Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Inlägg av Mäklaren »

Tre poäng idag är tamigfan ett måste. Annars är vi rejält nere i skiten och får väldigt svårt att resa oss. Trots vår horribla backsida så anser jag att vi ska vara ett topplag om Ragge kommer tillbaka och då ska vi bara vinna en sån här match. Å andra sidan finns det bara ett lag i Sverige som kan förlora 100 matcher i rad och det är DIF, bevisligen från andra säsonger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Tar för givet att kvällens intro består av att spelare efter spelare greppar mikrofonen
och ber om ursäkt för genomklappningen mot horungarna.
OrmstaDIF

Inlägg av OrmstaDIF »

Caveman skrev:I dag viker jag in hovarna och stannar hemma, dels är jag förkyld (får erkänna att jag hade kunnat trotsa min förkylning & gå på matchen om den rätta viljan fanns), sedan så är jag så jävla upprörd efter fiaskot mot sålna aik att det kanske är lika bra att jag stannar hemma, jag har en hel del att säga vårt hockeylag, men jag skulle nog inte kunna framföra min kritik på ett lugnt & sansat sätt...

DIF-Luleå 1-7

Printz gör fyra poäng i matchen 1 mål & 3 assist, allt åt Luleå.
Holmqvist går inte in först i en endaste närkamp (skulle han kunna offra en arm för DIF, HaHA).
Nej, jag orkar inte dra upp alla spelare.
Cehlin-Norman-Brodin jobbar varje byte och är återigen bäst i DIF.
Vem fan är inte upprörd? Jag mår fysiskt dåligt varje sekund jag tänker på matchen i tisdags. Men det som skedde på läktaren var fan värre än på planen. Hur FAN kan man gå innan matchen är slut? Patetiskt. Vi har tydligen 70% medgångare i klacken, så jag gissar på att klacken idag kommer bestå av några hundra. Jag vet iallafall att jag kommer att vara en av dem.

Djurgår'n, VI GER ALDRIG UPP! Eller?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Finns verkligen lättare lag att bryta trender mot än luleå. Dock tror och hoppas jag att vi inte förlorar 5(!) raka matcher. Det ska inte finnas på kartan.

Tippar 5-3 efter full tid. 5:an görs i öppen bur av Falk.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Nyckel i matchen blir om vi lyckas klara den höga forchecking som Luleå likt alla andra lag kommer sätta på våra backar. Kommer vi förbi den gång på gång kan många 3-2 och 2-1 situationer uppstå. Visa var skåpet ska stå nu DIF!!!!! Kör över bönderna
Djurgårdens IF
alext

Inlägg av alext »

OrmstaDIF skrev:
Vem fan är inte upprörd? Jag mår fysiskt dåligt varje sekund jag tänker på matchen i tisdags. Men det som skedde på läktaren var fan värre än på planen. Hur FAN kan man gå innan matchen är slut? Patetiskt. Vi har tydligen 70% medgångare i klacken, så jag gissar på att klacken idag kommer bestå av några hundra. Jag vet iallafall att jag kommer att vara en av dem.

Är jag en medgångssupporter för att jag inte klarar av att se mitt älskade DIF få spö (på alla plan) utav det jag hatar mest? Jag gick vid 5-2 målet, jag kunde inte stå kvar. Men kom inte och kalla mig för medgångare.

Vaknade idag med feber, fortfarande ingen röst sen i tisdags. Ser verkligen fram emot att ta mig in till hovet och bevittna torsken ikväll :roll:

Närå, tillsammans mot tre poäng!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

OrmstaDIF skrev:
Caveman skrev:I dag viker jag in hovarna och stannar hemma, dels är jag förkyld (får erkänna att jag hade kunnat trotsa min förkylning & gå på matchen om den rätta viljan fanns), sedan så är jag så jävla upprörd efter fiaskot mot sålna aik att det kanske är lika bra att jag stannar hemma, jag har en hel del att säga vårt hockeylag, men jag skulle nog inte kunna framföra min kritik på ett lugnt & sansat sätt...

DIF-Luleå 1-7

Printz gör fyra poäng i matchen 1 mål & 3 assist, allt åt Luleå.
Holmqvist går inte in först i en endaste närkamp (skulle han kunna offra en arm för DIF, HaHA).
Nej, jag orkar inte dra upp alla spelare.
Cehlin-Norman-Brodin jobbar varje byte och är återigen bäst i DIF.

NEJ, det var inte värre.
OrmstaDIF

Inlägg av OrmstaDIF »

alext skrev: Är jag en medgångssupporter för att jag inte klarar av att se mitt älskade DIF få spö (på alla plan) utav det jag hatar mest? Jag gick vid 5-2 målet, jag kunde inte stå kvar. Men kom inte och kalla mig för medgångare.

Vaknade idag med feber, fortfarande ingen röst sen i tisdags. Ser verkligen fram emot att ta mig in till hovet och bevittna torsken ikväll :roll:

Närå, tillsammans mot tre poäng!
Jag vet inte, jag förstår alla som mådde skit. Men jag förstår inte hur det hjälper att bara dra. Inte hjälper det DIF och inte förmedlar det vad jag tycker att vi står för.

Men skitsamma, det här har aldrig existerat.

Håller med om din sista mening. Framåt, tillsammans förfan!
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Helt otroligt dålig match i tisdags och alla mår vi dåligt efter att ha bevittnat skiten. Men nu gäller det att ta nya tag. Liksom alla klagar på att spelarna inte ger gärnet, nu är det dags att visa spelarna hur fan man ger gärnet från läktarna. Visa att vi fan aldrig viker ner oss. Att stanna hemma löser inga som helst problem. Idag vill jag att vi visar vilka som har landets bästa hockeypublik, även i motgång. Idag ska vi ge allt för att skapa en mental stämning. Om vi såväl ligger under med 5-0 så ska vi stå kvar och stötta laget. Då kan man i alla fall gå ifrån matchen rakryggad och veta att vi från läktaren gjorde allt vi kunnat för att stödja laget vi älskar. Ger vi gärnet från läktarna så måste det smitta av sig på spelarna, vi vet alla att dem kan så jävla mycket bättre då vi såg det inte minst förra säsongen. Så nu är det dags att lyfta sig, båda på läktarna och för spelarna på planen. Men spelarna lyfter sig knappast av att folk stannar hemma i protest.

ALLTID - OAVSETT, två ord som används flitigt, men idag får vi se vilka som lever upp till dem...
You and I are gonna live forever!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Kan alla sluta att tjata om matchen i tisdags det börjar bli jävligt tröttsamt... Det är historia nu,bara ta nya tag. Håll er till tråden. Kom igen nu Djurgården!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Någon som vet fall Lassen kommer att spela ikväll?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Sticka hål i soppatanken på skotern, Lulle vilken jävla håla... usch!
FULL FART FRAMÅT!
Bild

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Dags för en uppryckning från spelarna och från oss. Jag kan ta en torsk ikväll. Dock kräver jag att vi spelar "bra" och spelarna kämpar för den vackraste av sköldar de har på bröstet.
Låt oss bara inte bli lika pinsamma som packet från sålna och ha 3000 pers i publiken, men vi ska inte heller förvänta oss fullsatt. Själv gav jag min biljett till en polare eftersom jag inte kan ikväll.

Mot ljusare tider. Döda skoterraggarna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

3 POINTS OR DIE
som man säger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fan vad kul med match igen, det tycker nog spelarna ocksa. Hoppas revanschlustan ar maximal. Nu kor vi.

3-2. Ekman, Widing, Brodin.
Skriv svar