Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Salas »

Bäst i stan sedan 1984!
Imorgon smäller det för första gången på 8 år och ohyran från vår sketna grannstad solna ska få så mycket stryk så att dom inte kan stå upp på ett år.

KROSSA GNAGET!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Haha visste att man kunde lita på Hardy :lol:

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ra-ett-aik...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jockmaniac skrev:Haha visste att man kunde lita på Hardy :lol:

Haha, kung Hardy! Underbart att han hetsar inför matchen!

En Hardy Nilsson, finns bara en Hardy Nilsson!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fast det där är verkligen inget försök från Hardy till någon hets. Han är precis lika tjurig som alla andra norrlänningar som kallar deras lag för Aik...

Hur mycket jag än avskyr råttorna så har det alltid i mina kretsar varit Solna som är Aik - skoterraggarna från Norrland menar förstås något annat.

Fast allt som kan reta reta Solna-pajasarna är naturligtvis positivt inför ett derby. ;)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

-daniel- skrev:Fast det där är verkligen inget försök från Hardy till någon hets. Han är precis lika tjurig som alla andra norrlänningar som kallar deras lag för Aik...

Hur mycket jag än avskyr råttorna så har det alltid i mina kretsar varit Solna som är Aik - skoterraggarna från Norrland menar förstås något annat.

Fast allt som kan reta reta Solna-pajasarna är naturligtvis positivt inför ett derby. ;)
Instämmer med dig där. Även om Hardy inte hetsar medvetet så blir det en höjning på tempen efter ett sådant uttalande.
Självklart är solna dom som egentligen går under det namnet, och saik är och förblir en plastig pajasförening som runkar till allt som har med solna att göra. Det är vidrigt att dom ens kan komma på tanken att hämta inspiration från en sådan förening.
Plissken

Inlägg av Plissken »

Jockmaniac skrev:Haha visste att man kunde lita på Hardy :lol:

Lika uppskattat uttalande här uppe.

Hardy for president!!
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

En fråga bara. Jag har köpt landsortsbiljetter till klacken och jag ska hämta ut biljetterna i Djurgårnsbutiken i Globen. Men måste jag ha ett medlemskort för att hämta ut dessa? Står inget om det men eftersom medlemsskap krävs för att köpa klackplåt i butiken så blir jag lite fundersam.
DJUU

Inlägg av DJUU »

Ett hundratal biljetter kvar på våran sektion. Nu är det fan dags att kamma sig och tjacka biljett om man inte redan gjort det.

SKÄRPNING!!!
Alltid oavsett
Mash

Inlägg av Mash »

Någon som har koll på något eventuellt tifo? Eller blir det när vi spelar hemma?

Att det finns biljetter kvar är skamligt, 2000platser fylls på Hovet inom 10min, vad är då problemet att fylla klacken på ''borta'' derby?

Och så hoppas jag att samtliga Djurgårdare visar hur man beter sig imorgon, inga jävla slagsmål eller annat skit :!:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag antar att man inte är stenrika i Fabriken just nu och hoppas snarare att man siktar på något flagghav med det som finns tillgängligt. Eller vad tror ni?
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En anledning skulle kunna vara att AIK väl tar alla pengarna för sina hemmamatcher och vice versa?

Varför sponsra AIK med stålar för?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Kall-El skrev:En anledning skulle kunna vara att AIK väl tar alla pengarna för sina hemmamatcher och vice versa?

Man kom väl överens om att pengarna i DIF-klacken tillfaller DIF, vice versa när vi har hemmamatch.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

Edin skrev:
Kall-El skrev:En anledning skulle kunna vara att AIK väl tar alla pengarna för sina hemmamatcher och vice versa?

Man kom väl överens om att pengarna i DIF-klacken tillfaller DIF, vice versa när vi har hemmamatch.
Ja, har också för mig det. Om så inte vore fallet vore det ganska konstigt om biljetterna såldes i DIF-butiken, och det gör dem ju. Angående tifo eller inte så brukar man väl inte prata om det i förväg... Hur som helst, http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7854686.ab.
DIF
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DJUU skrev:Ett hundratal biljetter kvar på våran sektion. Nu är det fan dags att kamma sig och tjacka biljett om man inte redan gjort det.

SKÄRPNING!!!
Ringde butiken nyss, samtliga biljetter är slutsålda....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Haha, så skönt, man åker moppe från Danderyd till Globen, kallt som satan, glad i hågen så rullar man ner till shopen, och så finns det fyra biljetter kvar! Tog två, så nån annan lycklig fick väl dom två som var kvar!

JAG SKA PÅ DERBY IMORGON! :D
Skriv svar