Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag tycker helt klart ölvestad och Nilson ska lira ihop!
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Nisse-Kruger-Widing
Kempe-Fimpen-Tjärnqvist
Brodin-Norman-Cehlin
Och Tim får hoppa in då och då
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Nisse-Kruger-Widing
Kempe-Fimpen-Tjärnqvist
Brodin-Norman-Cehlin
Så du lirar hellre Kempe än Tim? Jaja, alla får tycka som man vill!bastis7 skrev:Jag tycker helt klart ölvestad och Nilson ska lira ihop!
Ölvestad-Ottosson-Nilson
Nisse-Kruger-Widing
Kempe-Fimpen-Tjärnqvist
Brodin-Norman-Cehlin

- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nisse-Nilson-Widing
Ölvestad-Kruger-Tjärnqvist
Kempe-Ottosson-Cehlin
Brodin-Norman-Strömberg
Eriksson och Eklund är totalt värdelösa. Strömberg skulle göra ett mycket bättre jobb.
Kentta// Nilson är bäst som center.
Kempe-Ottosson-Cehlin
Brodin-Norman-Strömberg
Eriksson och Eklund är totalt värdelösa. Strömberg skulle göra ett mycket bättre jobb.
alskar_dif skrev:Nisse-Nilson-Widing
Kempe-Ottosson-Cehlin
Brodin-Norman-Strömberg
Ottosson i Tredje?!?! EHHH Vår bäste center ska väl få lite mer speltid
- alskar_dif
Är Ottosson bättre än Nilson? Nej. Är Ottosson bättre än Kruger? Nej.bastis7 skrev:alskar_dif skrev:Nisse-Nilson-Widing
Kempe-Ottosson-Cehlin
Brodin-Norman-Strömberg
Skärp dig.
alskar_dif skrev:Är Ottosson bättre än Nilson? Nej. Är Ottosson bättre än Kruger? Nej.bastis7 skrev:alskar_dif skrev:Nisse-Nilson-Widing
Kempe-Ottosson-Cehlin
Brodin-Norman-Strömberg
Skärp dig.
1. Nilson är mkt bättre som forward än center
2. ottosson är bättre defensivt än kruger
3. Lär dig hockey!
- alskar_dif
1: Fråga Wikegård..
2: Och Kruger är bättre offensivt.
3: Kasta inte berg i glashus.
alskar_dif skrev:1: Fråga Wikegård..
Men de backar vi har är det bättre med en defensiv center
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
alskar_dif skrev:Marcus Nilson? Ja om han tacklas och åker skridskor. Ska han spela som förra året platsar han inte.
Asså vem är du? Vare du som fuckin kasta(bengalen)? Brukar inte reagera såhär men först säger du att Nilson inte platsar om han spelar som han gjorde förra gången när han var poängkung och våran klart skickligaste spelare. SKulle han inte platsa i som det är nu Elitseriens överlag sämsta klubb(tillsammans med ssk möjligtvis). Sen snackar du en massa dryg dynga för att sedan hänvisa till Wikegård som om han är något helgon. Seriöst, jag gillar Wikegård men vad har han vunnit? Jag håller med dig om att Otto i nuläget inte förtjänar någonting. Sen pissar du på Tim samtidigt som du spelar en av de sämsta värvningarna på åratal(Kempe) i en tredjekedja. Dtörsta skämtet någon någonsin skrivit härinne? Sen kan du sluta dryga med folk härinne. Du kommer ingenstans med skitsnack! Gör om gör rätt...alskar_dif skrev:Nisse-Nilson-Widing
Kempe-Ottosson-Cehlin
Brodin-Norman-Strömberg
Jag utgår från att styrelsen lagt undan lite flis som ska pröjsa en ny back. Om nu styrelsen även skulle få råd med Mackan så ser jag ett gyllene tillfälle att få igång Otto och Ölvestad igen. Samtidigt kanske vi kan få igång Ekman riktigt ordentligt med Mackan. Två gyllene möjligheter med andra ord! Jag skulle ändå spela:
Ekman - Ottosson - Nilson
Tjärnqvist - Krüger - Widing
Eriksson - Norman - Cehlin
Ölvestad - Falk - Brodin
Fimpen
Kempe
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-09-29 22:34:12, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Skulle gärna sätta ihop succélinan från ifjol, och sedan hitta lite kontinuitet i andrakedjan med Widing-Krüger-Ekman. Blir nog bra som fan till slut =)
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med våra nuvarande backar så kan vi lira:SirDIFalot skrev:Skulle gärna sätta ihop succélinan från ifjol, och sedan hitta lite kontinuitet i andrakedjan med Widing-Krüger-Ekman. Blir nog bra som fan till slut =)
Ovechkin - Crosby - Zetterberg
Iginla - Thornton - Afinogenov
Franzen - Marleau - Kane
Holmström - Smyth - Doan
Utan någon som helst framgång...
