Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Kentta skrev:
Jockmaniac skrev:
Enbom skrev:Nu när det är klart att Ragge blir frisk så ser våran backuppsättning inte så tokig ut, förutsett att vi inte får några långtidsskador.

Ragge - Honken
Bombom - Lassen
Eklund - Printz
Claesson/Lennhammer
Med tanke på hur försäsongen sett ut så skulle jag lira Claesson istället för Eklund. Den sistnämda har varit ett skämt alla matcher jag sett medan Claesson spelar enkelt och moget för sin ålder. Lennhammer känns dock inte redo än.
Nu tar du väl fan i så du spricker, Eklund hade ett jävla jobb i de senaste matcherna när han lirade med Lennhammer och täckte upp hemåt osv när Kim inte hann med riktigt.
Sen är det ju försäsong också, det får man aldrig glömma. Att Claesson kan spela bra mot något finskt motstånd på försäsongen betyder ingenting när serien drar igång, även om jag själv tyckte att Claesson spelade väldigt bra.

Jag undrar dock om det är bra att sätta Printz brevid en kille som Eklund. Jag tror att Printz skulle må bra av att spela med en back som är mer offensivt lagd.

Ragge - Holmqvist
Boumedienne - Printz
Eklund - Lassen
Lennhammer/Deiltert/Claesson.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Joas skrev:För någon månad sen skrev jag att jag inte trodde Oscar Eklund håller för elitserien och inget jag såg idag fick mig att ändra mig tvärtom.

En back MÅSTE in sen blir detta bra.
Såg du slutspelet i våras eller?
Djurgårdens IF
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIFVästertorp skrev:
Joas skrev:För någon månad sen skrev jag att jag inte trodde Oscar Eklund håller för elitserien och inget jag såg idag fick mig att ändra mig tvärtom.

Även en blind höna kan hitta ett korn.
Kentta skrev: Nu tar du väl fan i så du spricker, Eklund hade ett jävla jobb i de senaste matcherna när han lirade med Lennhammer och täckte upp hemåt osv när Kim inte hann med riktigt.
Jag hoppas att du har rätt men jag har och kommer aldrig lita på Eklund. Har alltid förundrat mig över att DIF valt att satsa på honom år efter år när han enligt mig, undantaget slutpelet förra säsongen, sett så oerhört talanglös ut. Både med och utan puck. Det oroar mig än mer att man ser honom som en given back, alltså topp 6 denna säsong. Luktar flopp lång väg!

I Claesson ser jag en helt annan framtid, han tar sig inte vatten över huvudet likt herr Eklund utan förstår sina begränsningar. Håller han fast vid det så kommer han att vara topp 6 inom en mycket snar framtid. Men får vi inte in en till back så är jag orolig. Deilert håller inte, Eklund håller inte om han då inte skulle råka pricka in en slutspelsformtopp direkt näsa säsong, Lennhammer håller inte/är för ung, Claesson är för ung, Ragge är ett frågetecken med skadan och Lassen är lite av en chansning. Det ger oss Honken, Boumedienne och Printz kvar. Jag räknar med att en eller ett par av orosmomenten är obefogade och gör en bra säsong. Troligtvis Lassen åtminstone. Då har vi fyra eller fem givna backar. Får vi då ett nyförvärv så är säsongen räddad :)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Caveman skrev:Hardy:

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... nu-nilsson

Norman är tredjecenter. Krüger kan nå Zetterberg klass.

Nu är Bremberg HV-spelare - men hade du sagt: "jag vill ha Linkan" - då hade han spelat i Djurgården?
- Det fanns absolut ingen anledning för mig att säga så med tanke på de resultat vi gjorde utan honom i fjol. Bremberg är en underbar spelare, men han har negativa sidor också, det finns ingen spelare som tar så lång tid på sig att åka och byta till exempel.
Då var det som vi alla misstänkte från början. Hardy och Linkan går inte ihop.
Jag nämnde för ett par säsonger sedan att Djurgården borde våga att stå på egna ben utan Linkan och se hur det utspelade sig. Under den tiden var DIF osm ni alla vet sjukt beroende av #23 och jag tvivlade själv på mina egna ord.

Nu har Djurgården på Linkans bevåg tvingats ta det steget och därmed insett att man kan lyckas utan honom. Man vågar lita på kollektivet och DIF har utvecklats och mognat som klubb.

Jag skrev även innan förra säsongen att fjolårets säsong var Oscars sista chans. Han tog den rejält under slutet av förra säsongen men frågan är om han tappat den igen? Deilert måste också börja visa lite sundhetstecken om han ska tas på allvar i fortsättningen.

Som jag förstår det är dörren stängd för fler backar men öppen för en till forward, det vill säga Mackan. Logiken i det ter sig ganska skruvad, men jag antar att man tänker flytta ned Falken på backplats om det sensationellt skulle inträffa.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Allt hat mot Oscar Eklund känns jävligt märkligt måste jag säga.

1. Backar tar oftast längre tid att utveckla än forwards. DIFs juniorforwards kan gå in och bara köra. En back måste ha bättre koncentration och positionsspel.

2. Oscar har i flera år haft problem med skador som gjort att han missat många matcher och försäsonger. För en ung spelare är det verkligen inte optimalt.

3. Oscar har bra grundkapacitet. Han är riktigt bra tränad, han har bra spelsinne och skridskoåkning.

Att säga att han bara var bra i slutspelet är en klar underdrift. Efter jul minimerade han sina misstag och var en av våra bättre allroundbackar..

