Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010
-
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010
Öööörk...
Positivt dock att antagonisten färjestad ligger under med samma siffror i kaffeburken.
Positivt dock att antagonisten färjestad ligger under med samma siffror i kaffeburken.
Men det finns ingen här inne eller i hela hockeysverige som inte kan säga att vi behöver nått nytt på målvaktsfronten?
Vad gör en intelprocessor i en mac? mycket mer än den nånsin gjort i en PC
-
Widing är förstås en flopp såhär långt. Men vad ska man då säga om Boumedienne? Killen är ju både dum i huvet (på isen i alla fall) och helt värdelös.
Riddarn svajig. Men han har gjort EN riktig tavla såhär långt i år (andra målet i dag). Det är andra som svikit mer. Widing, Ekman, Boumedienne, Holmqvist, Printz, Otto, Ölvestad med flera.
Riddarn svajig. Men han har gjort EN riktig tavla såhär långt i år (andra målet i dag). Det är andra som svikit mer. Widing, Ekman, Boumedienne, Holmqvist, Printz, Otto, Ölvestad med flera.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Där åkte Tvn av... Var tänkt att jag skulle åka upp till Sthlm och se Timrå-matchen på tisdag men undrar fan om det är värt bensinpengarna. Så jävla dåligt har jag inte sett ett Elitserielag under hela min livstid. Helt seriöst så håller vi inte allsvensk klass! Usch blir äcklad när jag ser hur dessa vilsna kycklingar uppträder med Djurgårdströjor på sig. Hardy står med armarna i kors och jag börjar undra på om han överhuvudtaget har en framtid i klubben. Därför ska man ALDRIG skriva långtidskontrakt. Spelarna och tränarna pissar på fansen värre än någonsin.
Får vi inte se en värvning inom de närmsta dagarna eller i alla fall ett uttalande om att en är på väg så kommer jag bojkotta Djurgården helt inom den närmsta framtiden samt överväga att aldrig någonsin betala ytterligare medlemskap. Är det detta som pengarna spenderas på så kan det fan vara. Boumedienne är som väntat ett skämt om man nu ska se honom som ersättare till Kyle. Alko-Riddarn skämmer fullständigt ut sig och Tjärna ser liksom stora delar av förra säsongen ut som ett långsamt fettokylskåp. Det är ju ett så äckligt fuskbygge att jag börjar undra om ledningen har sniffat lim under hela sommaren.
Ni som sa att det skulle ordna sig inför säsongen trots att vi inte ersatt ett enda nyförvärv måste känna er jävligt dumma nu. Ni som sa att Hardy vet vad han gör. Ni som påstod att Riddarn är seriös nog att ersätta Wesslau. Har jag rätt?
Vi är sämre än åren med spelare som Liwing, Mattsson och Pelle Eklund, Nu har vi ingen Linkan som kan rädda oss heller. Känner lukten av kvalserien starkare än någonsin. Satan vad ont det gör!
Får vi inte se en värvning inom de närmsta dagarna eller i alla fall ett uttalande om att en är på väg så kommer jag bojkotta Djurgården helt inom den närmsta framtiden samt överväga att aldrig någonsin betala ytterligare medlemskap. Är det detta som pengarna spenderas på så kan det fan vara. Boumedienne är som väntat ett skämt om man nu ska se honom som ersättare till Kyle. Alko-Riddarn skämmer fullständigt ut sig och Tjärna ser liksom stora delar av förra säsongen ut som ett långsamt fettokylskåp. Det är ju ett så äckligt fuskbygge att jag börjar undra om ledningen har sniffat lim under hela sommaren.
Ni som sa att det skulle ordna sig inför säsongen trots att vi inte ersatt ett enda nyförvärv måste känna er jävligt dumma nu. Ni som sa att Hardy vet vad han gör. Ni som påstod att Riddarn är seriös nog att ersätta Wesslau. Har jag rätt?
Vi är sämre än åren med spelare som Liwing, Mattsson och Pelle Eklund, Nu har vi ingen Linkan som kan rädda oss heller. Känner lukten av kvalserien starkare än någonsin. Satan vad ont det gör!
