Glory skrev:Har Mackan skrivit på för något lag än? Eller finns det någon jävla chans att vi får tillbaka honom ?
nu dagdrömmer jag väl lite, men mackan & Josefson. MUMS
Mackan har fått ett try-out kontrakt hos New Jersey Devils och ska medverka (kanske håller på nu...?) på deras camp. Alltså inte säkert att han får ett kontrakt, han har ju relativt höga krav. Så jag tycker att det inte känns allt för otroligt att vi får se herr Nilson i år, om pengarna finns. Josef känns lite mer avlägsen.
Alltså, vill ni helt ärligt ha tilbaka Nilson? När backsidan fullkomligt skriker efter folk? (nja inte riktigt, men en till kan få plats)
Förstår inte riktigt hur alla forwards ska få plats om Nilson på något magiskt sätt kommer tillbaka.
Extra: Claesson och Lennhammer. Deilert borde lånas ut.
Med Ragge (eller en ersättare) i laget så kan Falken gå upp och spela center i en femte kedja med Brodin och Söder.
Glory skrev:Har Mackan skrivit på för något lag än? Eller finns det någon jävla chans att vi får tillbaka honom ?
nu dagdrömmer jag väl lite, men mackan & Josefson. MUMS
Mackan har fått ett try-out kontrakt hos New Jersey Devils och ska medverka (kanske håller på nu...?) på deras camp. Alltså inte säkert att han får ett kontrakt, han har ju relativt höga krav. Så jag tycker att det inte känns allt för otroligt att vi får se herr Nilson i år, om pengarna finns. Josef känns lite mer avlägsen.
Alltså, vill ni helt ärligt ha tilbaka Nilson? När backsidan fullkomligt skriker efter folk? (nja inte riktigt, men en till kan få plats)
Förstår inte riktigt hur alla forwards ska få plats om Nilson på något magiskt sätt kommer tillbaka.
Viktigt att poängtera att jag inte sagt att jag vill ha tillbaka Nilson. Skulle inte tacka nej, men hellre en back som du säger.
Extra: Claesson och Lennhammer. Deilert borde lånas ut.
Med Ragge (eller en ersättare) i laget så kan Falken gå upp och spela center i en femte kedja med Brodin och Söder.
Satan i gatan vilken bredd man har i offensiven om man sätter Widing i en tredjeline!
Jag räknar lugnt med att det kommer gå rätt risigt första 10 omgångarna. Det gäller bara att ta så många poäng som möjligt.
* Lassen måste få några matcher på sig att komma upp i tempo
* Samma sak med Kruger
* Segstartade spelare får några matcher
* Publiken börjar komma
* Samspelet mellan backarna och relationen backar/målvakt börjar sätta sig.
* Nyförvärven börjar lära sig Hardys taktik
* Ragge är tillbaka, alternativt en ny back.
Varför ska det gå mer risigt för oss än andra lag med halvkassa backar?
Skämt å sido så menade jag inte enbart resultat utan även spelet, så som Hardy vill ha det. Då är det klart att det tar tid för spelarna att hitta varandra. Om det går fortare eller långsammare för oss vet jag inte.
Bom-bom stängs av ytterligare 2 matcher utöver den obligatoriska. Kan tycka att det är ett rimligt straff från diciplinämnden, förmodligen första gången. Skönt att ha honom tillbaka mot gnegget.
Jepe skrev:Bom-bom stängs av ytterligare 2 matcher utöver den obligatoriska. Kan tycka att det är ett rimligt straff från diciplinämnden, förmodligen första gången. Skönt att ha honom tillbaka mot gnegget.
Edit: böteslappen på 20 000:- känns redigt skumt
Håller med om böteslappen, sjukt skum. Bra att han inte fick 5 matcher som vissa spekulerade att han skulle få. Att han är tillbaka mot råttorna från Solna är riktigt viktigt!
Kall-El skrev:För en gångs skulle har denna nämnd lyckas komma fram till en vettig nivå på avstängningen. Måste vara första gången i historien.
Håller fullständigt med. Känns som ett OK straff.
Jo straffet är väl rimligt OM man inte jämför med Pikkarainens avstängning. Kan tycka att det snarare är Pikkarainen som ska ha en match mer än Boumedienne som ska ha en mindre dock...