Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag tycker inte det borde vara helt orimligt om Nilson inte tar en plats i NHL att man skriver ett treårskontrakt där han får mindre betalt den här säsongen och mer kommande säsonger. Precis som Honken för ett par år sen.
i
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Låter rimligt. Min tolkning av senaste skriverierna är ändå att Mackan kommer att hamna i NHL i år. Skulle det inte bli NHL lär han spela i en annan europeisk liga. Jag tror tyvärr att chanserna att han spelar med oss är nere på promillenivå.isolerad skrev:Jag tycker inte det borde vara helt orimligt om Nilson inte tar en plats i NHL att man skriver ett treårskontrakt där han får mindre betalt den här säsongen och mer kommande säsonger. Precis som Honken för ett par år sen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/sto ... 253755.svd
Vet inte om det har kommit fram tidigare, men jag tycker det känns lite tråkigt att DIF inte ens har pratat med Linkan som har gjort så mycket för oss...
Vet inte om det har kommit fram tidigare, men jag tycker det känns lite tråkigt att DIF inte ens har pratat med Linkan som har gjort så mycket för oss...
i
- Lee Harvey Oswald
Hardy ville inte ha honom, då känns det inte lika kooonstigt längre.isolerad skrev:http://www.svd.se/sportspel/nyheter/sto ... 253755.svd
Men visst är det synd...
Av samma anledning förtjänar Herr Bremberg en rejäl hyllning i premiären,
dvs inga "judas-pajas" fasoner
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Läste denna artikel i lördags natt på fyllan vid gullmars. Var väldigt intressant fylleläsning. Såg dock att det var en gammal artikel som någon kanske har postat innan.
DN - DIF:s Norman från juniorlaget till elitserien
Samt hittade en skön artikel om Falk.
DN - Falk njuter av livet som hockeyjobbare på övertid
DN - DIF:s Norman från juniorlaget till elitserien
Samt hittade en skön artikel om Falk.
DN - Falk njuter av livet som hockeyjobbare på övertid
Blue Brigade A11
Josef Boumedienne – Andreas Holmqvist
Oscar Eklund – Alexander Deilert
David Printz – Fredrik Claesson
Sedan finns Lassen, Lennhammer och förhoppningsvis Ragnarsson att tillgå men Ragnarsson vet man inte hur det går med.
Jag säger det igen en back måste oavsett om Ragnarsson kommer till spel eller inte.
Oscar Eklund – Alexander Deilert
David Printz – Fredrik Claesson
Sedan finns Lassen, Lennhammer och förhoppningsvis Ragnarsson att tillgå men Ragnarsson vet man inte hur det går med.
Jag säger det igen en back måste oavsett om Ragnarsson kommer till spel eller inte.
Tror inte Josef och Andreas kommer spela i samma backpar. Låter lite som kaka på kaka.
I övrigt instämmer jag att det behövs en back till. Dessutom vet vi ju inte om Ragge håller.
Går han sönder i början av oktober har vi hela långa november samt december att spela med en medioker backbesättning. Det går att tappa möjlighet till slutspel på detta om det vill sig illa till med lite skador och otur.
I övrigt instämmer jag att det behövs en back till. Dessutom vet vi ju inte om Ragge håller.
Går han sönder i början av oktober har vi hela långa november samt december att spela med en medioker backbesättning. Det går att tappa möjlighet till slutspel på detta om det vill sig illa till med lite skador och otur.
- SirDIFalot
Kaka på kaka är att spela Jimmie och Tjärnqvist i samma lina, och framför allt i PP. Välj EN!(Ölvestad). Tjärnqvist hör inte hemma i en förstaline.Kall-El skrev:Tror inte Josef och Andreas kommer spela i samma backpar. Låter lite som kaka på kaka.
Expert.
Tyckte du inför förra säsongen att Jimmie hörde hemma i en förstakedja?
Tjärnqvist är bra mycket bättre än Jimpa på att stå framför kassen och styra i PP. Dock bör den kedjan bara vara avlastning till Kruger, Ekman och Widing som har potential att bli en grym PP-line.
Tjärnqvist är bra mycket bättre än Jimpa på att stå framför kassen och styra i PP. Dock bör den kedjan bara vara avlastning till Kruger, Ekman och Widing som har potential att bli en grym PP-line.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Allt handlar väl om vilka han spelar med. Att ha två spelare av samma typ, framför att Tjärnqvist och Ölvestad samtidigt, går bara inte. Kanske som köttare i en tredjeline men där hör ju Ölve inte hemma alls. Nu gör vi såhär...android skrev:Tyckte du inför förra säsongen att Jimmie hörde hemma i en förstakedja?
Ekman-Krüger-Widing
Ölvestad-Ottosson-Cehlin
Kempe-Norman-Tjärnqvist
Brodin-Eklund/Falk-Tim E
Expert.
- -daniel-
Svår fråga, generellt håller jag nog med dig SirDIFalot om Tjärna, men samtidigt så märks det att det finns någon slags kemi mellan dessa 3 herrar. Tror det kan bli en producerande lina om Jimmie håller samma målfarlighet som förra säsongen. Om något tycker jag inte att Cehlin platsar i en 2:a lina...ser såfall hellre Kempe där.
Precis Jimmie har ju gått från grovjobbare till målskytt.
Visst gjorde han en del returmål osv men det gör alla målskyttar.
Han har ju fortsatt på den vägen under ET också. Dags att omvärdera sin syn på Jimpa om man inte redan har gjort det.
Tycker inte heller att Sillen presterat för en andra lina. Inte heller Kempe (förutom första matchen kanske). Dock kan ju båda dessa herrar blomma ut och förtjäna den platsen..
För övrigt...
VI BEHÖVER EN NY MÅLVAKT OCH 2 NYA BACKAR + NÅGON SOM KAN GÖRA MÅL!
Tycker också att man bör fundera på om trojkan Hardy, Micke, Monten ska få vara kvar när säsongen väl drar igång på riktigt.
Alla presterade skit mot Brynäs idag. Byt ut.
Även ni som var på matchen bidrog till förlusten, ni jinxade skiten. Så ni är portade på premiären.

