Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bobhead
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Inlägg av Bobhead »

Nu börjar skriverierna som väntat i skvallerblaskorna. Årets flopplag osv.

Bra, då är vi snart tillbaka i underdogspositionen, laget ingen räknar med. Då kanske spelarna slutar känna pressen eller vad fan det nu är som gör att de underpresterar nått så grovt.

Tänka positivt, eller hur var det?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

lefflan skrev:Ähh alla är så jävla negativa här så nu skiter jag i forumet för dagen... på återseende med friskt humör Djurgården tills jag dör!

@Knirre.

Läge för dig att göra en "positivlista" igen (med stark ironisk prägel)
Minns en grymt rolig sådan från de mörka åren :wink:
Behöver få skratta lite...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
lefflan

Inlägg av lefflan »

Kunde inte slita mig än xD . Inte för jag förstog vad du menade med det... Men om jag tar det så här... jag har vart den om du går tillbaka å läser som har försökt peppat forumt och ta fram bra saker.. medans många andra inte kan lugna ner sig och börjar tänka i onda cirklar.. både det ena och det andra... och vissa ger juh fan bara upp här inne vad är det för stil....
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Min själ gråter.

De första 2 perioderna är antagligen det sämsta DIF jag sett på hemmaplan någonsin, faktiskt värre än det vi presterade för några säsonger sedan mot Frölunda. Märks så oerhört jävla tydligt att hela det här spektaklet har blivit en gigantisk mental börda...sitter så löjligt mycket i huvet så det inte är sant. Idag fanns kämpaglöden där från början men försvann precis efter vårt bortdömda mål, sen var det virrpannor och stillastående på ALLA. Tog 2 perioder innan vi ryckte upp oss - för visso mycket tack vare att LHF backade hemåt.

Nä usch, varför,varför,varför skall det gå så här jävla uselt för? Har vi tagit ledning i någon match hittils egentligen den här säsongen? Känns som vi hamnar i underläge så satans jävla fort i matcherna och sen är det rejäl uppförsbacke.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Lee Harvey Oswald skrev:
@Knirre.

Läge för dig att göra en "positivlista" igen (med stark ironisk prägel)
Minns en grymt rolig sådan från de mörka åren :wink:
Behöver få skratta lite...
Haha, får fundera på en sådan.. men allvarligt talat känns det nästan ännu mer obehagligt nu.. under de mörka åren var det som att sparka in en öppen dörr när man sågade truppen.. nu verkar det ha inträffat någon form av masspsykos i truppen.. en positiv grej är dock att man såg en tillstymmelse till sympatiaktioner i tredje perioden från Luleås sida.. Detta var något vi levde högt på under eran med Ribben och Co. Motståndarna ställde andramålvakterna i kassen, och lagen som hade råd att förlora (FBK, HV, Frölunda) tog läggmatcherna mot oss.. Backen Fälth gick idag till och med så långt att han, (Uppenbart medvetet, då till och med Luleås tränare gav honom en klapp på axeln efteråt för att berömma honom), stänkte in en pyts i egen kasse..
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja, målen kom när Luleå hade börjat packa trunkarna. Tror fan de som spelade för Luleå var: materialarn Bo-Sven och vattenkillen Lill-Bonka - båda bördiga från Korpilombolo.

Jag hoppas att de kör löneavdrag för bristande vilja i spelet. Det måste väl gå att markera när en anställd gör skit på jobbet.

Kanske vaskas det om lite i kedjorna, kanske kommer Mr Nilsson tillbaks, kanske slutar Riddarn att supa och samtidigt kasta bort den där satans smurfmössan han envisas med att ha på sig.

Jag hoppas ändå, fast det inte känns bra just nu. Färgerna går inte ur men de bleks emellanåt.

/i evighet
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Min själ gråter.

De första 2 perioderna är antagligen det sämsta DIF jag sett på hemmaplan någonsin, faktiskt värre än det vi presterade för några säsonger sedan mot Frölunda. Märks så oerhört jävla tydligt att hela det här spektaklet har blivit en gigantisk mental börda...sitter så löjligt mycket i huvet så det inte är sant. Idag fanns kämpaglöden där från början men försvann precis efter vårt bortdömda mål, sen var det virrpannor och stillastående på ALLA. Tog 2 perioder innan vi ryckte upp oss - för visso mycket tack vare att LHF backade hemåt.

