Från artikeln:
"Nu planerar HV71:s supportrar att bojkotta elitseriepremiären borta mot Djurgården.
– Absolut. Vi kan se matchen på Harrys i stället, säger Linda Brevitz, ordförande i supporterföreningen North Bank."
Tänk att HV har så få fans att de alla får plats på en och samma pub...! BÖNDER!!
However, detta är bara ett exempel på fler vilka svin HV(håve)-fansen är för att inte tala om deras plastklubb som stödjer beteendet.
Ednertz är the KING för dagen med de kommentarerna han lämnar beträffande håves "hot"..!! I like a lot!!!
Ses ikväll!!
Senast redigerad av Mary den 2010-08-27 13:42:17, redigerad totalt 3 gång.
maag--80 skrev:
Precis, Falk vill inte vara det, Otto skulle vara kapten samma säsong som hans fru gick in i väggen.
Jimmie har varit mycket bättre utan kaptensskap.
Att Fimpen skulle bli assisterande igen, är mycket tveksamt.
Det skulle inte förvåna mig om Krüger får ett A på bröstet denna säsong.
En kapten ska det vara lite pondus i i mitt tycke - därför lägger jag min röst på Tjärna alt. Ekman eller faktiskt, Widing, nu när ovan nämnda "gubbar" inte är aktuella.
Sillen känns för ung och valpig fortfarande, tror inte han skulle klara av det.
SAKNAR RAGGE!!
Senast redigerad av Mary den 2010-08-27 13:52:37, redigerad totalt 1 gånger.
Var har man ett trumset när det behövs? Kung Ednertz förtjänar fan en personlig hyllning/ramsa efter den kommentaren. Hivsupportrarna är precis lika plast som lhc. Rör det sig om en match utanför den lokala byn så blir det genast lite för mycket flis att punga ut på gödselspridaren. Pack som pack! Kör era högaffelsrevolutioner på den tuffa puben istället och håll er borta från Hovet. Det gynnar bara oss. Mer folk då Hiv aldrig skulle sälja slut på sin sektion, mer Djurgårdare, bättre stämning = bidrar till att Sveriges bästa fans kan göra sitt jobb ännu bättre. Så den där chipsprästen Brevitz ska endast ha tack för att vi kommer lyckas sälja ut Hovet med bara Djurgårdare
Vilka töntar. Låter som ett korpgängssupportrar suttit och skålat på den lokala puben i Jönköping och under rusets inflytande kommit på att, GUYS, vi bojkottar Djurgårdsmatchen så de inte får våra stålar. Jaaaaaa säger alla 7 BONDE-bröderna, lysande, så gör vi, spread the word....
Detta var det pinsamaste jag hört på väldigt, väldigt länge. Fortsätt o gräv i er sandlåda North Banks, SUCK
Senast redigerad av Doyle den 2010-08-27 15:54:31, redigerad totalt 1 gånger.
Doyle skrev:Vilka töntar. Låter som ett korpgängssupportrar suttit och skålat på den lokala puben i Jönköping och under rusets inflytande kommit på att, GUYS, vi bojkottar Djurgårdsmatchen så de inte får våra stålar. Jaaaaaa säger alla 7, lysande, så gör vi, spread the word.
Detta var det pinsamaste jag hört på väldigt, väldigt länge. Fortsätt o gräv i er sandlåda North Banks, SUCK
[ironi]
De gör ju helt rätt i att bojkotta. De gjorde ju absolut ingenting bara vi som kastade saker, urin etc på dem [/ironi]
HV är pinsamma.. Att bojkotta gör ju säkert saken mycket bättre.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Den alltid lika kloke Wikegårds uttalande sen tiotalet år tillbaka gäller fortfarande; "HV71 är mesar". Premiären kanske borde bli en klassikeråterkomst; Operation krossa mesarna.
Doyle skrev:Vilka töntar. Låter som ett korpgängssupportrar suttit och skålat på den lokala puben i Jönköping och under rusets inflytande kommit på att, GUYS, vi bojkottar Djurgårdsmatchen så de inte får våra stålar. Jaaaaaa säger alla 7, lysande, så gör vi, spread the word.
HV71s supportrar måste vara de största fjollor som hockeysverige skådat. Nästan så man tycker synd som klubben att de har de supportrar de har. Deras supporterordförande verkar vara fullständigt tappad bakom en traktor.
Jag bara sitter här och skrattar för de beter sig som sådana småbarn. Skönt att slippa dem så fler Djurgårdare kan se matchen, vi har det trångt som det är på Hovet.
Alla vet att de inte kommer för DIF-klacken kommer krossa dem och de får inte ha med sig sin trumma.
Vill bara säga tack till deras supportergrupp för att dom planerar en bojkott. Vi kan ju verkligen inte få en bättre start på säsongen, börja den så som vi avsluta förra. Fullsatt hovet, rättelse, fullsatt med endast Djurgårdare på plats. Kan det bli bättre? Nej alldeles utmärkt, nu längtar jag ännu mer hur det nu är möjligt.
Världens bästa Janne Ednertz! Det är så sjukt roligt att hv´s Korgossar med träskpaddan Linda i spetsen fortfarande grinar över förra säsongen. Vad fan hade de väntat sig, att vi skulle stå och hylla bibelbyn när vi precis hade blivit av med ett SM-Guld på hemmaplan? Men det är bara bra att alla 40 hardcore-hv stannar hemma och grinar att Helge Fosmo håller på hv iställlet för att ta upp onödig plats på Hovet som kan fyllas med Djurgårdare istället. Stanna hemma och ägna er åt åkrarna i Jönköping med omnejd och traktor-pulling istället