Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Det jag inte kan förstå är att man år efter år envisas med att gå in med ett ''oskrivet kort'' till målvaktssida. Värva Tellan på långtidskontrakt för fan så det blir någon ordning och kontinuitet längst bak!
Som Frölunda tänkte med Honken?

Skämt åsido, så finns det ju både för och nackdelar med både hemvändare och långtidskontrakt.
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

easer90 skrev:
Mash skrev:Vad fan är det med er som är där ?! Vad hände med känslan i premiären, ligger under med ett 0-1, vi slutar inte sjunga, det kommer 0-2, vi slutar inte sjunga, det kommer 1-2, vi höjer våra röster. Det kommer 2-2, vi höjer våra röster ännu mer och till sist kommer det 3-2 och vi fullkomligt exploderar och stöttar laget! Vad hände med den känslan?
Det var så även igår... Det kom 2 skitmål för aik och vi fortsatte att sjunga om än lite lågt. Sen kom 2-1 snabbt och vi sjöng högre, sen kom även 2-2 och det exploderade sen slutade Djurgården spela.... och då slutade vi sjunga.

Jo jag hörde att det exploderade vid 2-2, men efter 3-2 så tystnade hela skiten... Samma resultat var det i någon semifinal mot LHC, ligger under med 0-2 och kommer tillbaka och vänder till 3-2. Den känslan är totalt väck, har vi klackturister?

Även jag blev klart förbannad när skitmålen kom för gnaget (om inte mer förbannad med Printz drömpass) men inte gav jag upp hoppet, jag vet att DIF kan vända vilka siffror de vill, bara dom kämpar och har vårat stöd. Igår fanns inget av det... Bengalen har nog något att göra med det hela :(
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AMMC »

Mash skrev:
easer90 skrev:
Mash skrev:Vad fan är det med er som är där ?! Vad hände med känslan i premiären, ligger under med ett 0-1, vi slutar inte sjunga, det kommer 0-2, vi slutar inte sjunga, det kommer 1-2, vi höjer våra röster. Det kommer 2-2, vi höjer våra röster ännu mer och till sist kommer det 3-2 och vi fullkomligt exploderar och stöttar laget! Vad hände med den känslan?
Det var så även igår... Det kom 2 skitmål för aik och vi fortsatte att sjunga om än lite lågt. Sen kom 2-1 snabbt och vi sjöng högre, sen kom även 2-2 och det exploderade sen slutade Djurgården spela.... och då slutade vi sjunga.

Jo jag hörde att det exploderade vid 2-2, men efter 3-2 så tystnade hela skiten... Samma resultat var det i någon semifinal mot LHC, ligger under med 0-2 och kommer tillbaka och vänder till 3-2. Den känslan är totalt väck, har vi klackturister?

Även jag blev klart förbannad när skitmålen kom för gnaget (om inte mer förbannad med Printz drömpass) men inte gav jag upp hoppet, jag vet att DIF kan vända vilka siffror de vill, bara dom kämpar och har vårat stöd. Igår fanns inget av det... Bengalen har nog något att göra med det hela :(
Förstår du skillnaden mellan att vi ligger under och att laget viker ner sig fullständigt?

Att du tror att bengalen påverkade prestationen är bara helt galet, har du sådana vanföreställningar tycker jag att du borde söka professionell hjälp.
Mash

Inlägg av Mash »

Förstår du skillnaden mellan att vi ligger under och att laget viker ner sig fullständigt?

Att du tror att bengalen påverkade prestationen är bara helt galet, har du sådana vanföreställningar tycker jag att du borde söka professionell hjälp.
När en bengal läggs brevid dig så blir du säkert nervös och börjar tänka på det istället för annat? Jag funderar bara, vet inte hur dom andra tänker.

Jag förstår skillnaden mellan att vi ligger under och att laget viker ner sig, men se det såhär. När vek laget ner sig? Jo när klacken slutade sjunga och började lyssna på råttorna istället. Vi stöttar laget och dom ger tillbaka något (vinster). Det är så jag ser det, laget ''lever'' på vårat stöd :)
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mash skrev:
När en bengal läggs brevid dig så blir du säkert nervös och börjar tänka på det istället för annat? Jag funderar bara, vet inte hur dom andra tänker.
Jag har haft bengaler i närheten av mig fler gånger än jag kan komma ihåg, däremot har jag aldrig blivit nervös pga det. Det såg heller inte ut som att spelaren som plockade upp den och la den i båset var knäsvag direkt.

