Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
En sak som jag har tänkt på angående straffar, visserligen så är det ju lika för båda lagen att isen är så uppkörd som den är. Men borde man inte köra två tre varv med is maskinen innan straffarna läggs, just nu är det ju en massa studsande och puckar hit och dit. Vill man ha någon kvalitet på straffarna och chans till uppvisning så skulle det ju vara roligare om en liten del av isen spolas av. Har för mig att man gör så i NHL, eller kommer jag ihåg helt fel?
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Isen spolas vid behov, ismaskinen var på väg in i kvällens match men vaktmästarna vinkade bort den.Jepe skrev:En sak som jag har tänkt på angående straffar, visserligen så är det ju lika för båda lagen att isen är så uppkörd som den är. Men borde man inte köra två tre varv med is maskinen innan straffarna läggs, just nu är det ju en massa studsande och puckar hit och dit. Vill man ha någon kvalitet på straffarna och chans till uppvisning så skulle det ju vara roligare om en liten del av isen spolas av. Har för mig att man gör så i NHL, eller kommer jag ihåg helt fel?
Okej tackar för det, skönt att de har tänkt till - även fast jag personligen är emot straffarna.-daniel- skrev:Isen spolas vid behov, ismaskinen var på väg in i kvällens match men vaktmästarna vinkade bort den.Jepe skrev:En sak som jag har tänkt på angående straffar, visserligen så är det ju lika för båda lagen att isen är så uppkörd som den är. Men borde man inte köra två tre varv med is maskinen innan straffarna läggs, just nu är det ju en massa studsande och puckar hit och dit. Vill man ha någon kvalitet på straffarna och chans till uppvisning så skulle det ju vara roligare om en liten del av isen spolas av. Har för mig att man gör så i NHL, eller kommer jag ihåg helt fel?
2014-04-07, vad hände?
Det är tamigfan dags för de röda tröjorna nu!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Idag gick det extremt segt, när målet kom av Widing så var det grym stämning. Sedan kvitterar Skellefteå och då tystnar hela j*vla klacken ?! Ska vi sjunka till gnagarnas klack nivå? Fan, det var tyst i 5minuter utan en enda ramsa
helt otroligt dåligt, grabbarna behöver all stöd de kan få ute på isen, det är tungt nu, tre raka förluster och nu väntar råttorna på Tisdag! Är du på plats, ge grabbarna det stöd de behöver oavsett vem som vaktar buren, oavsett vilken kedja det är så ska det vara samma stämning ! Pinsamt när det var så tyst, borta klacken hördes mer än vad vi gjorde vissa gånger, skärpning!
Annars så får vi till härlig stämning i vissa stunder och det är den vi ska behålla för att uppmuntra grabbarna, de behöver all stöd de kan få och det ska vi se till att de ska få! Ni som har biljett till derbyt, gå dit, få till slutspelskänslan och gå därifrån med en härlig vinstkänsla!
Ska vi prata matchen idag så var det bra lir vissa stunder, Printz får gå hem och öva passningar och puck kontroll
Det blev ett fall före mållinjen idag, matchen var våran hela tredje men puck skiten ville inte in. Ladda om tills på Tisdag och så visar vi råttorna från Solna hur man skapar stämning!
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården!

Annars så får vi till härlig stämning i vissa stunder och det är den vi ska behålla för att uppmuntra grabbarna, de behöver all stöd de kan få och det ska vi se till att de ska få! Ni som har biljett till derbyt, gå dit, få till slutspelskänslan och gå därifrån med en härlig vinstkänsla!
Ska vi prata matchen idag så var det bra lir vissa stunder, Printz får gå hem och öva passningar och puck kontroll

Alltid Oavsett - För evigt Djurgården!
Då borde vaktmästarna avgå! Isen var ju så dålig att pucken hoppade omkring för spelarna. Enligt mig ska man alltid spola isen före straffläggningen. Ska man ha straffläggning ska det vara ett tillfälle för teknisk briljans och det blir det knappast på en sliten is där man just har spelat i 25 minuter. Dessutom borde straffarna läggas mot samma mål för att ge så likartade förhållanden som möjligt.-daniel- skrev:Isen spolas vid behov, ismaskinen var på väg in i kvällens match men vaktmästarna vinkade bort den.
Jag tror att lite av problemet vi har haft de senaste matcherna har med derbyt att göra. Matchen mot HV var det inga som helst problem för spelarna att ladda upp till, men sen så har jag en känsla av att man känner att man har en "transportsträcka" till det första derbyt. Som Widing säger i intervjun så har de pratat om derbyt sen säsongens början. Ja då kanske man har lite svårt att se Modo borta, Brynäs borta och saik hemma som några jättekarameller. Hoppas verkligen inte att det är såhär, men det är min känsla just nu.
2014-04-07, vad hände?
-
- Säsongskort: Ja
Jepe skrev:Jag tror att lite av problemet vi har haft de senaste matcherna har med derbyt att göra. Matchen mot HV var det inga som helst problem för spelarna att ladda upp till, men sen så har jag en känsla av att man känner att man har en "transportsträcka" till det första derbyt. Som Widing säger i intervjun så har de pratat om derbyt sen säsongens början. Ja då kanske man har lite svårt att se Modo borta, Brynäs borta och saik hemma som några jättekarameller. Hoppas verkligen inte att det är såhär, men det är min känsla just nu.
Precis vad jag funderade över igår kväll.
