Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Jag är så trött på denna klubbs så kallade "supportrar", jag bodde tillräckligt länge i stan och var på ett antal av deras matcher för att inse hur lite hockey och hur lite kultur denna klubb har. Nästan alla lag man möter försöker man kalla derby match av något slag, denna avsaknad av egen kultur och Stockholmskomplex är skrattretande. Det här är fans som inget vill hellre än att vara som vi i storstaden, de kommer aldrig på något nytt utan kopierar allt från lag runt omkring. (deras senaste bravad med vita tröjor på läktaren under slutspelet bevisade väl det mesta).
Att man som hv klagar på att folk kastar ner saker och skriker i motståndarbåset ska man vara jäkligt försiktig med att kritisera. NEJ det är inte bara de s.k. slipshuliganerna som stod för detta. De matcher jag var på var det inte ovanligt att saker flög ner, spott och annat dylikt ner i båset.
Väljer de att stanna i Jönköping så kommer inte jag att gråta i alla fall, annars så kan de ju försöka sig på en ny "invasion".
Att man som hv klagar på att folk kastar ner saker och skriker i motståndarbåset ska man vara jäkligt försiktig med att kritisera. NEJ det är inte bara de s.k. slipshuliganerna som stod för detta. De matcher jag var på var det inte ovanligt att saker flög ner, spott och annat dylikt ner i båset.
Väljer de att stanna i Jönköping så kommer inte jag att gråta i alla fall, annars så kan de ju försöka sig på en ny "invasion".
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Av vad man hört verkar Riddarn ha slappnat av rejält sedan löftet om förstaspaden. Mark verkar kämpa mycket hårdare.
Att sedan höra att Riddarn stått och kedjerökt och supit skallen av sig efter DIF-Jokerit där han klev av, då får man ju lite vatten på sin kvarn. Dags för någon i DIF att ta ett snack med honom.
Att sedan höra att Riddarn stått och kedjerökt och supit skallen av sig efter DIF-Jokerit där han klev av, då får man ju lite vatten på sin kvarn. Dags för någon i DIF att ta ett snack med honom.
Expert.
Vad är det jag hela tiden har sagt?SirDIFalot skrev:Av vad man hört verkar Riddarn ha slappnat av rejält sedan löftet om förstaspaden. Mark verkar kämpa mycket hårdare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Japp, det har du sagt. Vilket jag också skrev, att jag hade hört det. Och nu hörde jag om det som hände efter DIF-Jokerit från annat håll.Mäklaren skrev:Vad är det jag hela tiden har sagt?SirDIFalot skrev:Av vad man hört verkar Riddarn ha slappnat av rejält sedan löftet om förstaspaden. Mark verkar kämpa mycket hårdare.
Expert.
Hoppas verkligen att det inte stämmer. Det var ju precis så Dick betedde sig innan han fick foten...SirDIFalot skrev:Av vad man hört verkar Riddarn ha slappnat av rejält sedan löftet om förstaspaden. Mark verkar kämpa mycket hårdare.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fan fan fan!
Man ska inte ge ett löfte om förstaspaden, utan man ska tävla om den.
Man ska inte ge ett löfte om förstaspaden, utan man ska tävla om den.
DIF!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Låter mycket märkligt om en kille som vill(?) till NHL och som i intervjuer verkligen låter seriös.Edin skrev:Hoppas verkligen att det inte stämmer. Det var ju precis så Dick betedde sig innan han fick foten...SirDIFalot skrev:Av vad man hört verkar Riddarn ha slappnat av rejält sedan löftet om förstaspaden. Mark verkar kämpa mycket hårdare.
Men man har som sagt varit med om liknande förr. Får väl hoppas att detta inte är sant.
Har Riddarn betett sig så här har vi minst sagt en början till slagsida på vårt stolta skepp.
Backsidan är rejält tunn och både Riddarna och Mark behöver vara på topp om vi ska kunna vara i närheten av fjolårets succé.
Forwardssidan är jag inte lika orolig över.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tycker att man ska vara jävligt restrektiv i att sprida sådana här rykten om sina egna spelare. "Jag har hört..".
Förhoppningsvis har ledare i klubben hyfsad koll på detta. DIF har grundliga fystester, klarar man inte dessa med godkända resultat så blir det konsekvenser. Riddarn verkar ha klarat dessa. Tvivlar på att man klarar av dessa genom att kröka sig igenom sommaren. Kan också säga att standarden inte är låg på testresultaten. Fystränarna får direktiv av tränarna (Hardy) vilka värden spelarna ska ha när dom kommer tillbaka.
Nej, att sprida rykten känns mer gnaget än DIF. Även om jag också är lite smått orolig.
Förhoppningsvis har ledare i klubben hyfsad koll på detta. DIF har grundliga fystester, klarar man inte dessa med godkända resultat så blir det konsekvenser. Riddarn verkar ha klarat dessa. Tvivlar på att man klarar av dessa genom att kröka sig igenom sommaren. Kan också säga att standarden inte är låg på testresultaten. Fystränarna får direktiv av tränarna (Hardy) vilka värden spelarna ska ha när dom kommer tillbaka.
