Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Inlägg av Kentta »

Sanwii skrev:Självklart gör det ont när det går så här dåligt för laget.. Tror att dom har hamnat i en jävla svacka och hoppas att idag är dagen dom tar sig ur det. Det är fasiken sorgligt att se grabbarna såhär. Men det är ingen anledning till att sluta till på den här matchen lr andra matcher. Man ska stå bakom djurgården i vått och i torrt. Dessutom är man Djurgårn tills man dör. Så nej ta med fasiken. Ryck upp er .. blir knappast bättre för att fansen deppar / Sandra.
Varför i helvete ska publiken vara så jävla glada jämt när spelarna knappt orkar åka en meter fast dom tjänar 200k i månaden? En stor gåta för mig.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Acke83 skrev:Snart lossnar det ska ni se
Om vi får in ett par spelintelligenta tvåvägsforwards där åtminstone en av dem är riktigt duktig på att spela center och får tillbaks våra skadade backar, ja då kan det mycket väl lossna.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:Efter 10 matcher brukar man kunna se en första trend vart åt det lutar, 4 omgångar kvar (+ 2 per)
Orkar inte bli arg längre, mer ledsen över att vi faktiskt kanske inte är bättre än så här.
Fuskbygget DIF 2010/2011 är på väg att bli pinsamt avslöjat.
En matchotränad Lassen & en halvskadad Ragge kommer inte vända detta.

Det är alltid minst ett lag som floppar hårt varje säsong.
Första 6 omgångarna är DIF i ohotad ledning i den mindre glamorösa tabellen
Så sant. Detta är ett fuskbygge. Tänk att vi ratat Linkan och Tellan för Widing och Riddarn.
Bara 2 i raden av idiotiska beslut inför denna säsong.
Högmod går före fall.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hur man kan ge en spelare som Widing 300 000 i månaden är för mig helt sjukt. För dom pengarna ska han kunna avgöra matcher som denna.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Linjemän aka "vi släpper aldrig pucken" aka "vi blåser även fast pucken är inne i zonen".. allt är fan uruselt idag.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Efter 10 matcher brukar man kunna se en första trend vart åt det lutar, 4 omgångar kvar (+ 2 per)
Orkar inte bli arg längre, mer ledsen över att vi faktiskt kanske inte är bättre än så här.

Så sant. Detta är ett fuskbygge. Tänk att vi ratat Linkan och Tellan för Widing och Riddarn.
Högmod går före fall.
Att rata Tellan för Riddarn är rätt beslut. Tellqvist spelar en ålderdomlig stil och är inte en speciellt effektiv målvakt i konkurrens med moderna målvakter. I bästa fall skulle Tellqvist vara ungefär lika bra som Ridderwall, till ett högre pris. Widing är en felvärvning enligt mig. En tekniskt bra men inte speciellt mångdimensionell spelare vilket betyder att om han inte gör mål så är han praktiskt taget oanvändbar. Brembergs effekt på laget har vi sett, han har pucken och 19 killar tittar på. Att låta honom gå till ett annat lag är rätt beslut. Det jag inte kan förstå är hur de kan underlåta att ersätta de spelbärande pjäserna som vi förlorade (Nilson och Engqvist), eller som det verkar, ha satsat på att en kombination av juniorer (Norman, Krüger, även om han precis passerat junioråldern) och ytterforwards som ska spela i en något ovan position (Eklund, Ekman) ska täcka upp för de gapande hål som uppstått i mitten av banan.

Och javisst, backsidan är tunn. Men den ser i grunden inte dumt ihopsatt ut. Det gör däremot vår forwardsbesättning.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Blir att inrikta sig på att undvika kvalserien i år. Detta är så dåligt så jag tror jag skall spy.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Som ovan nämnt så är det inte backsidan som fallerar idag, backarna spelar helt ok trots omständigheterna. Problemet är forwardsen, tycker Hardy har satt ihop det helt fel..

Edit; Innan vi börjar tjöta om kvalserien måste vi komma ihåg att två av målen, dvs alla insläppta är Ridderwall ansvarig för, om han hade haft en bra dag och vi hade haft lite tur skulle det istället stått 1-0 till oss!
Senast redigerad av Kentta den 2010-09-30 19:13:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ritterwand skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Högmod går före fall.
Att rata Tellan för Riddarn är rätt beslut. Tellqvist spelar en ålderdomlig stil och är inte en speciellt effektiv målvakt i konkurrens med moderna målvakter. I bästa fall skulle Tellqvist vara ungefär lika bra som Ridderwall, till ett högre pris. Widing är en felvärvning enligt mig. En tekniskt bra men inte speciellt mångdimensionell spelare vilket betyder att om han inte gör mål så är han praktiskt taget oanvändbar. Brembergs effekt på laget har vi sett, han har pucken och 19 killar tittar på. Att låta honom gå till ett annat lag är rätt beslut. Det jag inte kan förstå är hur de kan underlåta att ersätta de spelbärande pjäserna som vi förlorade (Nilson och Engqvist), eller som det verkar, ha satsat på att en kombination av juniorer (Norman, Krüger, även om han precis passerat junioråldern) och ytterforwards som ska spela i en något ovan position (Eklund, Ekman) ska täcka upp för de gapande hål som uppstått i mitten av banan.

Och javisst, backsidan är tunn. Men den ser i grunden inte dumt ihopsatt ut. Det gör däremot vår forwardsbesättning.
Backsidan är både tunn och dålig. Inte många uppspel går rätt och i egen zon väger vi för lätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Efter halva matchen är spelad är det 7 - 22 i skott till Luleå. Oroad är bara förnamnet. Naivt att vänta på Ragnarsson och gå in i en ny säsong utan en nyckelback.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

AVGÅ ALLA!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja, det är nog kanske så att det inte är bättre än så här i år. Det ser så jävla segt ut att det är komsikt. 6-19 i skott och 0-2 i mål efter halva matchen. Det talar sitt tydliga språk om hur det ser ut just nu. Det är mig en sorg. naturligtvis håller jag på Djurgården alltid, men jag sörjer också. Fan vad olidligt.
Hur kan de börja åka snabbare skridskor? Har de övertränats under försäsongen så till den grad att samtliga lider av telefonstolpsbenssyndromet?!

EDIT: och där kom spiken i kistan. 0-3.
Senast redigerad av Magnutz den 2010-09-30 19:21:06, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

BomBom e korkad nog och går ner långt i anfallszon, sen byter han, smarta jävla dumhuve. FAN VAD JAG HATAR LIVET. AVGÅ JÄRLAN!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

ser ut som om Tim, Kempe och Eklund är bänkade.

Edit: Uppenbarligen var Kempe på planen i några sekunder iaf =)
Senast redigerad av crike den 2010-09-30 19:23:08, redigerad totalt 1 gånger.
YNWA

Inlägg av YNWA »

VAD FAN GÖR DOM? Bom bom din jävla idiot!
Skriv svar