Kontentan är nog att sluta leta efter förklaringar som inte finns. Vi förlorade inte pga bristande läktarstöd, vi förlorade inte pga stök eller bråk. Vi förlorade pga att ett antal professionella ishockeyspelare inte gjorde sitt jobb. Det är oacceptabelt när det handlar om en av de viktigaste matcherna vi spelat på mycket länge. De svek oss, hur vi hanterar det är upp till var och en.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Mash skrev: Jo jag hörde att det exploderade vid 2-2, men efter 3-2 så tystnade hela skiten... Samma resultat var det i någon semifinal mot LHC, ligger under med 0-2 och kommer tillbaka och vänder till 3-2. Den känslan är totalt väck, har vi klackturister?
Snett framför mig "stod" en familj på mamma, pappa och två barn på 10-12 år. I klacken.. Såg inte någon av dom röra på munnen eller ens klappa någon gång. Vad fan gör dom där?
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Efter åtta år kravlar de upp, division1 sorkar från Solna och tvålar till oss!?
Jag finner inte ord… avgrundsdjupt hat bubblar inom mig.
Skammen, denna förlamande skammen…Bild

Så vi är tillbaka till att vara ett brödgäng?
Rundningskorn, som andra lag passar på att plocka tre säkra pinnar, möjligheten att dryga ut sin målskillnad?
Läktaren blir en skådeplats för förnedring, liknelser kan dras till Malmö.

Det är vi sådan här tillfällen som jag ser livet som en ändlös korridor… av stängda dörrar!

Bild
Blue Saints...
Mash

Inlägg av Mash »

lajjnus skrev:
Mash skrev: Jo jag hörde att det exploderade vid 2-2, men efter 3-2 så tystnade hela skiten... Samma resultat var det i någon semifinal mot LHC, ligger under med 0-2 och kommer tillbaka och vänder till 3-2. Den känslan är totalt väck, har vi klackturister?
Snett framför mig "stod" en familj på mamma, pappa och två barn på 10-12 år. I klacken.. Såg inte någon av dom röra på munnen eller ens klappa någon gång. Vad fan gör dom där?
Exakt, det är såna som inte ska stå i klacken. Står man i klacken så ska man sjunga och man representerar DIF! En klack plats köper man inte, den förtjänar man (hoppas ni förstår hur jag tänker)
Forza DIF

Inlägg av Forza DIF »

Så kan det gå när vissa spelare är ute och super 3 dagar före ett derby...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Forza DIF skrev:Så kan det gå när vissa spelare är ute och super 3 dagar före ett derby...
Det där är ju rätt överdrivet. Klart spelarna kan dra ut en kväll sådär. Bara det inte är dagen innan match är det inga problem för mig. Sen "är ute och super" kan ju innebära allt möjligt från tagit två bira och haft trevligt med polarna eller man kör ett Riddarn-race och super till man blir utslängd från krogen och vaknar upp på plattan 11:27.. Vilket jag inte tror spelarna har gjort. Vilka spelare skulle det här handlat om isf? Känns ju knappast som familjefarsorna Otto och Jimmie skulle gjort det. Det är ju dom som är mest under isen.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Tråkig förlust, men hoppas ändå att många tar sig till Hovet imorgon. Vi möter Luleå i grym form och laget behöver allt stöd det kan få. Sen som ni säger är det många som står i klacken men inte gör sitt jobb, väldigt tråkigt att det är så.

Sen vill jag bara påminna folk om att Fabriken kommer vara där och står ni vid dom då får ni leva med att flaggorna kommer upp. Jag själv är inte med i Fabriken men står där för stämningens skull och börjar bli trött på alla tratt som ställer sig runt där och sen gnäller. Folk som gnäller eller helt inte sjunger kan sätta sig på sittplats och ge plats åt folk som vill sjunga och heja fram DIF till seger istället!
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Alltså varför springer man rundor med rånarluva och hårband under en match? Sen verkade ha ju vara väldigt intresserad av matchen. Syftar på 100 kg polacken i AIK klacken.

Bara av att titta på klipp av AIK klacken - gör mig skakig och illamående - får mig att bli ännu mer stolt över att jag föddes till Gårdare och inget annat. Tack till mina föräldrar och tack till alla er som har hjälpt till att forma den supporterkultur vi har här. Det må gå upp och ner, vi må inte få med den stora delen av publiken, men fy helvete vad mycket bättre vi är än alla andra rent procentuellt.
Mash

Inlägg av Mash »

alskar_dif skrev:Alltså varför springer man rundor med rånarluva och hårband under en match? Sen verkade ha ju vara väldigt intresserad av matchen. Syftar på 100 kg polacken i AIK klacken.

Bara av att titta på klipp av AIK klacken - gör mig skakig och illamående - får mig att bli ännu mer stolt över att jag föddes till Gårdare och inget annat. Tack till mina föräldrar och tack till alla er som har hjälpt till att forma den supporterkultur vi har här. Det må gå upp och ner, vi må inte få med den stora delen av publiken, men fy helvete vad mycket bättre vi är än alla andra rent procentuellt.
Och fy helvete vad du har rätt! Kanske var det bra att råttorna vann igår annars hade väl globen slutat upp och ner... Revansch imorgon mot Luleå, fyll Hovet och stötta grabbarna!
Jag ska dit, ska du?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

alskar_dif skrev:Djurgårdare
tack!
DIF!
kalas