Visst gjorde han en del returmål osv men det gör alla målskyttar.
Han har ju fortsatt på den vägen under ET också. Dags att omvärdera sin syn på Jimpa om man inte redan har gjort det.
Tycker inte heller att Sillen presterat för en andra lina. Inte heller Kempe (förutom första matchen kanske). Dock kan ju båda dessa herrar blomma ut och förtjäna den platsen..
För övrigt...
Tycker också att man bör fundera på om trojkan Hardy, Micke, Monten ska få vara kvar när säsongen väl drar igång på riktigt.
Alla presterade skit mot Brynäs idag. Byt ut.
Även ni som var på matchen bidrog till förlusten, ni jinxade skiten. Så ni är portade på premiären.

Född till sportchef.
addeman1 skrev:Montreal är väl knappast top6? New Jersey är ju där och nosar däremot. Eller menar du top6 forwards så kan Habs defintivt vara ett alternativ, möjligtvis Isles.Jim Morrison skrev:Först New York och nu New Jersey? VÄLDIGT tveksamt på båda. Tror det är som så att han åker till Montreal till deras camp och försöker få en plats. Han vill spela i top6 och ingenting annat. Bottom6 eller AHL så återvänder han nog till DIF i ett senare skede. Kan man hoppas i alla fall.andersson013 skrev:Enligt hyffsat bra källa spelar tydligen Nilson ni New Jersey nästa säsong. Men det kanske va allmänt känt?
För min del så skiter jag i var Mackan kommer att spela så länge det inte är i DIF
Och i DIF kommer han inte spela
- -daniel-
Haha humorhatten på idag verkar det som?android skrev:
För övrigt...

Angående Sillen & Kempe så kan vi nog vara överens om att ingen av dessa kanske riktigt platsar i en 2:a line so far. Mitt lag i premiären ser i af ut som följer (förutsatt att Lassen är spelklar vilket känns ytterst tveksamt):
Ekman - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Tjärna
Tim - Norman - Kempe
Brodin - Fimpen - Cehlin
Honken - Falk
BomBom - Printz
Eklund - Lassen
Ridderwall.
Gillar att du sätter ner Falken på back, där gör han mer nytta. Tyvärr tror jag inte Hardy ens har en fundering över att göra på det viset.-daniel- skrev:Haha humorhatten på idag verkar det som?android skrev:
För övrigt...
Angående Sillen & Kempe så kan vi nog vara överens om att ingen av dessa kanske riktigt platsar i en 2:a line so far. Mitt lag i premiären ser i af ut som följer (förutsatt att Lassen är spelklar vilket känns ytterst tveksamt):
Ekman - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Tjärna
Tim - Norman - Kempe
Brodin - Fimpen - Cehlin
Honken - Falk
BomBom - Printz
Eklund - Lassen
Ridderwall.