Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Fricke »

Ännu värre. Man har inte gjort mer än två mål i en match sen premiären.

Printz avgör matchen med sin 300:e indianare i Djurgårdströjan. Maken till assist har jag aldrig sett
Biaas

Inlägg av Biaas »

Hur kunde detta hända? Pinsamt!

Tisdagen 28/9 2010-Miracle on ice.
henka83

Inlägg av henka83 »

Jockmaniac skrev:Vart är allas färtroende för Hardy nu? Alla verkar tro att han är någon slags Gudasänd frälsare, men han är faktiskt en människa. Dock tydligen en jävligt korkad människa då han lyckats sätta ihop det absolut sämsta vi har i en förstakedja. Håll i er nu för här kommer sågen:

Djurgårdens IF: Vi har visst tagit efter fotbollen. Ett gäng ryggradslösa legosoldater som spelar för plånboken. Nej tack! Gör om, gör rätt!

Jimmie Ölvestad: Mycket snack och lite verkstad. Älskar du DIF lika mycket som du säger, visa det då för helvete. Snacka i media är visst jävligt enkelt men maken till mättare spelare har jag aldrig sett.

Kristofer Ottosson: Herregud. Blir bara sämre och sämre hela tiden. Fortsätter du så här så kan du avsluta karriären i Bajen för Elitserieklass håller du inte i nuläget.

Oscar Eklund: Vem? A just det, aikaren som ser ut som en höna på isen. Nu kan vi äntligen officiellt utse dig till Djurgårdens sämsta back genom tiderna. Grattis! Som belöning så kan du få din tröja upphängd på skithuset när din tunga karriär i Korpen är över.

David Printz: Där fick vi beviset, karln är råtta. Ring anticimex omedelbart eller skicka honom till betongen. Usch, ingen ohyra i föreningen.

Canal+: En stor fet hyllning till ajk hela sändningen. Råttor i studion, inslag om råttor, intervjuer med bara råttor. När tar det slut!

Rövhålet som slängde in bengalen: Är du på riktigt? Snart på en anstalt nära dig!

Besviken är inte ordet, riktigt jävla förbannad är jag. Det kunde sett ut på vilket sätt som helst bara inte så här. Inte en jävel på isen beredd att betala priset. Ett gäng vilsna överbetalda mesar med mitt märke på bröstet pissar på allt det Djurgården står för, pissar på supportrarna. OCH bryr sig inte! Inte en jävel som slår sönder klubban mot en ajkares knäskål ens en gång. Vad är det för spelare med Djurgårdsemblem på tröjan? Det är iallafall inga Järnkaminer. Tyvärr så ser jag bara en utgång med det här laget i nuläget. Jag gillar det inte!

FAN
Tack för att jag slapp skriva. ALLT exakt ALLT det du säger här stämmer. Vi är sämre en gnaget!!! Även allt du säger om våra spelare stämmer, nästa gång jag kommer betygsätta någon är efter nästa derby, nu är det för fan upp till bevis.....................
Soulsic
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Soulsic »

Biaas skrev:Hur kunde detta hända? Pinsamt!

Tisdagen 28/9 2010-Miracle on ice.
Det kan hände för att spelarna tror att de är några jävla glidare som redan är klara för finalen.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Aik var bättre än oss ikväll, så enkelt är det. Imponerad av deras spel i stort. Krånglar inte till det utan spelar enkelt.
Nu har vi tre spelarna längst kanterna i varje anfall men ingen framför mål. Rent bedrövligt passningsspel stundtals.

Nej, vi behöver få in minst en back till. klart att offensiven inte funkar ordentligt när backarna står och kollar på utan att agera.

