Om Djurgården Hockey blev ekonomiskt oberoende
Om Djurgården Hockey blev ekonomiskt oberoende
Hur skulle det bli om ngn plötsligt kom med en stadig guldgruva av kapital och villig att ösa den över DIF hockey? Vilka skulle de första investeringarna efter återupprättat eget kapital vara? Vilka spelare exempelvis, rimligen? Och om kommunerna började ge med sig, hur skulle den önskvärda bilden bli då i form av ev. egen hall eller ex. fria istider? Vad hände med Anschutz där förresten?
Vilka kriterier skulle få DIF att bli bl.a. en ekonomiskt stabil förening för framtiden och föra oss tillbaka till toppen där vi hör hemma? Ngn General Manager därute med idéer?
Vilka kriterier skulle få DIF att bli bl.a. en ekonomiskt stabil förening för framtiden och föra oss tillbaka till toppen där vi hör hemma? Ngn General Manager därute med idéer?
Re: Om Djurgården Hockey blev ekonomiskt oberoende
Det enda jag skulle vilja är att denne person bygger en ny arena.
En kompakt arena med plats för 9000-10000 människor, som Djurgården Hockey äger till 100%.
Jag vill inte ha någon Abramovich som köper in spelare till överpris och vi sitter med skulder tilll honom i all framtid.
En kompakt arena med plats för 9000-10000 människor, som Djurgården Hockey äger till 100%.
Jag vill inte ha någon Abramovich som köper in spelare till överpris och vi sitter med skulder tilll honom i all framtid.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Ritterwand
Jag håller med!! DIF ska stå på egna ben, blir man beroende av en Percy/Abramovich så blir lösningarna i längden bara att man värvar nån ny spelare varje gång det går emot, och det funkar inte långsiktigt.Edin skrev:Det enda jag skulle vilja är att denne person bygger en ny arena.
Fast jag skulle vilja modifiera det där till att vi skulle behöva äga vår egen arena, marken arenan står på samt en riktigt grym träningsanläggning. Ett riktigt DIF-"institut" där vi kan driva och leda utveckling av spelare på alla nivåer.
Jag skulle gissa på följande;
-Egen arena där vi tjänar på allt. Rusta upp den så gott det går.
-Säkra hemvändare istället för att satsa på dyra finnar etc.
-Fortsätta satsningen på juniorer. Om inte annat, satsa ännu mer.
Det är i min synpunkt det viktigaste.
En googolplex USD på något räntekonto vore väl trevligt så kan verksamheten bedrivas utan vidare bekrymmer att Elitlicensen ska ryka. En arena i massivt guld vore också läckert, något vaktbolag får kanske vakta den mot närgånget folk med sågar..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Håller med fullt ut skulle jag vinna 280 miljoner skulle jag utan att blinka skänka 100 miljoner till DifLucas skrev:Jag skulle gissa på följande;
Underbart! Så om du bara vann 270 miljoner skulle DIF bara få 90 då?`kenny skrev:Håller med fullt ut skulle jag vinna 280 miljoner skulle jag utan att blinka skänka 100 miljoner till DifLucas skrev:Jag skulle gissa på följande;

Annars bra inställning, skulle göra likadant, ge DIF en grym hacka.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Egen arena vore absolut guld. Precis som ovanstående håller jag med om den ska vara kompakt och rymma 9000-10,000 personer. Bygga så nära plexit man får enligt reglerna och sätta bortaklacken på sämsta jävla stället man får.
Plats för en riktig klack på 1-2000 personer och resten sittplatser.
Sedan fortsätta med satsningen på hemvändare och juniorer. Det vore underbart om vi inte behövde tacka nej till några hemvändare pga pengaproblem.
Plats för en riktig klack på 1-2000 personer och resten sittplatser.
Sedan fortsätta med satsningen på hemvändare och juniorer. Det vore underbart om vi inte behövde tacka nej till några hemvändare pga pengaproblem.
- SirDIFalot
För många hemvändare är aldrig bra. Se på Modo, kvalité rakt igenom på deras. Men det blir en viss saknad av hunger som är livsviktig.
Expert.
- -daniel-
Fy fan vad tråkigt. Eget kapital skall man göra sig förtjänt av och tjäna ihop till själv. "Köpelag" finns det tillräckligt med i Sverige. Vill dessutom inte att min klubb skall sitta i klorna på någon som fullt ut kan diktera alla villkor...Calle skrev:Hur skulle det bli om ngn plötsligt kom med en stadig guldgruva av kapital och villig att ösa den över DIF hockey?
- DIF_Soldier
...som AEG?-daniel- skrev:Fy fan vad tråkigt. Eget kapital skall man göra sig förtjänt av och tjäna ihop till själv. "Köpelag" finns det tillräckligt med i Sverige. Vill dessutom inte att min klubb skall sitta i klorna på någon som fullt ut kan diktera alla villkor...Calle skrev:Hur skulle det bli om ngn plötsligt kom med en stadig guldgruva av kapital och villig att ösa den över DIF hockey?
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Ja, fast nu går det ju ändå inte riktigt att jämföra med någon som skulle hosta upp hur mycket kosing som helst och således indirekt "äga" hela klubben.DIF_Soldier skrev:...som AEG?-daniel- skrev:Fy fan vad tråkigt. Eget kapital skall man göra sig förtjänt av och tjäna ihop till själv. "Köpelag" finns det tillräckligt med i Sverige. Vill dessutom inte att min klubb skall sitta i klorna på någon som fullt ut kan diktera alla villkor...Calle skrev:Hur skulle det bli om ngn plötsligt kom med en stadig guldgruva av kapital och villig att ösa den över DIF hockey?
Kanske aningen OT; men jag har alltid undrat en sak, speciellt nu när Schubert verkar vara klar för Köplunda. Hur kommer det sig att lag som just Köplunda, Linköping och HIV har möjlighet till en såpass hög spelarbudget, när lag som Djurgården kämpar för att hålla ekonomin intakt?
De äger sin arena(med risk för att ha fel nulajjnus skrev:Kanske aningen OT; men jag har alltid undrat en sak, speciellt nu när Schubert verkar vara klar för Köplunda. Hur kommer det sig att lag som just Köplunda, Linköping och HIV har möjlighet till en såpass hög spelarbudget, när lag som Djurgården kämpar för att hålla ekonomin intakt?

Djurgården
Linköping och HV har egen arenalajjnus skrev:Kanske aningen OT; men jag har alltid undrat en sak, speciellt nu när Schubert verkar vara klar för Köplunda. Hur kommer det sig att lag som just Köplunda, Linköping och HIV har möjlighet till en såpass hög spelarbudget, när lag som Djurgården kämpar för att hålla ekonomin intakt?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."