Truppen spikad

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Jag tror nog vi fixar slutspel. Vi kommer att bli bättre på att hålla tätt bakåt, och då behöver vi inte heller göra så många mål framåt. Sedan tror jag att slutspelsmissen förra säsongen kommer att fungera som en utmärkt tändvätska.
Ingen seger utan offer
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Ska vi nå slutspel är det ett måste att vi har en målvakt som håller mycket bättre än vad målvakterna gjorde ifjol. Förhoppningsvis har Lassila anpassat sig nu och kommer prestera på topp och visa att han vill bli landslagsmålvakt.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

erik_gson89 skrev:Ska vi nå slutspel är det ett måste att vi har en målvakt som håller mycket bättre än vad målvakterna gjorde ifjol. Förhoppningsvis har Lassila anpassat sig nu och kommer prestera på topp och visa att han vill bli landslagsmålvakt.
Håller inte med dig. En målvakt kan inte stå upp för ett helt lag, när klubben består av ett antal haltaskiga backar. Har han ingen hjälp av backar, då ses det som han är kass.

Jag kan hålla med om att vi inte har målvakt i Hento/Norrena/Krizan klass, men visst kommer Lassila vara bra om han få hjälp. Han var tredje målis i WC innan flytten till DIF, sen var han inte ens påtänkt, jag hoppas att han blir ett namn för landslaget igen, för då har DIF en kanonmålvakt!
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Håller inte med dig. En målvakt kan inte stå upp för ett helt lag, när klubben består av ett antal haltaskiga backar. Har han ingen hjälp av backar, då ses det som han är kass.

Jag kan hålla med om att vi inte har målvakt i Hento/Norrena/Krizan klass, men visst kommer Lassila vara bra om han få hjälp. Han var tredje målis i WC innan flytten till DIF, sen var han inte ens påtänkt, jag hoppas att han blir ett namn för landslaget igen, för då har DIF en kanonmålvakt![/quote]

Men det spelar ju ingen roll vad han hade för meriter innan han kom till Djurgården. Det som gäller är ju att han är bra för säsongen. Och jag håller med att han inte fick så mycket hjälp av backarna. Men de bilder jag såg från matcherna så släppte han mycket returer och onödiga mål som man tycker en målvakt ska ta.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Se hur han spelade mot LHC borta, riktigt bra och DIF tog sin första seger på borta is. Se sedan på Frölunda borta, den första matchen där i Scandinavium. Han var säkrare än Salo. Vet du varför? För att backarna och allting stämmde!

Jag säger inte att Lassila var jättebra, nej det var han inte! Men givetvis tär det på självförtroendet när han släpper puck efter puck pga bristande backspel.

Jag håller heller inte med dig på den punkten att tidigare meriter inte spelar någon roll. Det gör det, för man kan få en uppfattning om hur bra spelaren kan vara i rätt sällskap osv. Han har potentialen iaf, det anser jag!
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

Det är bra att man kan se vad han går för. Men man är ju aldrig säker på att han kommer vara lika säker i en ny klubb. Men jag tror att försvaret har blivit bättre nu så då hoppas jag att han också blir bättre. Sen har han bott i Stockholm i ett år nu. Det tar tid att anpassa sig också.

Men visst det är inte bara Lassilas fel att han kanske var lite av en besvikelse förra året men det är ju inte bara backarnas heller.
Skriv svar