Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Inlägg av Daniel942 »

Allt utom period 3 är åt helvete
DIF!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Som jag skrev på sidan 6 å som jag tror är det en blandning av självförtroende å allt annat.. orkar inte skriva igen finns på sidan 6... Och det här avgör också fråga om det är okej att lämna och bara skita i att stötta laget... Man kan inte ens dra några slutsatser om det är rätt eller fel ännu... som sagt döm inte detta inlägg... gå isf tillbaka till sidan 6 å kolla först.. sen dömma.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Det känns ungefär som att om det blir en enda jävla motstuds i en match (idag det bortdömda målet samt Ridderwalls assist till 0-1) för att hela jävla laget förutom ett par enstaka stackare födda på 90-talet ska bevisa vem som är sämst på isen inom vissa specifika områden.

Och dom nominerade är:

David Printz
Ska minsann visa att han är mer orörlig och helt jävla obenägen att hantera en platt jävla gummipuck än någon någonsin kunnat föreställa sig.
Stundtals såg dom små samerna ut som dvärgar som retfullt åkte slalom och fintade bort jävla jätte som både var blind och inte hade någon som helst kontroll över sin motorik.

Josef Boumedienne
När Bom-Bom värvades var min första spontana tanke att "Fy fan vilken kanonvärvning". Jag tror aldrig någonsin att jag haft så fel. Han är så sjukt jävla dålig att det nästan platsar i hundra höjdare att han någonsin har gjort en NHL-match.
FRUKTANSVÄRT dålig på skridskorna. Seg, stabbig och en toppfart som hade fått André Mattsson att se ut som Teemu Laine om dom hade haft en duell inom detta. Vidare är han dålig offensivt och dålig defensivt samt oerhört benägen att ta många utvisningar.
Lägg därtill hans förmodade lön så har vi redan korat årets och förmodligen tidernas sämsta värvning. Bra där.

Stefan Ridderwall
Stefan är förmodligen medveten om att han inte direkt imponerat inledningsvis. Men idag tänkte den gode Ridderwall att "Nu jävlar ska jag visa vad jag går för, trodde dom att jag inte var sämre än så här?". Och som han visade det:

0-1 Fabricius(?) passar pucken till Ridderwall som i sin tur väljer att helt sonika skarva den vidare till en helt fri Anders Burström som med öppen kasse inte gör något misstag.

0-2 Topi Jaakola som väl har ett målsnitt på typ 0,9 per säsong flippar en passning mot Stefan som med helt fri sikt väljer att helt enkelt inte rädda. Antar väl att dom hade slagit vad om något nere vid Stureplan på fyllan och att han helt enkelt var skyldig Jaakola ett helrör men dom kvittade det mot ett mål istället.

Dessutom ska han även kunna ta 0-3 pucken men där låtsas han iaf försöka se engagerad ut.

Daniel Widing & Nils Ekman
Har just nu en stenhård kamp i vem som är den mest ofarliga spelaren i elitserien men som samtidigt kvitterar ut en månadslön som halva gnaget tillsammans.
Just nu, knapp ledning för Widing då han lyckas med konststycket att ta mer felbeslut än Ekman. Men det är en knapp ledning och Ekman får i nästa match mot Timrå inför 5000 på Hovet chans att visa att han inte tänker ge upp.

Så gott folk, varsågoda att rösta fram den som ni tycker är den mest värdige vinnaren.

Jag som såg matchen på Canal+ noterade dessutom en lite halvkul grej från kommentatorn efter drygt halva matchen. Något i stil med att "Djurgården skapar betydligt mer i den andra perioden och har redan skjutit dubbelt så många skott som i den första perioden" Och observera att i den första perioden sköt vi tre(3!!!!!) jävla skott. Och detta mot Luleå Hockey. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Att ens inbilla sig att den tredje periodens uppryckning har något att göra med egen skicklighet är snudd på efterblivet.
Luleå har 3-0 och känner att de inte behöver göra mer än att förnedra fjolårets finallag i två perioder utan istället helt enkelt låta motståndarna äga puck i tredje och låta keepern känna på pucken lite mer då.