100% DJURGÅRDSJ***L
"men jag tänker sluta kämpa för ett lag som inte kämpar för oss! Nu skiter jag i den här hockeysäsongen.. "
Varför går de så trögt är de många som vill veta.. Bara för att Ragge är borta är en orsak men inte hela. Vi har tappat många spelare och ibland har man tur och får igång det direkt men för oss så har vi inte fått ihop det alls förrutom i matchen mot jesus.
En till förklaring är PP har inte sett bra ut.. Där saknar vi Ragge och Nilson.
Jag är inte orolig för att vi hamnar där vi ligger för de här vänder vi, och med vi menar jag ledare spelare och vi fans! Stå upp nu för fan
Varför går de så trögt är de många som vill veta.. Bara för att Ragge är borta är en orsak men inte hela. Vi har tappat många spelare och ibland har man tur och får igång det direkt men för oss så har vi inte fått ihop det alls förrutom i matchen mot jesus.
En till förklaring är PP har inte sett bra ut.. Där saknar vi Ragge och Nilson.
Jag är inte orolig för att vi hamnar där vi ligger för de här vänder vi, och med vi menar jag ledare spelare och vi fans! Stå upp nu för fan
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
sitter på hovet just nu. Jävlar vad bra DIF är måste jag säga!
DIF!
Vi behöver en ny målvakt. tror att anledningen till att backarna agerar mer som kycklingar än hockeyspelare kan delvis förklaras med att de inte litar på sin målvakt. Med en bra målvakt är försvararna mer avslappnade och vågar göra det lilla extra.
Man lever bara en gång...
Såklart det inte är kul när det är bra.. men säger som jag har sagt i inlägg lite här och där... (säger näsan likadant nu) Man stöjder om man inte ger upp som supporter och jag personligen tycker alltid om att se djurgården spela oavsett! Jag gillar hockey! det är min sport! Sen har jag olika grader på hur kul det är just NU.
- diftobbe89
Djurgårn är som fast klistrade i sargerna och jag bli helt cp förbannad på de, hur många gånger åker inte den där förbannade femman Kempe - Eklund - Tim som ett par svin runt sargerna men får inte ut ett skit av de, bara snurra, tappa puck och då är man redan dödströtta så åker man och byter, GÅ PÅ MÅL FÖR I HELVETE
Sen verkar ju Hardy inte fatta ett skit längre, tråkigt
Sen kan även jag intyga nu att vi har helt klart Elitseriens absolut sämsta målvakter, ne bli det slutspel i år bli jag riktigt glad.!
Sen verkar ju Hardy inte fatta ett skit längre, tråkigt
Sen kan även jag intyga nu att vi har helt klart Elitseriens absolut sämsta målvakter, ne bli det slutspel i år bli jag riktigt glad.!
Spela fult
Röda tröjorna?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tyvärr, vi är synade och bluffen är enormt pinsam.
Övertron på egna junisar och några fatala idiotvärvningar visar sig nu. Vi står med brallorna nere och ingen vet vad vi ska ta oss till med vårt sönderlästa och primitiva spel.
Ölve, var är du? Ser tyvärr ut som säsongerna före 09/10.
Brodin, Cehlin, Norman, sliter som djur men är väldigt begränsade i sitt spel.
O Eklund, spelar som vanligt, glöm ett par matcher i slutspelet, det var tydligen bara ett dödsryck.
Boumedienne, nu fattar jag varför vi vann dragkampen om denna back.
Widing, kommer att spela bra endast om laget hittar fjolårsformen. Skapar inget eget.
Ekman, se Widings beskrivning. Mycket begränsad spelare.
Otto, ser inte ut att hinna med längre, helt ur slag.
Riddarn, klarar inte av förstaspaden. En god 2:a målis.
Kempe, det såg löjligt ut när du fäktades och slet mot Janne S. Han stod bara och tyckte du var besvärlig. Köp ett gymkort.
Kruger, Tim, Tjärna, Fimpen åker nog runt och funderar på vad fan som hänt, nyss uppvaknade ur fjolårets törnrosasömn.
Nej, nu börjar sågen bli slö. Dags för mig att börja inse att jag gått på årets bluff. Jag trodde nämligen på en lång och framgångsrik säsong. Just nu är vi på väg mot ett praktfiasko utifrån de högt ställda målen.
