Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010
Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010
BILJETTER
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... ckeyderbyt
TV
Canal + Hockey 19.00
Canal + Sport 1 19.00
Canal + Sport HD 19.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... ckeyderbyt
TV
Canal + Hockey 19.00
Canal + Sport 1 19.00
Canal + Sport HD 19.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Satan vad grymt det kommer bli att vara där!
oh my god...självklart har man biljetter till detta. Jag ryser redan!
Losing all hope was freedom.
Hoppas verkligen att alla som är där är där för att bidra till stämningen och inte uppleva den.
MOSA gnaget!
MOSA gnaget!
Alltid oavsett
- Ja-ke den andre
Ge mig biljett tack.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Köp en, det är inte slutsålt.Ja-ke den andre skrev:Ge mig biljett tack.
DIF!
PRECIS! Klackturister kan vi klara oss utan...DJUU skrev:Hoppas verkligen att alla som är där är där för att bidra till stämningen och inte uppleva den.
Är det förresten någon som vet om det finns någon "neutral" pub inne på Globen? Jag tänkte sammanstråla med min far och min bror(som båda är gnagare ) och kanske ta en pilsner eller två...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Finns ju rinkside bar eller vad den nu heter som ligger utmed långsidan om jag nu minns rätt.Pluggen skrev:Är det förresten någon som vet om det finns någon "neutral" pub inne på Globen? Jag tänkte sammanstråla med min far och min bror(som båda är gnagare ) och kanske ta en pilsner eller två...
Men jag kan dock minnas fel, men det finns ju åtminstone en pub utmed långsidan nu när allt annat är avspärrat.
Hur som helst så längtar jag något kolossalt efter denna drabbning. Vi ska inte bara vinna, inte bara förnedra packet, utan vi ska hugga dom gång på gång!
Jag personligen hoppas på en 1 vs 1 ute på isen. Printzen mot typ Blomdahl eller något annat äckel. Oddsen på att någon kastar handskarna lär ju vara riktig låga nästa tisdag.
KROSSA GNHET!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Samtliga pubar är väl "neautrala" vid derbyna.Pluggen skrev:PRECIS! Klackturister kan vi klara oss utan...DJUU skrev:Hoppas verkligen att alla som är där är där för att bidra till stämningen och inte uppleva den.
Är det förresten någon som vet om det finns någon "neutral" pub inne på Globen? Jag tänkte sammanstråla med min far och min bror(som båda är gnagare ) och kanske ta en pilsner eller två...
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Okej, är det så..Frasse skrev:Samtliga pubar är väl "neautrala" vid derbyna.
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Är det verkligen så?
Kommer dom inte dela in Globen i olika segment? Kan ju bli ganska stökigt annars. Ska bli intressant att se hur dom har löst dessa frågor. Polisen är ju inte kända för att tänka igen vad dom gör direkt..
Skulle inte göra mig något om Nisse kör över Fasth första bytet. Eller om vi slänger in Strömberg eller någon att göra det.
Skulle inte heller göra mig något om Printz proppar Rudslätt och Blomdahl i samma byte.
Jag tror Tjärna blir matchhjälte igen. Gnaget spelar ganska tight så backskott med styrningar och returer blir grymt viktigt.
Visserligen tror jag att aik kommer bli övertända. Dom är inte vana vid stämning och kommer gå framåt. Hoppas att DIF håller sig lugna, håller ihop laget och kontrar in 3 mål på 10 minuter. Sen kan vi börja den regelrätta överkörningen.
Kommer dom inte dela in Globen i olika segment? Kan ju bli ganska stökigt annars. Ska bli intressant att se hur dom har löst dessa frågor. Polisen är ju inte kända för att tänka igen vad dom gör direkt..
Skulle inte göra mig något om Nisse kör över Fasth första bytet. Eller om vi slänger in Strömberg eller någon att göra det.
Skulle inte heller göra mig något om Printz proppar Rudslätt och Blomdahl i samma byte.
Jag tror Tjärna blir matchhjälte igen. Gnaget spelar ganska tight så backskott med styrningar och returer blir grymt viktigt.
Visserligen tror jag att aik kommer bli övertända. Dom är inte vana vid stämning och kommer gå framåt. Hoppas att DIF håller sig lugna, håller ihop laget och kontrar in 3 mål på 10 minuter. Sen kan vi börja den regelrätta överkörningen.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Självklart måste det ju delas av på något sätt, annars kommer det bli fullständig kaos (vilket det kommer bli ändå). Jag har alltid förespråkat att ha Solna i ES men just nu, 6 dar innan nedsläpp i det första derbyt, känner jag mig lite smårädd att plocka med barn på matchen (vilket jag kommer göra ändå). Vore så fruktansvärt jävla tragiskt om det fullständigt spårar ur i Globen.
Nåväl, på plan skall vi dominera. Men gäller så klart att våga vara kyliga och inte gå bort sig. Anfallspelet Aik presterat hittils håller inte ES-nivå på långa vägar så där är jag inte direkt oroad, men det finns ju viss risk att köttmuren där bak kommer täppa till precis allt... Förhoppningen är väl att de blir övertaggade och går framåt så det öppnas lite luckor bakåt.
Nåväl, på plan skall vi dominera. Men gäller så klart att våga vara kyliga och inte gå bort sig. Anfallspelet Aik presterat hittils håller inte ES-nivå på långa vägar så där är jag inte direkt oroad, men det finns ju viss risk att köttmuren där bak kommer täppa till precis allt... Förhoppningen är väl att de blir övertaggade och går framåt så det öppnas lite luckor bakåt.
Marddrömsscenariot är ju en horribel domarinsats åt båda hållen plus ett riktigt tveksamt domslut som avgör matchen. Plus stirriga poliser, mycket alkohol, trånga gångar.
Eller mardröm och mardröm, i alla fall gällande mediarapporteringen.
Eller mardröm och mardröm, i alla fall gällande mediarapporteringen.
Född till sportchef.
- Ja-ke den andre
Går det att köpa klackbiljett på nätet? Jag bor i Uppsala så det är en liten bit att ta sig bara för att köpa en biljett.
Edit: Fixat.
Edit: Fixat.