Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:Nu när man läser detta blir man lite mer irriterad på Widing. Visst, gillar honom, men tycker man ska svara på frågor som "Hur många mål ska du göra för att göra skäl för lönen?". Istället låtsas man inte höra frågan och säger inget. Det är väldigt slappt intryck, och ger en bara bilden att han skiter i allting så länge lönen kommer in på kontot.
Äh, det där var ju bara stor komik. Tyckte det var störtskönt av Widing. Boork skall alltid försöka visa sig så jävla tuff och ställa "obekväma" frågor, han har liksom under 40 år gjort sig ett namn av det. Dessutom börjar jag tröttna på hans ständiga tjat om 3 saker (där förvisso 2 grejer verkligen stämmer men tröttsamt att höra samma jävla tugg år ut & år in):
1 ) Frölundas försvar
2) Per Ledin är den fegaste spelaren i ES
3) Nils Ekman är överskattad och feg

Han har haft något emot Nisse sen han körde över Lundqvist. Snacka om långsint?

...och på tal om Widing kommer det lossna för honom. Om inte nu så snart.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Personligen ser jag gärna att Nisse kör över ytterligare en målvakt inom en snar framtid.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Personligen ser jag gärna att Nisse kör över ytterligare en målvakt inom en snar framtid.
Ja, hade passat utmärkt under derbyt. Då hade han åtminstone visat lite känslor på isen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Remy Lebeau skrev:Nu när man läser detta blir man lite mer irriterad på Widing. Visst, gillar honom, men tycker man ska svara på frågor som "Hur många mål ska du göra för att göra skäl för lönen?". Istället låtsas man inte höra frågan och säger inget. Det är väldigt slappt intryck, och ger en bara bilden att han skiter i allting så länge lönen kommer in på kontot.
Äh, det där var ju bara stor komik. Tyckte det var störtskönt av Widing. Boork skall alltid försöka visa sig så jävla tuff och ställa "obekväma" frågor, han har liksom under 40 år gjort sig ett namn av det. Dessutom börjar jag tröttna på hans ständiga tjat om 3 saker (där förvisso 2 grejer verkligen stämmer men tröttsamt att höra samma jävla tugg år ut & år in):
1 ) Frölundas försvar

Du hoppade över den ohotade Ettan på "tjatlistan".
Momentum
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
1 ) Frölundas försvar

Du hoppade över den ohotade Ettan på "tjatlistan".
Momentum
Hahaha tänkte lägga till det i efterhand men orkade aldrig. Ja, Boork och hans eviga momentum. Gillar speciellt när han försöker slänga sig med termer han inte har full koll på vad de betyder, enbart för att låta intellektuell.... denna tidlöst episka Mr.Boork. På något sjukt sätt gillar jag dock den gamla räven!
DIF SÖDERMALM

Inlägg av DIF SÖDERMALM »

DIF kommer ge Nilson ett längre kontrakt(typ som NJ gjorde med Kovalchuk) dock inte 17 års kontrakt ha ha.
Då sprider man kostnaden på ett bra sätt + att Widing inte är kontrakterad för kommande säsong så då kan vi lägga hans lönepost på Nilson istället.

Gällande backarna så behövs en till...vem?nån som har några förslag el idéer ?så kan vi maila Janne järlefeltd och tipsa!

Kommentera gärna mitt inlägg i övrigt
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Klart som fan Nilson öppnar för att spela i en annan Elitserieklubb. Det är ett mycket smart sätt för att trissa upp priset och sätta press på DIF. Ett klassiskt sätt som till och med Ölvestad skule ta till om det behövdes tro mig. Snart dyker det förmodligen upp ett falskt rykte som spridits av herr agent om att Nilson är på väg till Hiv eller liknande. Jag är tämligen säker på att det blir DIF jag!
100% DJURGÅRDSJ***L
Brutus

Inlägg av Brutus »

Vill minnas att Boorken va tränare i Brynäs då debaclet med en borttappad lönespec för en viss transatlant uppdagades. Spelaren i fråga gick säsongen efter till HV!.... Där kan man snacka om överbetald! hahaha!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Brutus skrev:Vill minnas att Boorken va tränare i Brynäs då debaclet med en borttappad lönespec för en viss transatlant uppdagades. Spelaren i fråga gick säsongen efter till HV!.... Där kan man snacka om överbetald! hahaha!!!
Stämmer, för mig det var Nick Angells monsterlön på typ 340K eller nåt...