100% DJURGÅRDSJ***L
Vi får ett helt sinnessjukt anfall om Mackan kommer hem, alltså verkligen helt stört.
Hejar jag verkligen på samma lag som missade slutspel för två säsonger sedan?
Hejar jag verkligen på samma lag som missade slutspel för två säsonger sedan?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Trist med de som tycker att vi ska satsa på en back eller center (vem?) istället för Mackan som starkt bidrog till framgången i våras trots en ögoninflammation i slutet. Vem är egentligen centern eller backen som ni sätter före Mackan?
Kom ihåg att Green och grabbarna lär få kontrakt 

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Av den enkla anledning att vi sitter på många forwards redan, men egentligen bara en naturlig center av klass i Ottosson.
Vi måste bygga "ETT lag" inte bara plocka in "namn" som Real Madrid.
Nilson må vara en bra spelare, men behöver vi ha fler forwards?
Skall Nilson in bör en forward först försvinna och min röt ligger på Widing. 300k i månaden för väldigt lite.
En back och en smart naturlig center är ett måste annars kommer fuskbygget till lag få enorma problem att lyckas.
Vi måste bygga "ETT lag" inte bara plocka in "namn" som Real Madrid.
Nilson må vara en bra spelare, men behöver vi ha fler forwards?
Skall Nilson in bör en forward först försvinna och min röt ligger på Widing. 300k i månaden för väldigt lite.
En back och en smart naturlig center är ett måste annars kommer fuskbygget till lag få enorma problem att lyckas.
- SirDIFalot
Mycket bra skrivet Kall-el. Blir djupt oroad. Men jag hoppas ändå starkt på Mackan till DIF. Av den enkla anledningen att han håller högsta elitserieklass och förmodligen spelar för en låg lön sett till hans prestation just nu.
Ställer helt enkelt mitt hopp till att antingen Krüger eller Ekman ska få kontinuitet på centerplatsen och utvecklas i den riktningen vi hoppas. Kanske även ta upp Falk. Tror att Fimpen håller där i en fjärdelina, men inte mer än så. Norman får fortsätta köra på.
Det är liksom för sent på något sätt känns det som, skulle gärna skippat att värva Kempe och tagit en center. Alla dagar i veckan.
Backsidan är som sagt svag och ställer mitt hopp till Staffan eller att vi tar in någon transatlantisk back som så är van att bli forecheckad som fan när han ska sköta uppspelen.
Ställer helt enkelt mitt hopp till att antingen Krüger eller Ekman ska få kontinuitet på centerplatsen och utvecklas i den riktningen vi hoppas. Kanske även ta upp Falk. Tror att Fimpen håller där i en fjärdelina, men inte mer än så. Norman får fortsätta köra på.
Det är liksom för sent på något sätt känns det som, skulle gärna skippat att värva Kempe och tagit en center. Alla dagar i veckan.
Backsidan är som sagt svag och ställer mitt hopp till Staffan eller att vi tar in någon transatlantisk back som så är van att bli forecheckad som fan när han ska sköta uppspelen.
Expert.