Avslutningsvis:

* Pensionera Ridderwall
* Skicka Ken Ring till Bert Karlsson
* Låt Boumedinne vara med i "stjärnor på is."
* Bänka våra s.k stjärnspelare i nästa match och låt dom istället städa toaletterna i aik:s omklädningsrum
* Gör precis ALLT för att på något mirakulöst sätt få in en klasspelare på varje position (även om det ekonomiskt omöjligt)

Finns säkert oändligt mycket mer att tillägga. Men jag orkar inte tänka mer på skiten just nu.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

jensa85 skrev:
David Printz
Ska minsann visa att han är mer orörlig och helt jävla obenägen att hantera en platt jävla gummipuck än någon någonsin kunnat föreställa sig.
Stundtals såg dom små samerna ut som dvärgar som retfullt åkte slalom och fintade bort jävla jätte som både var blind och inte hade någon som helst kontroll över sin motorik.
Hahahaha :lol: tack för ett gott skratt. Inget ont om Printz, han jobbar stenhårt, gör så gott han kan, men han håller bara inte i elitserien, så är det bara. Ibland undrar jag hur karln blev hockeyspelare och dessutom mäktade med 12 matcher i Philadelphia Flyers. Ingen hockey i sig alls, ingen teknik, inget spelsinne eller något, och som du säger en stor jävla orörlig jätte.

De andra orkar jag inte uttala mig om ens. Bombom tycker jag gjorde en okej match ändå. Men Ekman och Widing, bänka dom och sätt in hungriga juniorer för helvete så kanske dom ändrar inställning.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIFRobbex skrev:Någon mer än jag som tycker vi har det jävligt svårt att få fast pucken i offensiv zon?
Jo, jag haller faktiskt med dig har. Det jag har reagerat pa, som tydligen ses som en bagatell men kanske inte ar det, ar att DUMPARNA ar sjukt daliga! Djurgardarna lagger ofta ner pucken utefter isen och det ar helt forkastligt. Har en Luleaback en meters forsprang sa hinner de alltid forst till pucken och kan latt skicka den vidare.

Jag vill att vara spelare koncentrerar sig lite extra och dumpar hoga, singlande puckar som studsar hej vilt nere vid sargen. Da skulle motstandarbackarna aldrig kunna fa kontroll over pucken lika snabbt som nu ar fallet, och vips sa ar vi dar och pressar dem och skapar tryck i anfallszon.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hur kan stjärnspelarna svika förväntningarna så hårt?

Tänk er att typ Columbus värvar Malkin. Ja, han skulle ju göra 80-90p och vara lagets bästa spelare. Varför kan inte våra stjärnor Ekman och Widing dominera Elitserien på samma sätt?

Tålamod är nog bästa medicinen. Låt dem spela och spela tills de börjar prestera. Någon jävla gång måste det ju lossna. En spelare med 300k i månaden gör inte 10p på en säsong. Det finns bara inte.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev:Det känns ungefär som att om det blir en enda jävla motstuds i en match (idag det bortdömda målet samt Ridderwalls assist till 0-1) för att hela jävla laget förutom ett par enstaka stackare födda på 90-talet ska bevisa vem som är sämst på isen inom vissa specifika områden.

Och dom nominerade är:

David Printz

Josef Boumedienne
När Bom-Bom värvades var min första spontana tanke att "Fy fan vilken kanonvärvning". Jag tror aldrig någonsin att jag haft så fel. Han är så sjukt jävla dålig att det nästan platsar i hundra höjdare att han någonsin har gjort en NHL-match.
FRUKTANSVÄRT dålig på skridskorna. Seg, stabbig och en toppfart som hade fått André Mattsson att se ut som Teemu Laine om dom hade haft en duell inom detta. Vidare är han dålig offensivt och dålig defensivt samt oerhört benägen att ta många utvisningar.
Lägg därtill hans förmodade lön så har vi redan korat årets och förmodligen tidernas sämsta värvning. Bra där.

