Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag pendlar mellan att vara ett nervrak & fullständigt lugn när våra backar kommer på tal. Antagligen landar det någonstans mittemellan fågel & fisk tillslut.
Om Krüger inte kan spela måste Falken lira center.
Vi kan inte lira med Otto, Norman och Eklund som centrar det funkar bara inte.
Vi är en back kort bara att inse faktum alternativt en center kort om Falk går som back.
Styrelsen har gjort mycket bra, men att avstå från att värva en back / center är för min del obegripligt.
Vi är en back kort bara att inse faktum alternativt en center kort om Falk går som back.
Styrelsen har gjort mycket bra, men att avstå från att värva en back / center är för min del obegripligt.
http://devils.nhl.com/club/news.htm?id=537875
http://devils.nhl.com/club/news.htm?id=537834
Lite om Nilson på NJ's camp. Undrar ju vilken lina som han (och Josefson) ska slå sig in i...
http://devils.nhl.com/club/news.htm?id=537834
Lite om Nilson på NJ's camp. Undrar ju vilken lina som han (och Josefson) ska slå sig in i...
Kall-El skrev:Om Krüger inte kan spela måste Falken lira center.
Lugn nu! Du tror inte att dom väntar på vad som händer i NHL? Framförallt vad som händer med Staffan Kronwall. Vad tycker du är bäst, panik värva en dyr back idag eller vänta och se vad som händer med Kronwall? Han vill hem till DIF men hans klubb vill vänta till efter campen och se vad som händer. Angående Falk så tycker du alltså att det är bättre att han spelar i 4:e femman och spelar 6 min per match än att han spelar back? Du säger ju själv att det inte finns några backar..........
Dogge
Falken ska spela back. Han är en väldigt stor tillgång där, vilket han inte är på samma sätt som center. Med Ragge och Bom Bom borta är han vår bästa back.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ha ha ha. Blir inget NHL för Mackan. Han har tydligen varit extremt kass.
Slö. Ofysisk. Dålig puck-kontroll.
Den stora frågan är : Kommer han hit eller blir det Timrå? AIK? Platsar han forfarande?
Den stora frågan är : Kommer han hit eller blir det Timrå? AIK? Platsar han forfarande?
- SirDIFalot
Källa på det?alskar_dif skrev:Ha ha ha. Blir inget NHL för Mackan. Han har tydligen varit extremt kass.
Och nej han skulle inte gå till aik. Och givetvis platsar han i DIF. Tror han kan hamna i Schweiz eller något sånt.
Expert.
Gillar inte riktigt tonen i ditt inlägg. Visst, bra att du rapporterar om du har information men skippa skadeglädjen nästa gång när det gäller djurgårdsspelare som av helt naturliga och självklara skäl vill prova lyckan i den högsta ligan.alskar_dif skrev:Ha ha ha. Blir inget NHL för Mackan. Han har tydligen varit extremt kass.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Nej, Nilson kommer inte spela i ES denna säsong.
Sedan har jag lite svårt att se vad som eventuellt skulle vara kul med att Marcus misslyckas...
Sedan har jag lite svårt att se vad som eventuellt skulle vara kul med att Marcus misslyckas...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sluta släng ur dig påståenden utan att backa upp med några vettiga länkar. Tack.alskar_dif skrev:Ha ha ha. Blir inget NHL för Mackan. Han har tydligen varit extremt kass.
- alskar_dif
Källa : New Jersey Devils HFboards sida och jag såg matchen via stream.
- Stockholmare
Håller med om att det är taskigt att önska att det ska gå dåligt för Mackan. Samtidigt så önskar jag att han kommer hit om det går dåligt.alskar_dif skrev:Källa : New Jersey Devils HFboards sida och jag såg matchen via stream.
Några kommentarer på forumet.
"The Vasyunov-Mair-Nilson line was pretty good, especially as the game went on."
"Nilson is soooooooo soft."
"[Adam Mair] Made a nice play over to Nilson that Nilson could have buried too."
"Nice try Nilsson, better luck next time."
"Nilson didn't stand out. He showed some good puck control behind the net and was robbed by Bobrovsky on a pass from Vasyunov, I think."
"I thought Nilsson looked okay, a few times I think he should have shot the puck but decided to pass, but he looked pretty good."
"Nilson seemed a little lost out there. It would have been nice if Bobrovsky didn't rob him on the feed from Mair."
Det va b-laget Devils ställde på isen, men han får ett helt OK betyg av att döma av kommentarerna. Det var första träningsmatchen så han kanske bättrar sig?
Ps. Josefson fick goda omdömen från i stort sätt alla på forumet. Ds.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
0 rows affected
- alskar_dif
Även Urbom fick bra betyg. Men blev förvånad över hans icke fysiska spel. Man har ju hört att han ska vara super tuff.
- SirDIFalot
Tvärtom. Han har fått kritik hela sin karriär för att han är stor och stark men inte använder sig av sin utmärkta fysik. Skenet bedrar.alskar_dif skrev:Även Urbom fick bra betyg. Men blev förvånad över hans icke fysiska spel. Man har ju hört att han ska vara super tuff.
Expert.
Killen har ju en väldigt dålig attityd på det stora hela, både på och av planen.SirDIFalot skrev:Tvärtom. Han har fått kritik hela sin karriär för att han är stor och stark men inte använder sig av sin utmärkta fysik. Skenet bedrar.alskar_dif skrev:Även Urbom fick bra betyg. Men blev förvånad över hans icke fysiska spel. Man har ju hört att han ska vara super tuff.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.