Nej, att sprida rykten känns mer gnaget än DIF. Även om jag också är lite smått orolig.
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
android skrev: Jag tycker att man ska vara jävligt restrektiv i att sprida sådana här rykten om sina egna spelare. "Jag har hört..".
Typ så...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Tro vad ni vill. Men att han är rökare och dessutom syns ute ofta är ett känt faktum. Förhoppningsvis lägger han väl ner lite när säsongen börjar.
Expert.
Alkohol är riktig skit när man tränar mycket, det sänker testesteron nivåerna ordentligt i upp till en vecka efter en fylla. Därför tror jag inte Riddarn är ute och super lika mycket mycket som Du vill göra gällande. Då hade han aldrig levt upp till dom krav som Hardy och fystränarna har på sin trupp.
Jag är visserligen av åsikten att är man professionell idrottsman eller kvinna ska man hålla sig inne under säsong. Oftast är det max tre dagar mellan matcherna, dessa dagar bör man vila upp sig på. Elitidrottsyrket är påfrestande både för kroppen och ppsyket. Att då stressa kroppen ännu mer med alkohol i störra mängder är förkastligt. Detta vet ju Riddarn också. Dock kommer han att få leva med dessa rykten resten av sin karriär. Så fort han gör en dålig match i vinter eller blir skadad så kommmer 3-4 stycken skriva att han festar för mycket.
Hoppas att han känner ansvaret med dom åengarna han tjänar och den klubben han representerar.
Jag är visserligen av åsikten att är man professionell idrottsman eller kvinna ska man hålla sig inne under säsong. Oftast är det max tre dagar mellan matcherna, dessa dagar bör man vila upp sig på. Elitidrottsyrket är påfrestande både för kroppen och ppsyket. Att då stressa kroppen ännu mer med alkohol i störra mängder är förkastligt. Detta vet ju Riddarn också. Dock kommer han att få leva med dessa rykten resten av sin karriär. Så fort han gör en dålig match i vinter eller blir skadad så kommmer 3-4 stycken skriva att han festar för mycket.
Hoppas att han känner ansvaret med dom åengarna han tjänar och den klubben han representerar.
Född till sportchef.
- -daniel-
Gillar inte alls de här ryktena om Ridderwall. Vet inte om det ligger någonsomhelst sanning i dem, men skulle det stämma så kan det vara helt förödande för vår säsong. Jag har dock otroligt svårt att tro att han har kunnat slarvat under försäsongen... precis som flera redan varit inne på har DIF jävligt hårda fystester; har man fuskat så lär det med 99% sannolikhet märkas direkt. Han borde dessutom vara så pass intelligent att han inser att detta kanske är hans sista chans att slå igenom på allvar och styra upp en hittils något ojämn karriär.
Jag väljer att tro att ryktena är just det....rykten.
Jag väljer att tro att ryktena är just det....rykten.
En av Sveriges bästa målvakter genom alla tider rökte på rätt bra och var nog inte främmande för en eller annan stänkare heller för den delen. Att detta inte är lyckat är självklart, men kom ihåg att detta bara är rykten, dessutom festade ju Bremberg till det rätt rejält och blev tagen av polisen. Det verkade inte många bry sig om...
- -daniel-
Går ju inte alls att jämföra med de här ryktena. Vi pratar om en väl etablerad (redan då) veteranspelare som gjorde ett felsteg. Här är det en ung lovande målvakt som borde inse att han verkligen har allt att förlora på att hasa runt som en stekare under sommarhalvåret. Men som sagt; jag väljer att inte tro på dessa rykten.Kall-El skrev:En av Sveriges bästa målvakter genom alla tider rökte på rätt bra och var nog inte främmande för en eller annan stänkare heller för den delen. Att detta inte är lyckat är självklart, men kom ihåg att detta bara är rykten, dessutom festade ju Bremberg till det rätt rejält och blev tagen av polisen. Det verkade inte många bry sig om...
Är ni aldrig ute i Stockholm?-daniel- skrev:Går ju inte alls att jämföra med de här ryktena. Vi pratar om en väl etablerad (redan då) veteranspelare som gjorde ett felsteg. Här är det en ung lovande målvakt som borde inse att han verkligen har allt att förlora på att hasa runt som en stekare under sommarhalvåret. Men som sagt; jag väljer att inte tro på dessa rykten.Kall-El skrev:En av Sveriges bästa målvakter genom alla tider rökte på rätt bra och var nog inte främmande för en eller annan stänkare heller för den delen. Att detta inte är lyckat är självklart, men kom ihåg att detta bara är rykten, dessutom festade ju Bremberg till det rätt rejält och blev tagen av polisen. Det verkade inte många bry sig om...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.