Stefan Ridderwall
Stefan är förmodligen medveten om att han inte direkt imponerat inledningsvis. Men idag tänkte den gode Ridderwall att "Nu jävlar ska jag visa vad jag går för, trodde dom att jag inte var sämre än så här?". Och som han visade det:

0-1 Fabricius(?) passar pucken till Ridderwall som i sin tur väljer att helt sonika skarva den vidare till en helt fri Anders Burström som med öppen kasse inte gör något misstag.

0-2 Topi Jaakola som väl har ett målsnitt på typ 0,9 per säsong flippar en passning mot Stefan som med helt fri sikt väljer att helt enkelt inte rädda. Antar väl att dom hade slagit vad om något nere vid Stureplan på fyllan och att han helt enkelt var skyldig Jaakola ett helrör men dom kvittade det mot ett mål istället.

Dessutom ska han även kunna ta 0-3 pucken men där låtsas han iaf försöka se engagerad ut.

Daniel Widing & Nils Ekman
Har just nu en stenhård kamp i vem som är den mest ofarliga spelaren i elitserien men som samtidigt kvitterar ut en månadslön som halva gnaget tillsammans.
Just nu, knapp ledning för Widing då han lyckas med konststycket att ta mer felbeslut än Ekman. Men det är en knapp ledning och Ekman får i nästa match mot Timrå inför 5000 på Hovet chans att visa att han inte tänker ge upp.

Så gott folk, varsågoda att rösta fram den som ni tycker är den mest värdige vinnaren.

Jag som såg matchen på Canal+ noterade dessutom en lite halvkul grej från kommentatorn efter drygt halva matchen. Något i stil med att "Djurgården skapar betydligt mer i den andra perioden och har redan skjutit dubbelt så många skott som i den första perioden" Och observera att i den första perioden sköt vi tre(3!!!!!) jävla skott. Och detta mot Luleå Hockey. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Att ens inbilla sig att den tredje periodens uppryckning har något att göra med egen skicklighet är snudd på efterblivet.
Luleå har 3-0 och känner att de inte behöver göra mer än att förnedra fjolårets finallag i två perioder utan istället helt enkelt låta motståndarna äga puck i tredje och låta keepern känna på pucken lite mer då.

Avslutningsvis:

* Pensionera Ridderwall
* Skicka Ken Ring till Bert Karlsson
* Låt Boumedinne vara med i "stjärnor på is."
* Bänka våra s.k stjärnspelare i nästa match och låt dom istället städa toaletterna i aik:s omklädningsrum
* Gör precis ALLT för att på något mirakulöst sätt få in en klasspelare på varje position (även om det ekonomiskt omöjligt)

Finns säkert oändligt mycket mer att tillägga. Men jag orkar inte tänka mer på skiten just nu.

:lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

lefflan skrev:Va fan finns det ingen musiktråd eller? jag som tänkte lägga upp 2 låtar från youtube som passar dom som e besvikna/nästan skiter i allt/arga... och en låt för dom som tror och är en aning mer lugna.. svårt att förklara ni kanske fattar endå. och andra sidan passa båda parterna... upp till var och en att bestämma/tycka om.. Men i mitt tänke så passar dom utmärkt.. techno dock!! vet att det inte hör hemma här... men jag är en person som vill förmedla. Så tråkigt utan musiktråd anknuta för känslor osv. Tro det eller ej,musik är endå en glädjehöjare
Är du den enda som inte lyckats hitta funktionen för att starta en ny tråd?
Alla andra verkar ju tro att det är just vad man skall göra för att få ut sin åsikt.

Skapa en musik-tråd i Pubsnack, det blir alldeles utmärkt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

De två första perioderna igår var riktigt, riktigt dåliga i från Djurgårdens sida.
Samtidigt spelade gästerna faktiskt ruskigt bra och det påverkade självklart det lag som just nu saknar självförtroende.