Det känns fel att hänga ut enskilda spelare då alla är ansvariga, och ingen kommer undan med godkänt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

ConZzz skrev:Vart är viljan?! Det är det stora frågetecknet. Brodin och sillen är de enda som visar känslor.
Finner inte ord i hur i helvete vissa i detta laget uppträder, Brodin 20år , ser ju nästan ut att va den ända spelaren som spelar med känslor och verkligen VILL något ! Dom här jävla överbetalda gammlingarna bara åker ju runt och känns sega/mätta

Det är som vanligt bara juniorerna som gör en godkänd insatts. Och sen är det synd om Ridderwall att behöva släppa in 5 puckar och folk vill bara lägga skiten på han, men enligt mig är försvarsspelet bra mycket sämre, ingen tajming i någonting !
Spela fult
degen

Inlägg av degen »

Så vissa säger så var AIK bra idag men det försvarar inte DIFs usla spel......
Djurgården
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Stockholmare skrev:Jävla horungar råttorna är! Hugg dem!
Pajas säger jag bara...
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tessan »

Illa illa illa... :roll:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

lefflan skrev:Nu skärper alla sig här inne... visst är det tungt men va fan det kommer bli bättre.. ha tålamod... glöm inte vilka vi är,träng bort det negativa å sluta å skriv saker som om allt redan är kört den här säsongen... Dom jag är mest besviken på ikväll är publiken... varför lämna? för att slippa bråk? nee knappast...
Näe, men det ska gälla spelarna också. Jag är mest besviken på spelarna, de verkade inte ens ha kommit till Globen, iaf inte mentalt.
Landberg
Kontakt:

Inlägg av Landberg »

Målvakterna då? Va, nån jävla skitkass idolrappare och en snabba cash-kille som lever på pappas meriter..

PINSAMT!
Vad gör en intelprocessor i en mac? mycket mer än den nånsin gjort i en PC
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

diftobbe89 skrev:
ConZzz skrev:Vart är viljan?! Det är det stora frågetecknet. Brodin och sillen är de enda som visar känslor.
Finner inte ord i hur i helvete vissa i detta laget uppträder, Brodin 20år , ser ju nästan ut att va den ända spelaren som spelar med känslor och verkligen VILL något ! Dom här jävla överbetalda gammlingarna bara åker ju runt och känns sega/mätta

Det är som vanligt bara juniorerna som gör en godkänd insatts. Och sen är det synd om Ridderwall att behöva släppa in 5 puckar och folk vill bara lägga skiten på han, men enligt mig är försvarsspelet bra mycket sämre, ingen tajming i någonting !
Ett exempel på deras ovilja är när Brodin får en tackling i ryggen och blir liggande. Då ska någon på gnagaren direkt!! Men det var verkligen ingen spelare som brydde sig. De får ju för fan stå upp för varandra!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vilken fest hörni!
Första derbyt på 8 år!
Vad skönt att aik äntligen är tillbaka!

DIF 2010 börjar lukta fuskbygge, med början längst bak.
Ingen kan väl på allvar tro att Lassens comeback kommer styra upp denna hönsgård till försvar?
(Ragge vet vi ju fortfarande inte om han nånsin spelar en Elitseriematch till)

Känner även en stank av 2005/2006.
Blir sittandes svarslös när jag försöker hitta potentiella 3poängare framöver.
Manglade av aik, vem tar vi då över 60min?

Alltid skönt att hänga ut enskilda spelare.
Ridderwall gör inga tabbar men räddar inte heller några svåra lägen.
Ekman försöker, men han har blivit lite äldre, lite långsammare, lite bekvämare.
Ottosson & Ölvestad blir utmanövrerade ner i hörnen som klena junisar……av aik!!!! Va faan!
Widing, serien har startat, lönen tickar in på kontot, när tänker du sätta igång & spela?
Boumedienne....hur fan tänkte vi här egentligen?
Kempe….hur fan tänkte vi här egentligen?

Hardy låter oss bara förlora 2 matcher i rad (2009-2010)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
M_or0t

Inlägg av M_or0t »

AIK - DIF, 5-2

Monteen står och småler i båset.

Fantastiskt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bara Brodin som far godkant i mina ogon. Kanske Cehlin ocksa.

Det kanns som att man skulle ha vant pa hela lagbygget. Istallet for att varva matta, dyra forwards...sa ser man till att ha en grym malvakt och sex stabila klassbackar. Sen kan man kora med billiga och hungriga juniorer framat.

Sanningen i detta nu ar att vi har en dyr och vacker (om an kass) forwardsuppsattning men total brist pa malvakter, backar och centrar. Vilket lagbygge...
Skriv svar