Aja, back to topic.
isolerad

Inlägg av isolerad »

-daniel- skrev:
isolerad skrev:
DIF_Soldier skrev:Nytt, lägre bud Marcus Nilson. Han utesluter inte spel i en annan Elitserieklubb om prislappen är för låg.
Det är så jäkla tråkigt att läsa sånt...

Hjälte ena säsongen för att i nästa överväga en annan klubb. Om han inte är felciterad så ska han fan inte hit.

Lägg pengarna på en back eller center istället.
Varför skall han spela mer eller mindre gratis för... jobbar du gratis? Ber så hemskt mycket om ursäkt om du är en ideellt arbetande person som inte tar ut ett rött öre i lön, men jag har en känsla av att så inte är fallet.
Jag kanske uttryckte mig lite hårt men var har jag sagt att han ska spela gratis?

Men ponera att Nilson har ett krav på 300k i månaden. Jag tycker inte det är rimligt att ställa sådana krav när man tidigare har tackat nej till ett lukrativt erbjudande. En normal arbetsgivare skulle aldrig tillåta det. Vi vill ha spelare som är motiverade att spela i DIF inte spelare som vill spela för pengar.

Om han nu känner att kontraktet inte duger trots att han vet att det är allt DIF har ekonomiskt utrymme till så tycker jag att han inte har här att göra. Han hade sin chans. He blew it! Då tycker jag pengarna är bättre investerade i en center eller back istället för att matcha Nilsons lönekrav.

Vi har spets i dagens trupp. Det vi behöver är spelare som tillåter spetspelarna att använda sin spets istället för att göra saker de är mindre bra på.

Kontentan är att klart Nilson är välkommen och att han är en förstärkning, men inte till vilket pris som helst. Och trots att jag givetvis förstår att Nilson vill tjäna pengar så hoppas jag att människor känner nån form av lojalitet.

Personligen hoppas jag på att han tackar ja till ett kontrakt över flera år, men att han tjänar mindre den här säsongen.
i
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Håller helt och fullt med "isolerad"! Det första året ska Mackan spela med en lön som främst är på Djurgårdens villkor. Och känner han för DIF gör han nog det också. För efter i år ska han självklart ha en lön i paritet med hans marknadsvärde.

Annars får han väl gå till fisklunda eller vilket plastlag som nu erbjuder mest.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Frågan är vad Ragge gör i det här läget. Om han känner att slutet är här bör han meddela detta till ledningen snarast eftersom att man hoppas så på honom. Det är inte bra att hålla laget på halster mycket längre. Tyvärr tror jag att Ragge spelat sin sista match.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mackan tog en chansning när han tackade nej till Djurgårdens "monsterbud" för att försöka i NHL igen. Faktumet är att hans chansning inte gick hem. Då får han helt enkelt stå sitt kast, om han nu verkligen är så mycket Djurgårdare som han säger. Väljer han att gå till någon annan elitserieklubb för att det finns fetare pengar med högre valörer där så är han ingen Järnkamin, det är inget påstående det är ett faktum. Dock så vill jag verkligen tro att han är det och skriver på nu i dagarna :P Men som jag tjatat om liksom Kalle och många andra här på forumet. Prio ett måste vara en back, det måste verkligen Järlan o grabbarna förstå. Har vi inte råd med en skicklig back(som kan sköta ett uppspel) OCH Nilson så är det bara att hålla tummarna att han skriver på något ettårskontrakt i tex Finland eller Schweiz. Jag skulle inte stå ut med att se både Mackan och Linkan i Hiv, men vi måste tänka på lagbygget först och främst. Sad but true!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-09-30 14:23:59, redigerad totalt 3 gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:Frågan är vad Ragge gör i det här läget. Om han känner att slutet är här bör han meddela detta till ledningen snarast eftersom att man hoppas så på honom. Det är inte bra att hålla laget på halster mycket längre. Tyvärr tror jag att Ragge spelat sin sista match.
Hemska tanke. Tyst. Sccchhh.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Se bara till att få hem Mackan nu för i helve*e! Vi behöver en injektion.

Skulle därtill inte klara av att se ytterligare en djurgårdare i fel lagdress i denna säsongs elitserie.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Låst