Skillnaden mot det lag som vi såg på isen ifjol är enorm och frågan är om det finns något enkelt recept för att hitta tillbaka till det vägvinnande och energifyllda spel man presterade då.

Kall-El med flera har redan varit inne på att vi saknar spelande centrar och det är sant.
Det visar sig inte minst om man tittar på våra uppspel som allt som oftast stannar upp i mittzon med kontring emot oss som resultat.
Tekningsstatistiken talar också ett tydligt språk, då vi ine vinner mer än var tredje tekning (vilket är på tok för lite).

Hittills är det endast "90-tals" kedjan som levt upp till förväntningarna och som är de enda som ser ut att verkligen tycka att detta är kul.
De dyra förvärven i andra kedjan har fortfarande mycket att bevisa och med bösta backen fortfarande på skadelistan så måste den positionen förstärkas omgående.

Kul att se att Djurgården åtminstone kunde lyfta sig i den tredje perioden, måhända tack vare att gästerna började backa hem.
Dock borde man kunna ta med sig det positiva tendenserna ifrån den sista perioden till nästa match.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

tomten skrev:Någon mer än jag som reagerat på hur långsam Josef Boumedienne är? Allt går i slowmotion... både när han åker skridskor och när han agerar med pucken.

Verkligen, såg ut som han käkade en familje-pizza innan matchen, fast det var ju inte bara han som gjorde det.

Viktigt att Ölvestad började åka skridskor och tacklas, man ser ju direkt att det drar igång hela laget och publiken. Dags att börja med det från första minuten nästa match däremot.

Och för övrigt så gör Printz fan mer nytta utan klubba. Seriöst, börja spela fotboll istället...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Frasse skrev:De två första perioderna igår var riktigt, riktigt dåliga i från Djurgårdens sida.
Samtidigt spelade gästerna faktiskt ruskigt bra och det påverkade självklart det lag som just nu saknar självförtroende.

Skillnaden mot det lag som vi såg på isen ifjol är enorm och frågan är om det finns något enkelt recept för att hitta tillbaka till det vägvinnande och energifyllda spel man presterade då.

Kall-El med flera har redan varit inne på att vi saknar spelande centrar och det är sant.
Det visar sig inte minst om man tittar på våra uppspel som allt som oftast stannar upp i mittzon med kontring emot oss som resultat.
Tekningsstatistiken talar också ett tydligt språk, då vi ine vinner mer än var tredje tekning (vilket är på tok för lite).

Hittills är det endast "90-tals" kedjan som levt upp till förväntningarna och som är de enda som ser ut att verkligen tycka att detta är kul.
De dyra förvärven i andra kedjan har fortfarande mycket att bevisa och med bösta backen fortfarande på skadelistan så måste den positionen förstärkas omgående.

Kul att se att Djurgården åtminstone kunde lyfta sig i den tredje perioden, måhända tack vare att gästerna började backa hem.
Dock borde man kunna ta med sig det positiva tendenserna ifrån den sista perioden till nästa match.

Precis det är bara ungdomarna som kan få godkänt så här långt. Trots den väldigt svaga centerbesättningen är det nog Norman som ändå varit den som imponerat mest på mig. Vilket antagligen säger mer om laget som helhet denna säsong än kvaliten på Normans insats.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

jensa85 skrev:David Printz
Min röst hamnar givetvis på Printz. Om det av någon anledning blir strul i egen zon kan man inte bara gissa, utan också fastslå, att Printz är inblandad. Maken till klumpig och orörlig back får man leta efter. Sedan att sätta honom tillsammans med Honken i första backpar är rent livsfarligt då de ständigt försöker överträffa varandra med nya indianare.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Men förvånad över hur många som inte ser skillnader mot fjolåret.
Ja, nu är det väl inte så mycket att diskutera längre? Måste väl vara halvt blind om man inte ser någon skillnad mot förra året. Men tror fortfarande mycket är en mental grej. Laget borde vara så otroligt mycket bättre än vad de visat hittils, och det känner naturligtvis grabbarna också...då låser sig precis allt.