HV-matchen gav möjlighet till (liten) revansch från finalserien, det var premiär, första riktiga matchen sedan i april och förra säsongens två bästa lag som möttes. Det var många som hade både bra mycket bättre fart under rören och bättre precision och distinktare passningsspel. Efter det har det nog, medvetet eller omedvetet, varit mentalt fokus på derbyt och det kanske inte är så konstigt när det är första tvillingderbyt i hockey på åtta år. Media har tjatat om det sedan i våras då Solna gick upp, det surras friskt bland supportrar och sedan spelschemat lades har det väl egentligen funnits någon typ av nedräknare till 28 september i huvudet hos alla med koppling till något av lagen.
Tror verkligen att det ligger mycket i derbyanspänningen. Alla har väntat så länge. Förhoppningsvis släpper det sedan och det blir lättare för oss alla att fokusera på en match i taget.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Vi får väl hoppas att den knackiga inledningen inte beror på att laget går och väntar på derbyna som kommer, för då kommer dom resterande 50 matcherna att bli jobbiga...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Har svårt att tro att våra backars stelopererade handleder ska ha något med ett kommande derby att göra...
Förra säsongen matade backarna upp långa puckar som aggressiva forwards skarvade vidare och jagade på. Motståndarbackarna sköljdes över av hård forechecking och högt tryck. Om inte en rödtröja var först på pucken så stressades backarna till misstag och så började det om igen.
När Brynäs och igår SAIK gav tillbaka med samma medicin blev rollerna ombytta. Såg precis gårdagens match igen och konstaterar att Printz och Eklund är kvällens sämsta backar, Holmqvist och Falk är dåliga, att Claesson är ok och Deilert faktiskt ganska bra. Samtliga är för dåliga på att snabbt mata upp passar. Printz lyckas schabbla till precis allt och Falk håller i pucken för länge så att han gång på gång åker upp med pucken istället.
När inte backarna orkar lösa pressen, ställa om och mata upp puckarna snabbt så hackar hela spelet. Igår kastade dessutom forwards (Ölvestad värsta syndaren) ständigt bort puckar i anfallszon och backarna verkade inte följa med i anfallet som Kyle och Honken ständigt gjorde tidigare.
När man ser gårdagens match igen ser man att det finns en del bra tendenser i anfallszon men att nio av tio passningar fastnar på vägen - slarv, felstudsar och dravel i kubik.
Kempe ska uppenbarligen inte spela de närmsta matcherna och låt oss hoppas att Boumedienne kan avlasta den svaga backuppsättningen redan på tisdag...
När Brynäs och igår SAIK gav tillbaka med samma medicin blev rollerna ombytta. Såg precis gårdagens match igen och konstaterar att Printz och Eklund är kvällens sämsta backar, Holmqvist och Falk är dåliga, att Claesson är ok och Deilert faktiskt ganska bra. Samtliga är för dåliga på att snabbt mata upp passar. Printz lyckas schabbla till precis allt och Falk håller i pucken för länge så att han gång på gång åker upp med pucken istället.
När inte backarna orkar lösa pressen, ställa om och mata upp puckarna snabbt så hackar hela spelet. Igår kastade dessutom forwards (Ölvestad värsta syndaren) ständigt bort puckar i anfallszon och backarna verkade inte följa med i anfallet som Kyle och Honken ständigt gjorde tidigare.
När man ser gårdagens match igen ser man att det finns en del bra tendenser i anfallszon men att nio av tio passningar fastnar på vägen - slarv, felstudsar och dravel i kubik.
Kempe ska uppenbarligen inte spela de närmsta matcherna och låt oss hoppas att Boumedienne kan avlasta den svaga backuppsättningen redan på tisdag...
-
Ett jäkligt stort Word på alltihop. Jag ser faktiskt Kyle som den tyngsta fölusten från föregående säsong. Han var förbannat bra på att följa med i anfall och skapa ett numerärt överläge gentemot motståndarna snabbt. Han var dessutom puckskicklig och skridskoskicklig och tappade på så sätt inte pucken direkt som händer pronto i nuläget. Speciellt när spelare som Oscar Eklund och David Printz försöker leka spelgenier på blålinjen. Man måste inse sina begränsningar, och det har varit Printz största svaghet alla säsonger hos oss och tydligen smittar det av sig på killar som Eklund som inte heller är några puckgenier. Får hoppas att Josef kan axla Kyles roll åtminstone till en viss grad.Fricke skrev:Förra säsongen matade backarna upp långa puckar som aggressiva forwards skarvade vidare och jagade på. Motståndarbackarna sköljdes över av hård forechecking och högt tryck. Om inte en rödtröja var först på pucken så stressades backarna till misstag och så började det om igen.
100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Tycker de två första kedjorna är kaka på kaka. Widing och Ölvestad är två energispelare medan Krüger och Nisse är två spelare som ska ha mycket puck. Med andra ord - låt Widing spela med Krüger och låt Nisse spela i förstakedjan med Ölvestad, alternativt flytta upp nån från tredjekedjan.
Säg den glädje som varar
-
Ingen som spelade in introt igår?
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
Fast det där är ju inte riktigt sant, vaktmästaren ville spola om isen med linjedomaren verkade säga att de inte fick göra det. Samma tomte som körde ut Brodin till utvisningsbåset trots att huvud domarna inte tagit beslut om utvisning eller ej. Så det är linjemännen som ska avgå!Peter skrev:Då borde vaktmästarna avgå! Isen var ju så dålig att pucken hoppade omkring för spelarna. Enligt mig ska man alltid spola isen före straffläggningen. Ska man ha straffläggning ska det vara ett tillfälle för teknisk briljans och det blir det knappast på en sliten is där man just har spelat i 25 minuter. Dessutom borde straffarna läggas mot samma mål för att ge så likartade förhållanden som möjligt.-daniel- skrev:Isen spolas vid behov, ismaskinen var på väg in i kvällens match men vaktmästarna vinkade bort den.