Silly season
Tyvärr tror jag inte heller på någon Mats Sundin i Djurgården.
Han har visserligen alltid sagt att OM han kommer till Sverige och vill spela ishockey så kommer det bli med Djurgården. Men bara OM han kommer och vill spela.
Sen är jag ändå nyfiken...Skulle Mats Sundin platsa i dagens elitserie? Han skulle lätt kunna gå in i DIF och vara elitseriens bästa kapten, men hur är det med spelet? Jag är osäker...Men å andra sidan, han klarar sig bra i landslaget när han spelar där så varför inte.
Ciao.
Han har visserligen alltid sagt att OM han kommer till Sverige och vill spela ishockey så kommer det bli med Djurgården. Men bara OM han kommer och vill spela.
Sen är jag ändå nyfiken...Skulle Mats Sundin platsa i dagens elitserie? Han skulle lätt kunna gå in i DIF och vara elitseriens bästa kapten, men hur är det med spelet? Jag är osäker...Men å andra sidan, han klarar sig bra i landslaget när han spelar där så varför inte.
Ciao.
Nu skrev du väldigt roligt, du tänkte säkert rätt men det kom ut lite lustigt.Micke Nylander skrev:Sen är jag ändå nyfiken...Skulle Mats Sundin platsa i dagens elitserie?
Sudden skulle vara ES bästa spelare utan tvekan om han dök upp lagom till seriestarten i höst.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
den här killen skulle jag vilja se i djurgården! http://eliteprospects.com/player.php?player=5215
Dif forever!!
Varför skulle han byta NY Islanders mot Djurgården? Han spelade 82 matcher för islanders senaste säsongen...addendif skrev:den här killen skulle jag vilja se i djurgården! http://eliteprospects.com/player.php?player=5215
-
isolerad skrev:Varför skulle han byta NY Islanders mot Djurgården? Han spelade 82 matcher för islanders senaste säsongen...addendif skrev:den här killen skulle jag vilja se i djurgården! http://eliteprospects.com/player.php?player=5215
Varför tror du att han valde Nyköping under lockouten???
Tjaa, han kanske ville ta det lugnt ett år och glänsa lite.peter johansson skrev:isolerad skrev:Varför skulle han byta NY Islanders mot Djurgården? Han spelade 82 matcher för islanders senaste säsongen...addendif skrev:den här killen skulle jag vilja se i djurgården! http://eliteprospects.com/player.php?player=5215
Varför tror du att han valde Nyköping under lockouten???
-
Varför detta tjat om Sudden?
Visst jag skulle mer än gärna se honom i DIF tröjan i höst men om jag ska vara ärlig så tror jag ju inte att han dyker upp i varken DIF eller ES något mer. Han har bott hela sitt vuxna liv i Canada så varför flytta hem?
Om jag inte mins fel så var det väl så att han tackade nej till att investera i DIF för ett par år sedan när det var knapert, ingen direkt signal på en comeback.
Dessutom så är han väl heller knappast den superdjurgårdaren som många vill framhäva. Han har spelat 34 + 10 matcher för DIF.
Att notera är att Longstaff gjorde 45 + 5 och MODOs Andreas Salomonsson gjorde 48+13 matcher.
Till och med rixgnagaren Franzén har spelat fler matcher för DIF.
Visst jag skulle mer än gärna se honom i DIF tröjan i höst men om jag ska vara ärlig så tror jag ju inte att han dyker upp i varken DIF eller ES något mer. Han har bott hela sitt vuxna liv i Canada så varför flytta hem?
Om jag inte mins fel så var det väl så att han tackade nej till att investera i DIF för ett par år sedan när det var knapert, ingen direkt signal på en comeback.
Dessutom så är han väl heller knappast den superdjurgårdaren som många vill framhäva. Han har spelat 34 + 10 matcher för DIF.
Att notera är att Longstaff gjorde 45 + 5 och MODOs Andreas Salomonsson gjorde 48+13 matcher.
Till och med rixgnagaren Franzén har spelat fler matcher för DIF.
Jävlar vilka krav du hastigt och lustigt börjar ställa på spelare. Hunter gjorde trots allt 35 pinnar i NHL förra säsongen. Hur många spelare hade vi som gjorde så många pinnar förra säsongen och kanske än viktigare hur många av dem har vi kvar? ( Svaret på frågan är en. )Don_T skrev:35 pinnar är ju inte så värst bra i NHL. Verkar mer vara en spelartyp som vi har.
Att Hunter dessutom är högerskytt, stor och tung gör ju inte saken mindre intressant. Nordamerikaner brukar gå rakt på mål och skjuta på allt som rör sig. Har vi så många forwards som skjuter ofta och gärna? I mitt tycke har vi i alla fall inte det.
Dock tror jag bara vi kan glömma spelare av den kalibern till DIF i alla fall, man nog skulle den killen gå rakt in i vår första eller andra kedja. Skulle inte vara helt fel att kunna sätta in en sådan kille tillsammans med Ottosson och Umicevic.