Anger

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Anger

Inlägg av Bjurling_39 »

Nån som vet om Niklas Anger är tillgänglig för dif? För jag har en känsla att han skulle spela för dif före både Hv och bif..
Användarvisningsbild
Ritterwand

Re: Anger

Inlägg av Ritterwand »

Bjurling_39 skrev:Nån som vet om Niklas Anger är tillgänglig för dif?
Han kommer att spela för Basel nästa säsong.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Och vi vill verkligen inte ha honom...

En festprisse med stort ego och fel attityd.
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Ni behöver ju inte spekulera eftersom truppen är spikad nu förutom några juniorer. Men personligen skulle jag inte bli ledsen om Anger gick till Djurgården.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

erik_gson89 skrev:Ni behöver ju inte spekulera eftersom truppen är spikad nu förutom några juniorer. Men personligen skulle jag inte bli ledsen om Anger gick till Djurgården.
Vad skulle han tillföra och på vilken position vill du spela honom? Hur ser man till att han inte påverkar gruppdynamiken negativt med tanke på personlighet osv?

Divor är OK, men då ska dom vara av världsklass och leverera. En snubbe som snittar 2 poäng per match kan jag leva med även om han har lite later...
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Andy skrev:
erik_gson89 skrev:Ni behöver ju inte spekulera eftersom truppen är spikad nu förutom några juniorer. Men personligen skulle jag inte bli ledsen om Anger gick till Djurgården.
Vad skulle han tillföra och på vilken position vill du spela honom? Hur ser man till att han inte påverkar gruppdynamiken negativt med tanke på personlighet osv?

Divor är OK, men då ska dom vara av världsklass och leverera. En snubbe som snittar 2 poäng per match kan jag leva med även om han har lite later...
Men han skulle ju fortfarande tillhfra laget tror jag. Personligen tror jag att han skulle göra mer poäng än stora delar av alla forwards. Men det är ju vad jag tror. Men jag har iof inte sett nån statistik på honom sedna han flyttade från Sverige. Men han var ju med i landslaget sista säsongen han var i Sverige iaf.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

04/05 gjorde han 85 poäng på 44 matcher i Schweiziska andradivisionen.

05/06 blev det 37 poäng på 42 matcher för Basel i förstadivisionen.

Statistik är inte allt - hur man fungerar som individ i en grupp är minst lika viktigt.
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Men det är ju bra statistik. Ni kan ju inte komma och säga att det är dålig statistik.
Men varför diskutera när truppen redan är spikad?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

erik_gson89 skrev:Men det är ju bra statistik. Ni kan ju inte komma och säga att det är dålig statistik.
Men varför diskutera när truppen redan är spikad?
Det är själva poängen - statistiken är fin, men det finns andra aspekter såsom personliga egenskaper, hur man fungerar i laget etc.
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Okej. Men jag har inte hört nått ont om Anger och hans lagmoral men jag har aldrig vart så enormt insatt i det.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Anger saknar lagmoral

Inlägg av Frasse »

Niklas är känd för sin oförmåga att fungera i ett team.
Likt Stefan Ketola så gör Niklas så att han alltid prioriterar sig själ och sin karriär framför det lag han spelar i.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Andy

Re: Anger saknar lagmoral

Inlägg av Andy »

Frasse skrev:Niklas är känd för sin oförmåga att fungera i ett team.
Likt Stefan Ketola så gör Niklas så att han alltid prioriterar sig själ och sin karriär framför det lag han spelar i.
Vi kan väl lista några grabbar som varit kanon på att producera, men direkt skadliga för laget:

Stefan Pettersson tex som inte bara hade ett stort ego utan som även sped missämja i gruppen. Eller Nisse Ekman under sin mörka period.
Skriv svar