Sanningen är den att:
- Ante, Josef, Mackan, Ragge, Wesslau, Timmy, Kyle har försvunnit
Jag har på något jävla sätt lyckats ituta mig att vi ersatt dem. Klart som fan att det ser ut som det gör när man väl tänker efter.
Övertron på egna junisar och några fatala idiotvärvningar visar sig nu. Vi står med brallorna nere och ingen vet vad vi ska ta oss till med vårt sönderlästa och primitiva spel.
Ölve, var är du? Ser tyvärr ut som säsongerna före 09/10.
Brodin, Cehlin, Norman, sliter som djur men är väldigt begränsade i sitt spel.
O Eklund, spelar som vanligt, glöm ett par matcher i slutspelet, det var tydligen bara ett dödsryck.
Boumedienne, nu fattar jag varför vi vann dragkampen om denna back.
Widing, kommer att spela bra endast om laget hittar fjolårsformen. Skapar inget eget.
Ekman, se Widings beskrivning. Mycket begränsad spelare.
Otto, ser inte ut att hinna med längre, helt ur slag.
Riddarn, klarar inte av förstaspaden. En god 2:a målis.
Kempe, det såg löjligt ut när du fäktades och slet mot Janne S. Han stod bara och tyckte du var besvärlig. Köp ett gymkort.
Kruger, Tim, Tjärna, Fimpen åker nog runt och funderar på vad fan som hänt, nyss uppvaknade ur fjolårets törnrosasömn.
Nej, nu börjar sågen bli slö. Dags för mig att börja inse att jag gått på årets bluff. Jag trodde nämligen på en lång och framgångsrik säsong. Just nu är vi på väg mot ett praktfiasko utifrån de högt ställda målen.
Sanningen är den att:
- Ante, Josef, Mackan, Ragge, Wesslau, Timmy, Kyle har försvunnit
Jag har på något jävla sätt lyckats ituta mig att vi ersatt dem. Klart som fan att det ser ut som det gör när man väl tänker efter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Raus skrev: Jag skulle fortfarande vilja påminna er om att HV71- som blev guldtippade av nästan varje expert&tränare- inte har tagit sin första trepoängare ännu.
Så det är fan inte bara vi som sitter i skiten.
Finns en liten detalj som skiljer, fånig kan tyckas (av okunniga)
HV vinner oftast skotten i sina matcher & är trots förluster & poängtapp det spelförande laget.
DIF är ett tomt skal, fint på utsidan men helt utan innehåll.
Får otäcka flashbacks från säsongen 2005/2006 då man drog en lättnadens suck vid varje landslagsuppehåll, en hel vecka utan stryk väntade.
Det var räddaren i nöden den säsongen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Boumedienne - Dålig på rören, dålig rörlighet, dålig speluppfattning.. Fanns det inget bättre på marknaden än just han?
Långa lagdelar är en stor förklaring. Forwards sätter inte ordentligt tryck som förra året, vilket gör att våra backar faller alldeles för tidigt. Vi spelar hög press som blir ingen press. Djurgårdens spel bygger på intensitet, har man inte den så ser det ut såhär. Tyvärr ser Hardy lika mätt ut som spelarna. In med mackan som kan sköta vårat PP så vi iaf slipper kvalserien. Jag är nöjd så!
-
Det här måste ju vara bottenrekord på hur dåligt man kan spela. Ändå ingen känslor, inga tecken på desperation. Jag skulle fan kunna offra en hel tandrad för att trenden skulle vända. Men dessa spelare har helt enkelt inget hjärta för det de gör överhuvudtaget. De bryr sig inte! Inte tränarna heller för de vet att de alltid oavsett hur det ser ut kommer få vara kvar. Likaså tänker spelarna då Hardy tydligen glömt bort hur man behandlar dåliga sådana. Förr var det fan bänken så fort en spelare slog ett par felpassar i rad. Nu kan Oscar Eklund och killarna i stort sett kasta in puckarna i eget mål utan att någon reagerar. Varför? Varför ger alla fan i allting för?
100% DJURGÅRDSJ***L