ibland har man dock en sämre dag, tungt på jobbet, sovit risigt osv. Då sjunger jag verkligen inte lika mycket.

Dock finns det ju folk på AS, som aldrig sjunger och som gnäller till varandra när man står upp. Det finns ju visserligen i klacken också. Tyvärr.

Skulle vilja uppmana klacken att ha lite bättre fingertoppskänsla i samarbetet med klacken. Att fyra-fem ggr per period sjunga "sittplats ge oss en sång" är inte att bjuda in AS utan att irritera densamma.

Sjung högt som fan, kör sedan sittplats ställ er upp, sen ryt iväg ett Hardy Nilssons järnkaminer riktigt jävla högt så får ni se.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Vi var dubbelt så bra i inledningen förra säsongen. Skärp er!

SFGD!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Nej men som någon före mig skrev. Jag behöver inte stå och sjunga hela matchen på aktiv sittplats, tycker det är lite eran sak att hetsa oss till att göra det (Vilket ni/vi gör bra på t.ex Hardys Järnkaminer). Och enda anledningen till att jag står på aktiv istället för i klacken är för att jag inte vill känna mig som en klackturist och har för mycket respekt för klacken för att komma dit och sen känna mig vilsen. Om jag nu ställer mig på aktiv sittplats så vill jag välja mellan att sitta eller stå.

MEN
Jävligt bra drag igår, och nu stod jag faktiskt upp hela matchen.. -.-
PS: Sorry för kladdigt inlägg...? DS.
fanaticbee

Inlägg av fanaticbee »

android skrev:Skulle vilja uppmana klacken att ha lite bättre fingertoppskänsla i samarbetet med klacken. Att fyra-fem ggr per period sjunga "sittplats ge oss en sång" är inte att bjuda in AS utan att irritera densamma.

Sjung högt som fan, kör sedan sittplats ställ er upp, sen ryt iväg ett Hardy Nilssons järnkaminer riktigt jävla högt så får ni se.
Jag står i klacken och känner samma sak, det ropas lite väl mycket på sittplats varje period, även när vi själva är dåliga. Tror fler tycker likadant, men tyvärr räcker det med att några fåtal i klacken utan känsla börjar sjunga till sittplats så har plötsligt några hundra till hakat på. Det verkar inte spela någon roll hur många ggr det görs varje match.
Användarvisningsbild
dif_henkan

Inlägg av dif_henkan »

Någon mer på plats i Karlstad på lördag?
Jimmie, Jimmie, Jimmie!
Användarvisningsbild
dif_henkan

Inlägg av dif_henkan »

Tänkte försöka få ihop en samåkning från Örebro med omnejd den 4:e November i Derbyt på AIK.
Ni som är sugna kan höra av er!

henrik.eliason@bredband.net
Jimmie, Jimmie, Jimmie!
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Från SF forum:

"Namn: FD Sturan
Sänt: 2010-10-10 00:06
Några av er kanske har fått smset, andra inte.

Iaf, jag har en bekant i DFG därför fick jag det.

DFG/DIF kommer att ha den största samlingen någonsin i Djurgårdens historia inför derbyt mot smuts den 4:e November.
Mer om tid och plats kommer lite senare.

Finns inte allt för många biljetter kvar till klacksektionen. Långsidorna kommer totalt domineras utav oss.
KÖP BILJETT NU!"

Ska dom sabba detta derby och för DIF Hockey nu eller blir det en lugn tillställning? Orkar inte med nått jävla bråk som leder till böter eller tom bruten match. Hoppas vår säkerhet e bättre förberedd och organiserad än solnas. Slåss på stan med FB kan dom gärna göra(inte för att det e något jag gillar men) men ska det bli nått jävla skit inne i globen så vette fan om jag kommer orka gå. Har missat 3 hemmamatcher på 4 säsonger men detta får mig att tänka efter
Djurgårdens IF
Skriv svar