I vilket fall som helst så har vissa spelare helt klart extremt mycket att bevisa.
Helt rätt. Det jag är inne på är att när fler börjar inse att vi verkligen inte spelar bra så kanske vi kan få igång en diskussion kring hur vi ska komma ur det. Så länge ett stort antal här på forumet envisas med att "det löser sig, det gjorde det ifjol" blir det ingen utveckling.
Först när man ser att spelet är långtifrån fjolårets inledning kan man komma vidare.

Tycker det varit lite "stoppa huvudet i sanden" bland både spelare och fans. "Det ordnar sig med tiden" kan vara en farlig väg att gå.

Ingenting görs längre rejält i DIF. Man spelar inte klart och då ser det extremt slarvigt ut.
T.ex när vi vänder hem (läs bakåtpass). För att behålla pucken inom laget så är det för dåliga pass där mottagaren får ägna för stor tid till att få ordning på pucken. Vi blir lätta att checka fast och uppspelsfasen helt förstörd. Lägg ett koncentrerat pass på bladet så att man ger kamraten tid på sig att slå en öppnande passning. Men istället är spelarna bekväma och "vågar" inte ta tacklingen som man får ifall man ska lägga den fina passningen och hafsar iväg pucken.

Sedan synkar inte vår forechecking heller. En kille kan visserligen göra sitt jobb och smälla på men de andra är för långt ifrån och motståndarna kan enkelt spela sig ur situationen.

Ekman, Widing har inte lärt sig vad långa anfall betyder utan chanspassar flera gånger mitt in i anfallszon som oftast leder till kontringar.

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst. Men helt klart är att vi skulle kunna så mycket bättre. Lite av det fick vi se i 3:e igår och även mot HV. Men varför gör vi det så svårt hela tiden?

Min förklaring är att vi inte varit tillräckligt ödmjuka inför säsongen. När vi sedan gör en bra insats mot HV i premiären får killarna "vattenskallar". Tyvärr är det inte bara att ta i och trycka på en knapp för att det ska lösa sig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
janne08

Inlägg av janne08 »

Rirre skrev:
jensa85 skrev:
David Printz
Hahahaha :lol: tack för ett gott skratt. Inget ont om Printz, han jobbar stenhårt, gör så gott han kan, men han håller bara inte i elitserien, så är det bara. Ibland undrar jag hur karln blev hockeyspelare och dessutom mäktade med 12 matcher i Philadelphia Flyers. Ingen hockey i sig alls, ingen teknik, inget spelsinne eller något, och som du säger en stor jävla orörlig jätte.

De andra orkar jag inte uttala mig om ens. Bombom tycker jag gjorde en okej match ändå. Men Ekman och Widing, bänka dom och sätt in hungriga juniorer för helvete så kanske dom ändrar inställning.
Den match mot Luleå som jag såg, upptäckes jag i alla fall inte
”några samer som retfullt åkte slalom och fintade bort jävla jätte som både var blind och inte hade någon som helst kontroll över sin motorik”
Däremot såg jag slit och ett par rediga tryckare som delades ut.
Ni har naturligtvis rätt att tycka vad ni vill men det vore bra om ni kunde refererar till rätt match så skulle ni framstå som mindre okunniga.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

janne08 skrev:
Rirre skrev:
jensa85 skrev:
David Printz

Den match mot Luleå som jag såg, upptäckes jag i alla fall inte
”några samer som retfullt åkte slalom och fintade bort jävla jätte som både var blind och inte hade någon som helst kontroll över sin motorik”
Däremot såg jag slit och ett par rediga tryckare som delades ut.
Ni har naturligtvis rätt att tycka vad ni vill men det vore bra om ni kunde refererar till rätt match så skulle ni framstå som mindre okunniga.
Helt rätt Janne. Han fixade kvällens två fetaste tacklingar på samerna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar