Fricke skrev:Jo straffet är väl rimligt OM man inte jämför med Pikkarainens avstängning. Kan tycka att det snarare är Pikkarainen som ska ha någon match mer än Boumedienne som ska ha en mindre dock...android skrev:Håller fullständigt med. Känns som ett OK straff.Kall-El skrev:För en gångs skulle har denna nämnd lyckas komma fram till en vettig nivå på avstängningen. Måste vara första gången i historien.
Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
+1 Fricke..
Grabben i frölunda fick väl en rätt saftig hjärnskakning (?) och hamnade på sjukhus efter en jävligt grov tackling =2 matcher
Bremberg blödde väl lite och fick tydligen sy men spelade vidare. =3 matcher
Och då står jag fast vid att Linkan gav sig in i leken mot Bombom.. I situationen var han inte det helgon som media fick det att låta
Tror att det var Marie Hallman som också ifrågasatte det här.
Men det kunde väl vart värre iaf.. Nu har vi Boumedienne där han ska va den 28e september.
Grabben i frölunda fick väl en rätt saftig hjärnskakning (?) och hamnade på sjukhus efter en jävligt grov tackling =2 matcher
Bremberg blödde väl lite och fick tydligen sy men spelade vidare. =3 matcher
Och då står jag fast vid att Linkan gav sig in i leken mot Bombom.. I situationen var han inte det helgon som media fick det att låta
Tror att det var Marie Hallman som också ifrågasatte det här.
Men det kunde väl vart värre iaf.. Nu har vi Boumedienne där han ska va den 28e september.
Du är med oss överallt, Stefan.
en crosscheking i ansiktet är aldrig OK...3 matcher? var väl OK tycker jag..
Självklart aldrig ok med en crosschecking i nyllet. Och jag får väl gå med på att 3 matcher känns rimligt.m0ng00se skrev:en crosscheking i ansiktet är aldrig OK...3 matcher? var väl OK tycker jag..
Men under omständigheterna tycker jag det är mindre ok med en tackling i huvudet, bakifrån, nära sarg. Håller du inte med? Bremberg bjöd ju ändå upp till fajt.
Du är med oss överallt, Stefan.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Har läst runt lite om Devils camp och Josefson verkar det gå riktigt bra för, många förväntar sig faktiskt att han (otippat nog i mitt tycke) kommer ta en plats i laget redan den kommande säsongen. Mackan är jag lite mer osäker på, känns som många kan tänka sig honom som en PK / 3:e-4:e line spelare och var det inte just precis det han inte ville? Sen beror det på om verkligen Devils har pengarna att signa honom som en komplementspelare, lönetaket ställer ju till det en hel del. Finns ju viss risk att Nilson tycker det är så pass mycket mer spännande i NHL att han ändå accepterar en "brunkarroll" och går med på ett kontrakt ett år. Skulle säga att det är 50/50 läge när det gäller honom.
Här var en ganska intressant och välskriven artikel om Mackan innan campen började:
http://www.inlouwetrust.com/2010/9/18/1 ... vil-roster
Finns en del intressanta kommentarer också.
Här var en ganska intressant och välskriven artikel om Mackan innan campen började:
Men herregud vilket lag vi kan ställa på isen om Mackan och Kronwall skulle komma...
Nisse - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Mackan
Tjärna - Norman - Tim
Cehlin - Falk - Brodin
Ragge - Honken
Staffan - Boumedienne
Printz - Lassen
Eklund

Nisse - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Mackan
Tjärna - Norman - Tim
Cehlin - Falk - Brodin
Ragge - Honken
Staffan - Boumedienne
Printz - Lassen
Eklund
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Ja det där laget är så osannolikt bra så det inte är sant. Tror dock inte det landar på någon av herrarna Kronwall & Nilson. Finns ju inget som säger att vi faktiskt absolut skulle plocka hit Mackan om det inte blir något NHL-äventyr för honom (även fast jag nog tror det skulle bli så ändå) och i Kronwall-soppan verkar det vara status quo vad jag kunnat läsa mig till....Mäklaren skrev:Men herregud vilket lag vi kan ställa på isen om Mackan och Kronwall skulle komma...![]()
Ingen Kempe?Mäklaren skrev:Men herregud vilket lag vi kan ställa på isen om Mackan och Kronwall skulle komma...![]()
Nisse - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Mackan
Tjärna - Norman - Tim
Cehlin - Falk - Brodin
Ragge - Honken
Staffan - Boumedienne
Printz - Lassen
Eklund
Själv så skulle jag välja Kempe framför Tim E.
Aldrig. Tim är en fantastisk tillgång när han får ha pucken.Caveman skrev:Ingen Kempe?Mäklaren skrev:Men herregud vilket lag vi kan ställa på isen om Mackan och Kronwall skulle komma...![]()
Nisse - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Mackan
Tjärna - Norman - Tim
Cehlin - Falk - Brodin
Ragge - Honken
Staffan - Boumedienne
Printz - Lassen
Eklund
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Devils måste göra sig av med någon/några spelare för att komma under lönetaket. Det ryktas att Langenbrunner är på väg att tradas bort. Även Zubrus har det pratats om. Men Mackan tar ingen plats i Devils 1:a/2:a linor som för tillfället ser ut som följer:-daniel- skrev:Har läst runt lite om Devils camp och Josefson verkar det gå riktigt bra för, många förväntar sig faktiskt att han (otippat nog i mitt tycke) kommer ta en plats i laget redan den kommande säsongen. Mackan är jag lite mer osäker på, känns som många kan tänka sig honom som en PK / 3:e-4:e line spelare och var det inte just precis det han inte ville? Sen beror det på om verkligen Devils har pengarna att signa honom som en komplementspelare, lönetaket ställer ju till det en hel del. Finns ju viss risk att Nilson tycker det är så pass mycket mer spännande i NHL att han ändå accepterar en "brunkarroll" och går med på ett kontrakt ett år. Skulle säga att det är 50/50 läge när det gäller honom.
Parise-Zajac-Kovalchuk
Elias-Arnott-Langenbrunner
Zubrus-Josefson-Clarkson
Sedan så finns Rolston, Pelley, Zharkov & Leblond med där bakom + rookies.
Tycker det inte händer någonting när han är inblandad. Hockey handlar inte bara om när man har pucken, det handlar lika mycket om spelet utan puck.Mäklaren skrev:Aldrig. Tim är en fantastisk tillgång när han får ha pucken.Caveman skrev:Ingen Kempe?Mäklaren skrev:Men herregud vilket lag vi kan ställa på isen om Mackan och Kronwall skulle komma...![]()
Nisse - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Mackan
Tjärna - Norman - Tim
Cehlin - Falk - Brodin
Ragge - Honken
Staffan - Boumedienne
Printz - Lassen
Eklund
Samtidigt är Tim väldigt nyttig som forecheckare och penalty killer. Jobbar hårt och kan ta sig in i zon med sina kroppsfinter.
Sen gillar jag Kempe också. Dock borde han börja ta för sig ännu mera.
Född till sportchef.
Visst, men Kempe är ny i DIF så det tar nog ett litet tag innan han kommer in i det hela och börjar ta för sig ännu mer.android skrev:Samtidigt är Tim väldigt nyttig som forecheckare och penalty killer. Jobbar hårt och kan ta sig in i zon med sina kroppsfinter.
Angående Tim så tycker jag det är allt man ser, kroppsfinter utan att han kommer framåt i banan. Men han får gärna bevisa för mig att han inte är så överskattad som jag vill göra gällande.
dutti skrev:Självklart aldrig ok med en crosschecking i nyllet. Och jag får väl gå med på att 3 matcher känns rimligt.m0ng00se skrev:en crosscheking i ansiktet är aldrig OK...3 matcher? var väl OK tycker jag..
Men under omständigheterna tycker jag det är mindre ok med en tackling i huvudet, bakifrån, nära sarg. Håller du inte med? Bremberg bjöd ju ändå upp till fajt.
en tackling i ryggen en bit från sarg är heller aldrig OK men det är som att jämföra böldpest och ebola man skulle nog inte vilja ha nån av sjukdomarna.
dock om man börjar lägga in konsekvensaspekt på det hela så tycker jag att en tackling i ryggen borde rendera högre straff då man med lite otur kan fara in i sargen och knäcka nacken medans man med en croscchecking i nyllet kanske kan få en hjärnskakning och en bruten näsa som värst.
- -daniel-
Ja, absolut är det så. Som jag nämnde så lär väl han om han nöjer sig med en PK / 3-4:e lineroll kunna få kontrakt annars lär det bli oerhört tufft.Caveman skrev:Devils måste göra sig av med någon/några spelare för att komma under lönetaket. Det ryktas att Langenbrunner är på väg att tradas bort. Även Zubrus har det pratats om. Men Mackan tar ingen plats i Devils 1:a/2:a linor som för tillfället ser ut som följer:-daniel- skrev:Har läst runt lite om Devils camp och Josefson verkar det gå riktigt bra för, många förväntar sig faktiskt att han (otippat nog i mitt tycke) kommer ta en plats i laget redan den kommande säsongen. Mackan är jag lite mer osäker på, känns som många kan tänka sig honom som en PK / 3:e-4:e line spelare och var det inte just precis det han inte ville? Sen beror det på om verkligen Devils har pengarna att signa honom som en komplementspelare, lönetaket ställer ju till det en hel del. Finns ju viss risk att Nilson tycker det är så pass mycket mer spännande i NHL att han ändå accepterar en "brunkarroll" och går med på ett kontrakt ett år. Skulle säga att det är 50/50 läge när det gäller honom.
Parise-Zajac-Kovalchuk
Elias-Arnott-Langenbrunner
Zubrus-Josefson-Clarkson
Sedan så finns Rolston, Pelley, Zharkov & Leblond med där bakom + rookies.
Angående Tim så tycker jag han är en av våra bättre spelare på att snurra i motståndarnas zon och få med sig utvisningar, men däremot så kan jag hålla med om att det tämligen frekvent inte leder till något speciellt. Tycker dock både han & Kempe bör få hyfsat med speltid för att få möjlighet att visa framfötterna.