Nä usch, varför,varför,varför skall det gå så här jävla uselt för? Har vi tagit ledning i någon match hittils egentligen den här säsongen? Känns som vi hamnar i underläge så satans jävla fort i matcherna och sen är det rejäl uppförsbacke.
Har även ditt tålamod börjat sina. Du som var så lugn och mena på att det skulle ordna sig.
Såg ju likadant ut ifjol och va det nu var du skrev :?:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DAHLBERG

Inlägg av DAHLBERG »

3dje perioden såg helt ok ut, NU KÖÖR VI!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Någon som vet hur det gick för Cehlin? Det var väl han som linkade av i tredje?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Fanfanfan.. Börjar bli riktig orolig nu. Är det här ett skämt eller? Bli totalt utspelade i två perioder (vad jag förstått det som, då jag ej såg matchen)? Nu början Aftonhoran svina sig också. Usch, mår fan psykiskt dåligt. Klart alla råttor ska äckla sig också. Vi är sämst i stan. Pinsamt.

Hur såg det ut idag, fanns det någon form av kämparglöd och offervilja?
Vad jag sett på highlights så ska ju Stefan ta på sig 0-1 och 0-2. Satan vad dåligt agerat. Sedan gör vi två skitmål. Men hur blev första målet? Jo, ett skott från ingenstans, inte från en massa snurr i hörnet. Kanske börja fundera lite nu Hardy?

Något måste göras. Någon måste agera. Vad och vem är bara frågan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Har även ditt tålamod börjat sina. Du som var så lugn och mena på att det skulle ordna sig.
Nu är du orättvis. Jag tycker dock det var oerhört mycket gnäll 2-3 matcher in i serien, vilket kändes en aning överdrivet. Efter kräftgången mot Solna så kanske du såg att jag inte heller var så positivt inställd längre...?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Nu är du orättvis. Jag tycker dock det var oerhört mycket gnäll 2-3 matcher in i serien, vilket kändes en aning överdrivet. Efter kräftgången mot Solna så kanske du såg att jag inte heller var så positivt inställd längre...?
Menar inget illa. Men förvånad över hur många som inte ser skillnader mot fjolåret.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Men förvånad över hur många som inte ser skillnader mot fjolåret.
Ja, nu är det väl inte så mycket att diskutera längre? Måste väl vara halvt blind om man inte ser någon skillnad mot förra året. Men tror fortfarande mycket är en mental grej. Laget borde vara så otroligt mycket bättre än vad de visat hittils, och det känner naturligtvis grabbarna också...då låser sig precis allt.

I vilket fall som helst så har vissa spelare helt klart extremt mycket att bevisa.
djmoden

Inlägg av djmoden »

Just nu spelar inte DIF Hockey, dom åker runt o tror dom är på Hawaii. Blir både ledsen och sur på hur dem spelar. Visst dem började inte specielt bra förra säsongen heller dom hade väl en 10 poäng eller nåt efter 6 matcher. Jag hoppas verkligen att Hardy gör nåt nu. Annars bli de ingen rolig vinter. Kan dem inte spela som dom gjorde i 3 perioden mott luleå i alla perioder. Känns samtidigt som alla som mött DIF nu har gått ut extra hårt, sedan matchen efter då torskar dem lätt. Sedan kan de ju ta ett tag för spelarna att spela ihop sig, de såg man ju förra säsongen. då kom dom igång rejält efter ca 35 omgångar. Men kom igen nu Hardy du kan bättre och alla spelare också. snart får ni ge tillbaka pengarna efter matchen för de är inte hockey man får se.

Till sist vill jag bara säga att jag hoppas Nilson kommer tillbaka nu och att Ragnarsson kan börja spela.

Kommer alltid stöta DIF även nu när de går skit, hoppas alla andra riktiga supportrar gör de me. Sluta bråka o slåss, är så djävla onödigt. ni förstör för djurgården och alla andra som älskar DIF

EDIT: Ny mening börjas med versal bokstav,DIF skrivs med versaler och namn skrivs med versaler//Mod
Mash

Inlägg av Mash »

Men en pinsam publiksiffra (5645) så tyckte jag vi fick till hyfsat tryck. Konferens gubbarna på övre aktivsittplats är för sköna :lol:

Om jag hade vetat matchen innan så hade jag endast betalt för tredje perioden, det var den enda som var härlig att se då grabbarna verkligen kämpade och höll puck. Matade på nio skott tills pucken gick in! Vi föll på mållinjen idag, ladda om, kom till Råsunda och slå råttorna! Sedan till Hovet på Tisdag se till att det blir vinst :)

Alltid Oavsett!
Skriv svar