Okej, om man tror att man är världsmästare i en match mot brynäs. Men i ett derby som det har snackats om i veckor, månader. Jag kan inte få in det i min trånga skalle. Hur fan kan glida i ett derby? Hur fan kan man inte gå in i närkamperna.
Många av spelarna i det här laget har gett mig grymt mycket, men jag blir så besviken på uppträdandet igår. OK, om vi skulle ha krigat och ändå torskat. Men att vika ner sig så totalt som vissa gjorde är en gåta.
Visst att Widing är elitfostrad i brynäs där det är knäpptyst på läktarna, men han borde ju ändå kunna koppla bort det.
Och Ölvestad måste ju kunna tackla fler gånger än två.
Nu kanske jag är orättvis mot spelarna, men fan det är så det känns.
Spelarna i dagens DIF är dom bäst tränade någonsin. Man har bättre grundfysik än förra året. Så vad fan är problemet att kriga 60 minuter. Vi har, sett till spelare för spelare, fyra kedjor som är kompetenta. Det ska bara vara att gnugga tills man spyr.
MEN, vi håller inte pucken inom laget. Vi forcheckar inte. Backarna följer inte med upp i anfallen. Igår så var det så att två backar försvarade och tre forwards attackerade. Förra säsongen så försvarade FEM djurgårdsspelare och FEM djurgårdsspelare attackerade. Ottosson och Young guns försvarar och Eklund följer med upp i anfallen (Printz en gång men han prickade ju för fan långsidan med sitt avslut).
Dags för Hardy att göra rätt för sitt smeknamn snart.
Samtidigt så såg det lika illa ut mot Rögle förra året (1-3 torsk). Vi såg loja ut och kom inte till avslut. Fram till 10-15 omgången såg det ungefär så här dåligt ut. Dock tog vi ju en del poäng ändå med lite flax.
Jag tycker det känns uppenbart att krigarinstinkten inte finns där. Känns som en viss mättnad har smugit sig fram, eller snarare en övertro på att man inte behöver kämpa järnet för att vinna finns där.
Men ärligt talat så får man inte säga att ett derby bara är tre poäng som alla andra. För det är det inte. En vinst här hade gett fans och spelare så jävla mycket energi kommande matcher. Hur många blir vi nu mot Luleå till exempel. 5000-5500?[/quote]
Det har du självklart rätt i, nu möter vi dessutom ett Luleå med ordentliga vind i seglen.
Jag kan inte komma på någon spelare som har förtjänat en plats i laget i nästa match. Lämna W/O så vi åskådare slipper förnedringen av att se detta oengagerade lag glida runt och vänta på slutsignalen.
Behöver kanske inte ösa in juniorer eftersom vi måste få igång Ekman, Widing, Ölvestad med flera, med flera.. Om vi inte skickar ut Tim/Kempe-linan och kör in junisar där.
Men spela Cehlin-Norman-Brodin i förstakedjan och först i PP.
Cehlin-Norman-Brodin
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Ekman-Ottosson-Ölvestad
Söder - Fimpen - Strömberg
Sådär om jag får bestämma, det blir även för mycket tårta på tårta att ha Tjärnqvist och Ölvestad i samma kedja.
SirDIFalot skrev:Behöver kanske inte ösa in juniorer eftersom vi måste få igång Ekman, Widing, Ölvestad med flera, med flera.. Om vi inte skickar ut Tim/Kempe-linan och kör in junisar där.
Cehlin-Norman-Brodin
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Ekman-Ottosson-Ölvestad
Sådär om jag får bestämma, det blir även för mycket tårta på tårta att ha Tjärnqvist och Ölvestad i samma kedja.
Gör om och gör rätt!!!
Ekman - Otto - Ölve
Widing - Kruger - Tjärna
Kempe - Norman - Tim
Chelin - Fimpen - Brodin
SirDIFalot skrev:Behöver kanske inte ösa in juniorer eftersom vi måste få igång Ekman, Widing, Ölvestad med flera, med flera.. Om vi inte skickar ut Tim/Kempe-linan och kör in junisar där.
Cehlin-Norman-Brodin
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Ekman-Ottosson-Ölvestad
Gör om och gör rätt!!!
Ekman - Otto - Ölve
Widing - Kruger - Tjärna
Kempe - Norman - Tim
Chelin - Fimpen - Brodin
Första och andra femman spelar PP! Skulle det inte funka så SKA tredje femman spela PP
Vad har det med saken att göra? Vi pratar ju om att flytta upp de som levererat bäst fem första matcherna i förstakedjan och ge dessa mer speltid. Vad yrar du om?