Årsmöte

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Ett stort tack till DIF Hockey som bjöd in oss supportrar till kvällens möte! Mer information från mötet kommer på DIF Hockey.se!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Är några större förändringar på G nu då? :D
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Det var snarare förklaringar till de förändringar som DIF Hockey redan redogjort för. Samt att det vaskades fram fräscha idéer!

Ett stort plus även till Järnkaminerna som har gjort ett suveränt jobb med DIF Hockey sedan säsongsavslutningen.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Du Don_t.. Kommer skorna att skickas ut snart.. har du nån koll på de?
Vet att de inte hör till ämnet men ändå..
MVH
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Killer Kennholt skrev:Du Don_t.. Kommer skorna att skickas ut snart.. har du nån koll på de?
Vet att de inte hör till ämnet men ändå..
MVH
De är försenade, men det har du säkert märkt. Tyvärr kunde de inte säga exakt när de kommer.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Stort tack till alla som var där också!!!

Om man någonsin ska dela upp folk i "kategorier" (vilket jag inte vill göra, men jag tror ni förstår) så kändes det som att alla "kategorier" var representerade, vilket jag tycker är mycket mycket bra!

Jag somnade med ett leende på läpparna!

8000 - Ja visst!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Är väl inget fel att dela upp folk i kategorier... Det är ju precis det folk tillhör.

Personligen är jag kluven i frågan, finns vissa som endast har glöden, men saknar kunnandet. De ska inte tillåtas få en framträdande roll, det kan blir förödande.

Men visst har alla rätt till att få sin röst hörd.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Lite intressant att du nämner det där med kunnandet, Jojje...

När hela texten kommit ut på difhockey.se och du läst igenom det, så hoppas jag innerligt att du förstår att kringförsäljningen inte är det viktigaste.

Det var verkligen många frågor som blev besvarade igår, men jag låter DIF Hockey själva skriva på hemsidan innan jag fortsätter argumentera :)

8000 - Absolut!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag vet redan allt som sades och även andra saker som du inte har en aning om och som jag inte får tala om här. Jag vidhåller dock att publiksnittet inte kommer att ändras märkvärt och det är slöseri med pengar och tid att fokusera så mycket på det.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Man måste ju ha målsättningen att växa verksamheten, dvs sälja mer prylar och fler biljetter.. Men visst, det kommer det bli svårt, och visst kommer alla andra problem vara kvar..
Kojak

Inlägg av Kojak »

Ritterwand,

Av ren nyfikenhet. Vilka andra problem menar du?
Kringförsäljningen? Där fick vi klart för oss att det hade blivit större problem om Djurgården skulle tagit över försäljningen på alla tre arenor (Globen, Hovet och Söderstadion).

Egen arena? Dyrt (DIF Hockey får till skillnad från alla andra klubbar ingen hjälp av kommunen). 100.000 kronor per match för att spela i Globen och Hovet är väl ändå billigare. Kommer det mycket folk betyder det ju mycket pengar till DIF, och gärna om många inhandlar sin dricka på sportbaren.

Nej, kom till matcherna så kommer intäkterna öka!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

* Detta är kanske inte möjligt, men hur vore det om man hade Korvgubbar som i pauserna stod utanför Globen och sålde korv. Dessa pengar skulle då gå rakt ner i DIFs fickor.....

Detta förusätter dock att publiken i pauserna kan lämna arenan.

När jag pratar om kringförsäljning menar jag alltså försäljningen på en arena inte tre. Då blir aparaten betydligt mindre och man behöver inte alls ha så mycket folk anställda...

"Nej, kom till matcherna så kommer intäkterna öka!"

Detta vet vi redan inte kommer att funka så det kan man lika gärna lägga ner. DIFs snitt ligger rätt cementerat runt 7500 personer och att på fullaste allvar tro att detta snitt magiskt skall öka över en natt då är man nog helt fel ute.

Lite märklig inställning att man vill vara kvar i Globen för att ha möjlighet att ta in mer folk. Vad fasen vi är ju inte i närheten av att komma upp i den kapacitet som Hovet har nu... Snacka om att gapa efter mycket....

Back to work...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

uppenbarligen är det för dyrt eftersom vi knappt går runt... Sen tjänar vi inga pengar som är värda att nämnas på sportbaren. 5% på försäljningen. Så om du köper en öl för 50 kr så får DIF hela 2:50:- kr.

Sen förstår jag inte varför vi måste ta över söderstadion också, även om det borde gå att tjäna bra med pengar på alkoholiserade bajare. :wink:

Sen kan man inte hänga läpp över att det kanske inte går runt nu (kringförsäljningen), man får väl se till att göra det... Kan inte vara allt för svårt med de priserna.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El,

Titta på siffrorna som presenterats lite varstans. 70% av de som går på hockey går 1 till 3 gånger per säsong. Skulle dessa välja att gå ytterligare en eller två matcher kommer det göra otroligt mycket för DIF Hockey ekonomiskt.

Även om provisionen är lite så är det väl ändå bra att börja någonstans? Samla folket i sportbaren, när andra restauranger och pubar märker att sportbaren drar in pengar för att DIF tjänar på det så är det fullt möjligt att dessa restauranger och pubar också vill ge en provision till DIF.

Över en natt kommer det inte gå Kall-El, men nog fasiken ska vi klara 8000 i snitt till kommande säsong!

När det gäller att spela på Hovet. Som ni kanske läst så har DIF Hockey sålt mer till sponsorer på 1 1/2 månad än vad man gjorde hela förra året. (hockeyåret började då i maj). Att spela på Hovet ger inte samma möjligheter till sponsorer då utrymmena inte finns. DIF Hockey lät oss veta att det sker massor av saker för sponsorerna i samband med matcherna, som vi supportrar inte ser. Där är Globen det bästa alternativet med bäst utrymmen. Sen så som ordförande i DIF Hockey säger: vi ska inte vara nöjda med det antalet publik vi har idag, vi ska uppåt och ha mer!

Jojje,

Anledningen till att alla tre arenor nämns är ganska enkel. Det har klagats på att DIF Hockey inte tog chansen när man hade den framför sig. Alternativen var ju så enkla, vilket du borde veta om, att ta över alla tre arenor eller ingen. Nu minns jag inte hur många olika evenmang det anordnades på alla tre arenor förra året, men mååånga var det!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Då får väl DIF se till att förhandla till sig att man bara tar hand om Djurgårdens matcher. Det kan inte vara omöjligt. Som sagt, det finns en massa olika sätt att lösa detta ekonomiska problem på.

Att sätta upp ett mål att ha 10 000 åskådare i snitt om ett par år utan att nämna en enda idé om hur detta mirakel ska ske är inte en av dem.
Skriv svar