För att stärka mina påståenden så kan man ju titta på interjuvn med Hardy:
"Doldis värd att hylla mer: Oscar Eklund. "
Ta det plus att Hardy spelar honom i utsatta lägen i slutet av matcherna och i boxplay och powerplay säger nog det mesta.

Sen att Claesson har en grym framtid inom hockeyn är en annan femma. Han ska ligga på gränsen till a-laget. Sköter sin inte Eklund, Holmqvist, BomBom, Printz eller Ragge så ska han bänkas och Claesson ska lira. Inget snack.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

android skrev:Allt hat mot Oscar Eklund känns jävligt märkligt måste jag säga.

1. Backar tar oftast längre tid att utveckla än forwards. DIFs juniorforwards kan gå in och bara köra. En back måste ha bättre koncentration och positionsspel.

2. Oscar har i flera år haft problem med skador som gjort att han missat många matcher och försäsonger. För en ung spelare är det verkligen inte optimalt.

3. Oscar har bra grundkapacitet. Han är riktigt bra tränad, han har bra spelsinne och skridskoåkning.

Att säga att han bara var bra i slutspelet är en klar underdrift. Efter jul minimerade han sina misstag och var en av våra bättre allroundbackar..

Ta det plus att Hardy spelar honom i utsatta lägen i slutet av matcherna och i boxplay och powerplay säger nog det mesta.

Sen att Claesson har en grym framtid inom hockeyn är en annan femma. Han ska ligga på gränsen till a-laget. Sköter sin inte Eklund, Holmqvist, BomBom, Printz eller Ragge så ska han bänkas och Claesson ska lira. Inget snack.
Bänka Ragge? Haha.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Joas

Inlägg av Joas »

DIFVästertorp skrev:

Ja jag såg slutspelet då var han bra men över 50 matcher + slutspel så är jag väldigt tveksam.

Ragnarsson, Boumedienne är våra klart bästa backar .
Holmqvist och Prince håller bra elitserieklass med ett plus för Holmqvists offensiv.
Eklund, Lassen och Deilert är tre frågetecken hittills hoppas någon av dem blir ett utropstecken.
Lennhammer är ung och inte att räkna med ännu.

Räddningen kan bli att Falk får agera back men har vi centrar nog då??

Nej jag säger det igen en till back vore att önska.
Joas

Inlägg av Joas »

Ingen har skrivit något om hat mot Eklund bara tveksamheter om han håller för elitserien.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mäklaren skrev:

Bänka Ragge? Haha.
Hehe, lite överdrivet kanske. Faktum är dock att han inte var särskilt bra ett par matcher förra året. Förhoppningsvis är han sådär äckligt bra alla matcher i år.

Joas

Förstärkte bara mitt inlägg lite genom att använda "hat". Sakargumenten tycker jag ändå är riktiga i mitt inlägg.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Joas skrev:
DIFVästertorp skrev:

Ragnarsson, Boumedienne är våra klart bästa backar .
Den senare har mycket att bevisa innan han ens har chans att bli kallad en av våra bästa backar. Iaf i mina ögon. De senaste matcherna han lirade var det inte mycket som blev rätt, men trots det får han in puckarna i mål. Hoppas han blixtrar till mot Brynäs och gör en bra match.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rallarn

Inlägg av Rallarn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Mer om Mackan. Just nu i div2 =)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7719084.ab
Tänkte precis länka det.

Vet inte om man ska tolka det bra eller dåligt. Han får ju inte träna med Djurgården så det är väl rätt logiskt ändå. Men nu känns det nästan som att det är kört för honom att få en så pass tung roll i NHL som han kräver.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Rallarn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Mer om Mackan. Just nu i div2 =)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7719084.ab
Tänkte precis länka det.

Vet inte om man ska tolka det bra eller dåligt. Han får ju inte träna med Djurgården så det är väl rätt logiskt ändå. Men nu känns det nästan som att det är kört för honom att få en så pass tung roll i NHL som han kräver.
Jag hoppas på att ingen vill ha honom i NHL och att han återvänder och får endast ett medel-bra kontrakt av DIF. Vill inte ha några Widing siffror här, han borde inte vara värd mer än Krüger (Efter att ha nobbat ett kontrakt redan). Han lär ju vilja vara med familjen i Stockholm, som han sagt flera gånger, och lär väl ta ett "okej" kontrakt om han får det.
Om vi får Mackan för en billig peng så är detta nog vårat år. Det här med att han skulle vara oinspirerad skulle nog Hardy få pli på :) (sorry för stavningen, om det nu var något fel..)
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Varför ska Mackan skriva ett "medel-kontrakt" med DIF? För att han nu råkar vara Djurgårdare eller?
jospi

Inlägg av jospi »

Crashmash skrev:Varför ska Mackan skriva ett "medel-kontrakt" med DIF? För att han nu råkar vara Djurgårdare eller?

Ja det känns ju dumt! Ge han ett skit kontrakt och hoppas på att han vill skriva på 3-4 år framåt. Då kan vi kanske värva någon trött tjeck på artistkontrakt som bara kommer hit för pengarnas skull och plockar ut 350 000 kr. Det ser ju även bra ut utåt för alla andra Djurgårdare som funderar på att komma hem.

För övrigt är det inte så konstigt att Mackan vill spela i NHL. Han är "bara" 31 år och kan spela på hög nivå i 5 år till. Han kommer komma hem igen, frågan är om det tar 1 månad eller 3 år!?

Den som lever får se...
Dogge
Låst